برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

آیا «راهی به خانه نیست» بهترین فیلم دنیای اسپایدرمنه؟

1393 بازدید 29 لایک

زمان مطالعه: 12 دقيقه


مروری بر دنیای اسپایدر من

«مرد عنکبوتی» (Spider Man) یا «پیتر پارکر» (Peter Parker) یکی از شناخته‌شده‌ترین ومحبوبترین ابرقهرمان‌های دنیای «مارول کمیکس» (Marvel comics) هست. این ابرقهرمان توسط «استن لی» (Stan Lee) نویسنده و خالق ابرقهرمان‌های معروف مارول و «استیو دیتکو» (Steve Ditko) خلق شده اما در اون زمان سردبیر مارول، به دلیل نوجوان بودن شخصیت پیتر پارکر با ورودش به دنیای کمیک استریپ به عنوان یه کاراکتر مجزا مخالفت کرد. استن لی پیتر پارکر را وارد یک کمیک کم‌فروش مارول به نام فانتزی شگفت‌انگیز کرد و این کمیک رکورد فروش‌ها رو شکست و بالأخره مردعنکبوتی هم صاحب یک کمیک اختصاصی به اسم «مردعنکبوتی شگفت‌انگیز» (Amazing Spider Mna) شد که پس از ۷۰۰ شماره به اتمام رسید.

کمیک فانتزی شگفت انگیز

پیتر یه پسردبیرستانی گوشه‌گیر و فوق العاده باهوشه که توسط یه عنکبوت جهش یافته گزیده میشه و تحت تاثیر قدرت‌های اون قرار میگیره، پیتر به خاطر داشتن ژن عنکبوت در بدنش دارای قدرت‌های خارق‌العاده‌ایه به راحتی می‌تونه از دیوار‌ها بالابره یا به‌طور عمودی روی شیشه‌ها بایسته، از حس‌ششم فوق‌العاده‌ایی برخورداره و ری‌اکشن‌های سریعی از خودش نشون میده. پیتر تا حد زیادی دارای توانایی زوددرمانیه و استقامت ابرانسانی داره.

داستان مرد عنکبوتی و ضد قهرمان‌هاش به جز کامیک‌های مارول تا حالا به شکل‌های مختلف مثل انیمیشن و فیلم‌های پرفروش و جنجالی منتشر شده. اگر بعد از دیدن آخرین فیلم اسپایدر من هوس کردین توی ایام عید دوباره یه نگاهی به فیلم‌های قدیمی بندازین، ما یه لیست براتون از تمام فیلم‌ها و انیمیشن‌هاش آماده کردیم:

فیلم‌های منتشر شده از مرد عنکبوتی:

  • مردعنکبوتی (Spider-Man)

سال تولید: ۲۰۰۲ - کارگردان: سم ریمی - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: توبی مگوایر

مرد عنکبوتی 1

  • مردعنکبوتی ۲ (Spider-Man 2)

سال تولید: ۲۰۰۴ - کارگردان: سم ریمی - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: توبی مگوایر

مرد عنکبوتی 2

  •   مردعنکبوتی ۳ (Spider-Man 3)

سال تولید: ۲۰۰۷ - کارگردان: سم ریمی - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: توبی مگوایر

مرد عنکبوتی 3

  • مردعنکبوتی شگفت‌انگیز (The Amazing Spider-Man)

سال تولید: ۲۰۱۲ - کارگردان: مارک وب - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: اندرو گارفیلد

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 1

  • مردعنکبوتی شگفت‌انگیز ۲ (The Amazing Spider-Man 2)

سال تولید: ۲۰۱۴ - کارگردان: مارک وب - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: اندرو گارفیلد

مرد عنکبوتی شگفت انگیز 2

  •  مردعنکبوتی: بازگشت به خانه (Spider-Man: Homecoming)

سال تولید: ۲۰۱۷ - کارگردان: جان واتس - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: تام هالند

اسپایدرمن : بازگشت به خانه

  • مردعنکبوتی: سفر به دنیای عنکبوتی (Spider-Man: Into the Spider-Verse)

      سال تولید: ۲۰۱۸ -کارگردان: باب پرسیچتی، پیتر رمزی و رودنی روثمن

انیمیشن اسپایدرمن

  • مردعنکبوتی: دور از خانه (Spider-Man: Far From Home)

سال تولید: ۲۰۱۹ - کارگردان: جان واتس - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: تام هالند

اسپایدرمن : دور از خانه

  • مردعنکبوتی: راهی به خانه نیست (Spider-Man: No Way Home)

سال تولید: ۲۰ - کارگردان: جان واتس - بازیگر نقش مرد عنکبوتی: تام هالند

اسپایدرمن : راهی به خانه نیست

 

آیا راهی به خانه نیست، بهترین فیلمه اسپایدرمنه؟

داستان این فیلم درست از جایی شروع میشه که فیلم قبلی یعنی «دور از خانه» (No Way Home) تموم میشه، هویت واقعی پیتر پارکر توسط «میستیریوس» (Mysterious) فاش شده و در تمام رسانه‌ها صحبت از کارهای اسپایدر منه و از طرف عموم مردم در حال قضاوت شدنه، این شهرت حتی زندگی دوستان و خانواده‌ی پیتر، ام جی (M.J)، ند لیدز (Ned Leeds)، هپی هوگان (Happy Hogan) و عمه‌اش مِی‌پارکر (Aunt May) رو هم تحت تاثیر قرارداده تا جایی که درخواست های کالج پیتر و ام جی و ند به دلیل وضعیت زندگی آشفته‌شون رد میشه.

پیتر برای رهایی از این هرج و مرج و بازگشت به زندگی آروم گذشته‌اش از دکتر استرینج (Doctor Strange) درخواست کمک میکنه که طلسمی اجرا کنه و مردم جهان هویت اسپایدرمن رو فراموش کنن اما این طلسم با  وجود دخالت‌های پیتر هنگام اجرا شدنش به طرز وحشتناکی اشتباه پیش میره و منجر به بروز شکافی در جهان‌های چندگانه میشه و در ادامه ما شاهد این هستیم که شخصیت‌هایی از واقعیت‌های مختلف(که اینجا فیلم‌های اسپایدرمن‌های قبلی میشه) به این جهان راه پیدا می‌کنن و صحنه‌هایی پر از نوستالژی و حس خوب رو برای ما بازآفرینی می‌کنن. یکی از این صحنه‌های نفس‌گیر شاید تلاش پیتر برای نجات سرنشین‌های خودرویی در حال سقوط از روی پل باشه این صحنه اما این بار با طنز و تکنولوژی فیلم‌های اخیر اسپایدرمن تلفیق شده و جذابیتی دو چندان پیدا کرده.

تماشای بازی سه بازیگر اصلی نقش مرد عنکبوتی یعنی تام هالند (Tom Holland)، توبی مگوایر (Tobey Maquire)  و اندرو گارفیلد (Andrew Garfield) در کنار هم برای طرفدارای مارول و اسپایدرمن یه رویای دیرینه بود که سرانجام در این فیلم اتفاق افتاد و لحظه‌هایی هیجان‌انگیز رو رقم زد و به خیلی از تضادهای فیلم‌های قبلی جواب داد. حضور دکتر استرینج در این فیلم اما برگ برنده‌ی این فیلم بود و عنصر اصلی‌ایی بود که  برای انسجام بهش نیاز داشت و در نهایت منجربه خلق صحنه‌هایی شد که مخاطب رو  از لجاظ بصری میخکوب میکنه.

دکتر استرینج در فیلم اسپایدرمن

این فیلم تااین لحظه در گیشه‌ی داخلی 467 میلیون و در گیشه‌ی بین‌المللی 587 میلیون دلار فروش داشته و تونسته بعد از Star Wars: Rise Of Skywalker که در سال 2019 اکران شده به فروش یک میلیاردی دست پیداکنه که البته با وجود نظرات مثبت منتقدین و استقبال مردم و تبلیغات بی‌سابقه در فضای مجازی احتمال اینکه این رکورد شکسته بشه خیلی زیاده. با وجود همه‌ی این حرف‌ها میشه گفت که بله! این فیلم، بهترین فیلم دنیای اسپایدر منه!

حالا پس از این موفقیت منتظر چی باشیم؟

قبل از اکران این فیلم مشخص شده بود که سونی قصد داره سه فیلم دیگه ازاسپایدرمن با حضور تام هالند تولید کنه و حالا با وجود چنین فروشی این تصمیم کاملا منطقی به نظر می‌رسه.طبق آخرین گزارش‌ها،  ظاهرا  در یه صحنه حذف شده No Way Home بعد از تیتراژ قرار بوده تا داستانی از دو اسپایدرمن قدیمی دنیای مارول، پس از اتفاقات فیلم و بازگشتشون به جهان خودشون نشون داده بشه؛ هدف از این صحنه‌ها این بوده نشون بدن کار ما با اندرو و توبی تموم نشده و ممکنه که فیلم جدیدی از ماجراجویی‌های اسپایدرمن با بازی این دو بازیگر هم منتشر بشه اما این صحنه‌ها جای خودشون رو به تیزر فیلم جدید دکتر استرینج دادن. شاید حذف این صحنه‌ها به این دلیل باشه که هنوز با این دو بازیگر به توافف قطعی نرسیده‌ان یا شاید هم میخوان از این حدس و گمان‌هایی که در جریانه در راستای تبلیغ بیشتر این فیلم‌ها استفاده کنن درست مثل اتفاقی که برای no way home  افتاد. حالا فقط میتونیم منتظر باشیم و اخبار دنیای فانتزی مورد علاقه‌مون رو پیگیری کنیم.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم