برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

ویژگی منحصر بفرد هر چوبدستی

21772 بازدید 99 لایک
10 کامنت
(4.5)

زمان مطالعه: 15دقيقه


اون لحظه رو یادتون میاد که «هری» (Harry Potter)  وارد مغازه‌ی چوبدستی فروشی «اولیوندر» شد و ما برای اولین بار با اون پیرمرد دوست‌دا‌شتنی و ژولیده آشنا شدیم؟ امروز میخوایم یه گردشی تو اون مغازه‌ی اسرارآمیز داشته باشیم و یه سری به دنیای چوبدستی ها بزنیم.


اولیوندرها، سازنده‌ی شایسته‌ترین چوبدستی‌ها از سال 382 ق.م

«مغازه‌ی چوبدستی‌های اولیوندر» (Olivanders Wand Shop) یه مغازه‌ی چوبدستی فروشیه و از 382 سال قبل از میلاد مسیح توسط خانواده‌ی اولیوندر اداره میشه و گفته میشه که معروف‌ترین چوبدستی‌سازهای انگلستان هستن؛ اسم اولیوندر از دو بخش «اولی» (Olli) به معنای چوب درخت زیتون و «وندر» (یک کلمه‌ی آلمانی ( تشکیل شده و به معنی نگه‌دارنده‌ی «چوب مقدس» هست. مغازه‌ی این خاندان شاخص توی ضلع جنوبی خیابون دیاگون، توی لندن قرار داره.

دانش چوبدستی‌سازی نسل به نسل توی این خانواده منتقل شده ولی آخرین اولیوندری که ما میشناسیمش نحوه‌ی ساخت چوبدستی‌هارو نسبت به دوره‌های قبل به کلی تغییر داده؛ در زمان پدر اولیوندر هر جادوگری میتونست چوبدستی‌اش رو باماده‌ی جادویی که به اون احساس داشت سفارش بده که این کار از کیفیت چوبدستی‌ها کم و کنترلشون رو برای جادوگرها سخت می‌کرد هرچند که این کار هنوز هم توسط چوبدستی‌سازهای دیگه رواج داره و چنین چوبدستی‌هایی میسازن، مثل چوبدستی فلور که از موی مادر بزرگ پری‌اش به عنوان هسته‌ی چوبدستی‌اش استفاده کرده‌بود.

تفاوت کتاب‌ها و فیلم‌های «هری پاتر» - بخش اول

قدرت هرچوبدستی به چه چیزی بستگی داره؟

جادو همیشه درون یه جادوگر قرار داره چرا که باهاش به دنیا اومده ولی برای کنترل و به حرکت درآوردنش به یه چوبدستی نیاز داره. هرچوبدستی یه هسته‌ی قدرتمند از یه ماده‌ با خاصیت جادویی داره که اکثرا از یک موجود جادویی نشات گرفته و در میان چوبی خاص قرارگرفته. پیکت(Pickett) رو یادتون میاد، اون حشره‌‌ی سبز کوچولو گیاه مانند که همیشه همراه نیوت اسکمندر (Newt Scamander) بود؟ پیکت یه دار بده؛ دار بُدها (Bowtruckle) همیشه خونه‌هاشون روی درخت‌هایی میسازن که چوبشون برای ساخت چوبدستی مناسبه و میتونه جادو رو از درون خودش جاری بکنه.

با وجود این تنوع بالا در مواد جادویی و درخت‌های خاص هیچ دو چوبدستی در دنیا یکسان نیستن حتی اگر از لحاظ چوب و مغز، ترکیب‌بندی مشابهی داشته‌باشن چرا که هیچ دو اژدها یا دو ققنوسی یکسان نیستن؛ البته تعدادی استثنا در این مورد وجود داره؛ زمانی که دو چوبدستی دارای هسته‌ی یکسانی باشن از اون ها به عنوان چوبدستی برادر یاد میشه. چوبدستی‌های برادر رفتارهای خاصی از خودشون نشون میدن، زمانی که در کنار هم قرار بگیرن قدرت بی‌نظیری از خودشون بروز میدن واگر در مقابل هم قرار بگیرن نمی‌تونن بهم صدمه وارد کنن. اون کشش همیشگی بین هری پاتر و لردولدمورت بخاطر برادر بودن چوبدستی‌هاشون بود. (مغز چوبدستی‌هاشون از پر ققنوس پروفسور دامبلدور بود.)

گرچه مواد جادویی برای ساخت هسته‌ی چوبدستی بی‌شماره اما اکثر چوبدستی‌سازها ترجیح میدن که از مواد خاصی استفاده کنن. برای مثال اولیوندر پی‌برد که ترکیب رگ قلب اژدها، پر ققنوس و موی تک شاخ چوب جادوهای منعطف‌تری میسازه.

هرهسته ویژگی‌های خاصی به چوبدستی میده به همین خاطره که میگن چوبدستی باید جادوگر رو  انتخاب کنه.

 

هرهسته چه ویژگی‌ایی به چوبدستیتون میده؟

  • رگ قلب اژدها:

رگ قلب اژدها نسبتا هسته‌ی قوی‌ایی هست و برای یادگرفتن طلسم‌های اولیه بسیار مناسبه و زود راه میفته. این نوع چوبدستی‌ها خیلی نایاب نیستن هرچندکه اندکی گرون‌ هستن. اولیوندر معتقده که این هسته زمانی بیشترین قدرت رو از خودش نشون میده که با چوب درخت‌های گیلاس و فندق ترکیب بشه. اگر چوبدستی‌تون هسته‌ی قلب اژدها داره حسابی روی مهارت‌های دوئلتون کار بکنین چون چوبدستی‌تون زود تسلیم میشه و خودش رو در اختیار صاحب جدیدش قرارمیده  وسریع باهاش اخت می‌گیره.

جادوگرهایی با چوبدستی هسته‌ی قلب اژدها: هرماینی گرینجر (Hermione Granger)، ویکتور کرام (Viktor Krum)، پروفسور مک گاناگال (Professor Mc Gonagall)، بلاتریکس لسترینج(Bellatrix Lestrange)، لوسیوس مالفوی (Lucius Malfoy) 

از گروه هاگوارتز بازیگرهای هری پاتر خبر دارین؟!

چوبدستی بلاتریکس

  • موی تک شاخ:

موی تک شاخ یه ماده‌ی جادویی با کاربردهای فراوانه و یه هسته‌ی رایج برای چوبدستی‌هاست و برخلاف رگ قلب اژدها بسیار به اولین صاحبش متعهده و به این راحتی‌ها خودش رو تسلیم نمیکنه. گفته میشه که این چوبدستی، جادویی دائمی درون خودش درجریان داره و همیشه برای محافظت از صاحبش آماده است هرچند که در اجرای طلسم‌های قوی ناتوانه.

جادوگرهایی با چوبدستی هسته‌ی موی تک شاخ: رون ویزلی،‌ سدریک دیگوری، نویل لانگ باتم، ریموس لوپین، دراکو مالفوی، سیبل تریلانی، چارلی ویزلی‌.

دوست داری از دنیای موجودات افسانه‌ایی بیشتر بدونی؟! این پست فانتزی‌مگ مخصوص خودته: جانوران شگفت انگیز و زیستگاه آن‌ها

چوبدستی ریموس لوپین

  • موی پری:

هسته‌‌ی موی پری از چوبدستی شما یه چوبدستیه دمدمی مزاج میسازه که کمی کنتزلش رو سخت میکنه! این چوبدستی جادوگری رو انتخاب میکنه که ظاهری بسیار زیبا داره و اطرافیانش رو با این زیبایی محسور میکنه. معروف‌ترین جادوگری که ما از دنیای هری پاتر می‌شناسیم و چنین چوبدستی داره، فلور دولاکور هست.

چوبدستی فلور دولاکور

  • موی دم تسترال:

یه هسته‌ی بسیار جالبه و تنها یک عدد از این چوبدستی درجهان موجوده که به اسم‌های زیادی مثل «الدرواند»، «چوبدستی تقدیر»، «چوبدستی یگانه»، «چوب مرگ» و .... معروفه. این چوبدستی تنها با پیروزی در جنگ به صاحب بعدی خودش منتقل نمیشه بلکه تنها در صورتی رام و فرمان‌بردار میشه که یه جادوگر توانایی روبه‌رویی با مرگ رو داشته باشه به همین دلیل بود که ولدمورت در استفاده از الدرواند مشکل داشت. تاریخچه‌ی الدرواند همیشه با مرگ درگیربوده درست مثل تسترال‌ها.

الدرواند در طول تاریخ در اختیار جادوگرهای بسیاری قرارگرفته که معروف‌ترینشون دامبلدور، گریندوالد، ولدمورت و هری پاتر بودن که درنهایت هم به دست هری نابود شد.

چوبدستی الدر

  • پر ققنوس:

هسته‌ی پر ققنوس یکی از قوی‌ترین هسته‌هاست و از چوبدستی شما یه چوبدستی شکست ناپذیر میسازه. این چوبدستی در انتخاب صاحبش بسیار سخت‌گیره. وفاداری این چوبدستی خیلی سخت به دست میاد. این هسته بازه‌ی بسیار بزرگی در اجرای طلسم‌ها داره وبعضی اوقات از خودش واکنش نشون میده که برای خیلی از جادوگرها خوش آیند نیست؛ کار کردن با این چوبدستی شاید در اوایل یکم سخت‌تر از بقیه باشه ولی در نهایت وقتی که قدرت جادوگر و هسته یکی بشه زوجی بی‌نظیر رو تشکیل میدن.

معروف‌ترین جادوگرهای صاحب چوبدستی‌های برادر، هری پاتر و لردولدمورت بودن.

چوبدستی هری پاتر

  • شاخ باسیلیسک:

هسته‌ی چوبدستی «سالازار اسلیترین» یکی از بنیان‌گذاران مدرسه‌ی جادوگری «هاگوارتز» تکه‌ایی از نیش موجود جادویی به نام باسیلیسک بود و بدنه‌ی چوبدستی از چوب درخت «چوب مار» توسط خود سالازار اسلیترین تراشیده شده بود؛ او  برای کنترل قدرت‌های سیاه این هسته‌ به چوبدستی فرمان «بخواب» رو آموزش داده بود؛ این فرمان تنها زمانی عمل می‌کرد که کلمه‌ی بخواب به «زبان مارها» به زبان آورده‌ بشه. پس از مرگ اسلیترین این چوبدستی در بین نوادگانش در خانواد‌ی «گانت» منتقل میشد. تاریخ این چوبدستی هم مثل الدرواند پر از مرگ و اتفاقات ناگوارهست تا زمانی که پس از خونریزی‌های بسیار توسط «گورمالیث گانت» (Gormlaith Gaunt) به خواب فروبرده‌شد و در زمین خاک شد. سال‌ها بعد درخت «چوب مار»ی در همون محل سبز شد که علی‌رغم تلاش‌های بسیار هیچ‌وقت از بین‌نرفت.

از خوندن این پست لذت بردی؟! فانتزی‌مگ این پست رو بهت پیشنهاد میده: مدارس جادویی در دنیای هری پاتر

چوبدستی سالازار اسلیترین

باتوجه به شناختی که از خودتون دارین برامون کامنت بذارین که اگر توی دنیای جادویی هری پاتر زندگی میکردین چه چوبدستی‌ایی شمارو به عنوان صاحبش انتخاب می کرد!!!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

کامنت

  • گوش بدهید فقط
    توسط:کارن بر 2023-11-25
    رتبه‌دهی:
    5.0

    سلام دوباره من برگشتم چوبدستی ها تخیلی هستند مارا دارند گول میزنند نخرید. یک تیکه چوبه.

  • گوش بدهید فقط
    توسط:کارن بر 2023-11-25
    رتبه‌دهی:
    5.0

    سلام دوباره من برگشتم چوبدستی ها تخیلی هستند مارا دارند گول میزنند نخرید. یک تیکه چوبه.

  • چوبدستی هری پاتر
    توسط:کارن بر 2023-11-25
    رتبه‌دهی:
    5.0

    سلام داداشا منم قبول دارم که واقعی نیستند اما برای زیبایی خونه هم توی ویترین خونه میشه گذاشت. بعضی از چوبدستی ها آتش پرتاب میکنند ترجیح میدم بروید از اونا بخرید. اما یک ذره گرونه خداحافظ.

  • بخونید فقط
    توسط:مهم- بر 2023-06-29
    رتبه‌دهی:
    5.0

    دوستان عزیز.
    اخه یعنی چی که جادو میکنه؟!جادو رو من به شخصه باور دارم وجود داره ولی آخه یه تیکه چوب تراشیده زیبا خوشگل موشگل(بسه دیگه) چیکار میکنه؟الان مثلا اجی مجی لاترجی تبدیل میشی به پولدارترین آدم دنیا؟به خدا که....
    دوستان یکمی عقل
    و در مورد کلاه????
    جون داره اخه مگه؟????بخدا که سوالاتتون از سوالات سمج امتحان هاگوارتز عجیب غریب ترن????

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2023-07-17 ممنون از شما
    :)))))))

  • بخونید فقط
    توسط:مهم- بر 2023-06-29
    رتبه‌دهی:
    5.0

    دوستان عزیز.
    اخه یعنی چی که جادو میکنه؟!جادو رو من به شخصه باور دارم وجود داره ولی آخه یه تیکه چوب تراشیده زیبا خوشگل موشگل(بسه دیگه) چیکار میکنه؟الان مثلا اجی مجی لاترجی تبدیل میشی به پولدارترین آدم دنیا؟به خدا که....
    دوستان یکمی عقل
    و در مورد کلاه????
    جون داره اخه مگه؟????بخدا که سوالاتتون از سوالات سمج امتحان هاگوارتز عجیب غریب ترن????

  • هم وطن های نادان
    توسط:یوسف بر 2023-06-22
    رتبه‌دهی:
    5.0

    چرا نظرات این دوتا روان پریس رو بر نمیدارید به خدا اگه خود خدا میدونست اینا این شکلی میشن نمی آفزیدشون

  • سوال درباره ی جادوگری
    توسط:کیارش بر 2023-05-15
    رتبه‌دهی:
    5.0

    من میخاستم بدونم ما اگه از دنیای هریپاتر نباشیم باز هم میتونیم جادوگر بشیم

  • جادوی سفید
    توسط:علی بر 2023-01-16
    رتبه‌دهی:
    5.0

    سلام این چوبدستی ها واقعی هستن یعنیدالان دستم بگیرم میتونم جادو کنم ؟ لطفا جواب بدین

    پاسخ داده شده توسط: Artin zz بر 2023-03-28 بله من خودم خریدم و باهاش کار می کنم????????????


    ناموسا چی مصرف می کنی داداش بیا خودم ساقی خوب بت بدم

  • تصحیح شود لطفا
    توسط:امیرعلی بر 2023-01-05
    رتبه‌دهی:
    1.0

    در فیلم یادگاران مرگ 2 هری پاتر ابر چوبدستی رو میشکنه و داخل دریاچه بزرگ هاگوارتز می اندازه این سکانس رولینگ رو بشدت ناراحت کرده و اعلام ناراضایتی او بارها انجام شده ابرچوبدستی یا الدوراند هرگز توسط هری پاتر نابود نشد بلکه تنها هری با استفاده از اون چوبدستی خودش را که شکسته بود تعمیر کرد و بعد اون رو در جایگاه حقیقیش قرار داد مقبره دامبلدور چون پس از مرگ جادوگران چوبدستی اونها همراهشون دفن میشه طبق گفته رولینگ این سنت توسط مرلین اولین جادوگر دوران رواتج داده شده

  • سوال مهم درباره چوب دستی
    توسط:Aryan بر 2022-10-08
    رتبه‌دهی:
    5.0

    سلام چوب دستی های شما جادو میکند واقعا ؟
    من از یک سایت دیگه خریدم متاسفانه کلاه گذاشتن سرم و جادو نمیکرد

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم