برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

تکنولوژي آیرون من در دنیای واقعی

2923 بازدید 53 لایک

زمان مطالعه: ۸ دقيقه


از همون روزهایی که قسمت‌های اولیه‌ی آیرون من منتشر شد، خیلی دور از ذهن نبود که در آینده به نقطه‌ای می‌رسیم که تکنولوژی‌های تونی استارک بالأخره سر از دنیای واقعی در میارن. همینطور که زره و تجهیزات آیرون من به طور پیوسته در حال ارتقا پیدا کردن بودن، تکنولوژی در دنیای واقعی هم روز به روز پیشرفت می‌کرد. در سال‌های اخیر نمونه‌هایی از این تجهیزات 《های تک》رونمایی شده که توی این مقاله می‌خوایم نیم نگاهی بهشون داشته باشیم.


فیلم های ابر قهرمانی همیشه جایگاه خاصی تو صنعت سینما داشته‌ان؛ یکی از دلایلش هم استفاده از جلوه‌های ویژه خیره کننده است که برای نمایش تکنولوژیِ پیشرفته یا فرازمینیِ این قهرمان‌ها استفاده میشه؛ آيرون من قهرمانیه که اسمش هم گویای پیوندِ عمیشقش با تکنولوژیه! این ابر قهرمان برای اولین بار از طریق شرکت «مارول کامیکس»، به طرفداران دنیایِ ابر قهرمان‌ها معرفی شد. این شخصیت در قسمت ۳۹ سریِ کمیک (Tales of Suspense) که در ماه مارس ۱۹۶۳ منتشر شده بود، حضور پیدا کرد و در نهایت در مِی سال ۱۹۶۸  مجموعه اختصاصی خودش رو دریافت کرد. خالق آیرون من، نویسنده و ویراستار محبوب مارول یعنی «استن لی» بود.

«آنتونی ادوارد استارک» که همه «تونی» صداش میکنن، در شهر نیویورک و محله لانگ آیلند به دنیا اومده؛ پدر و مادرش «هاوارد آنتونی استارک» و «ماریا کالینز کاربونل استارک» بودن، هاروارد یه اسلحه ساز معروف بود و تونی سرمایه، شهرت و تکنولوژی بالای تجهیزاتش رو مدیون تحقیقات پدرش هست. تونی در زمان اسیر شدنش بدست یه گروهک تروریستی، یه زره مخصوص برای خودش می‌سازه و توسط همین زره از دست گروگان‌گیرها فرار می‌کنه؛ کم کم این زره به بخشی از وجودش تبدیل میشه و با استفاده از اون به مقابله با جرم و جنایت می‌پردازه. با تمام این تفاسیر اما هیچکس نمیتونه منکر هوش بالای تونی بشه. وابستگی زیاد و غیرقابل انکار تونی به تکنولوژی باعث شده که او همیشه حداقل یه زره رو در نزدیکی خودش داشته باشه، چه این زره با کمک تکنولوژی نانو داخل جیب کتش جا شده باشه، چه در یه ایستگاه فضایی در جو زمین. درسته که این لباس تنها در دنیای فیلم‌های تخیلی و ابر قهرمانی دیده شده ولی در دنیای واقعی هم نمونه‌هایی ازش ساخته شده.

طرفدارهای ابرقهرمان‌ها، بخش «دنیای مارول» توی فانتزی‌مگ رو از دست ندین!

شرکتی به نام «The Toys Asia» یه مدل در اندازه واقعی با جزئیاتی بی‌نظیر درست مثل فیلم آیرون من رو بازسازی کرده! تک تک عناصر بیرونی زره ​​متحرک هستن و با فشار یه دکمه با کنترل از راه دور زره کاملا باز میشه؛ هرچند که متاسفانه حجم بالای باتری‌ها و قطعات به شما این اجازه رو نمیدن که داخلش قرار بگیرین.  این زره از ۵۶۷ قطعه‌ی مجزا و ۴۶ موتور ساخته شده و حدود ۳۶۰ هزار دلار قیمت داره، فعلا تنها استفاده‌ایی که میشه از این تکنولوژی داشت، اینه که این زره رو همراه با استندِ نمایشگرِ بزرگش بگذارین کنار تلوزیون و در حالیکه روی کاناپه لم دادین، فیلم مرد آهنی 2008 رو تماشا کنین؛ یا توی دورهمی‌های خانوادگی برای سرگرم کردنِ بچه‌های فامیل ازش استفاده کنین!


آقای «ریچارد براونینگ» انگلیسی که «مرد آهنى دنیای واقعی» لقب گرفته؛ جت پوشیدنی‌ایی طراحی کرده که به شما اجازه میده، معلق بودن آیرون من رو تجربه کنین! براونینگ یه مخترع انگلیسی، کارآفرین و سخنران انگیزشیه، او همچنین دونده‌ی فوق ماراتن و افسر سابق نیروی دریایی هم هست. جت پوشیدنیِ براونینگ حاوی پنج موتورِ جت کوچیکه و امکان پرواز تو ارتفاع ۱۵ تا ۲۴ متری رو میده و  می‌تونه تا حدود ۹۵ کیلومتر در ساعت سرعت بگیره.                                                               این مخترع جوان در مصاحبه‌ایی گفته که: “ددلس ام کا۱ (Daedalus Mk. 1 ) می تونه در آینده به سرعت 322 کیلومتر در ساعت هم برسه و برای 10 دقیقه متوالی در چند هزار پا پرواز کنه.

اگر میتونستین یه وسیله از دنیای ابرقهرمان‌ها رو به دنیای واقعی بیارین؟ چه چیزی رو انتخاب می‌کردین؟!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: ابر قهرمان‌های مارول

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم