برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

ثور دیگه تنها قهرمان آزگارد نیست!

1507 بازدید 62 لایک

مدت زمان مطالعه: 10 دقیقه


 ثور اودین‌سان یا ثور (Thor)، یکی از ابرقهرمان‌های خیالی در دنیای کمیک‌های ماروله (Marvel Comic Universe)؛ این شخصیت با الهام از خدایانِ اساطیری سرزمین‌های اسکاندیناوی شکل گرفته. ثور، ایزد قدرتمند آذرخش، طوفان و تندر، پسر «اودین» و «یورد» هست که برای محافظت از ازگارد و با نیروهای شر و غول‌ها می‌جنگید. این ابرقهرمان توسط نویسنده و ویراستارِ مارول «استن لی» (Stan Lee) خلق و به دست «جک کربی» (Jack Kirby) به تصویر کشیده و برای اولین بار در کمیک «سفر به اسرار» جلد ۸۳ام در اوت سال ۱۹۶۲ حضور پیدا کرد. محبوبیت این قهرمان باعث شده که فراتر از برگه‌های کمیک‌های مارول بره و در فیلم‌های ابرقهرمانی هم حضور پیدا کنه.

«ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) جدیدترین فیلم از این قهرمانه که اکرانش از ۸ ژوئیه ۲۰۲۲ به‌عنوان بخشی از فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» (Marvel Cinematic Universe) در ایالات متحده شروع میشه. با ما همراه باشین تا نگاهی به تریلر این فیلم بندازیم و ببینیم که چه چیزی در انتظارمونه!


اثر جدید دنیای مارول، بیست و نهمین فیلم از این شرکت فیلم سازیه و قراره دنباله‌ای مستقیم بر فیلمِ «ثور: رگناروک» باشه که در سال 2017 اکران شد. نویسندگی و کارگردانی این اثر رو «تایکا وایتیتی» بر عهده داشته. «کریس همسورث» (Chris Hemsworth) در نقش ثور در کنار «کریستین بیل» (Christian Bale)، «تسا تامپسون» (Tessa Thompson)، «جیمی الکساندر» (Jaimie Alexander)، «وایتیتی» (Taika Waititi)، «راسل کرو» (Russell Crowe) و «ناتالی پورتمن» (Natalie Portman) ایفای نقش می‌کنن. همسورث و وایتیتی تا ژانویه‌ی ۲۰۱۸ در حال مذاکره برای اهداف دنباله‌ی رگناروک بودن؛ خبر ساخت «عشق و تندر» به‌طور رسمی در در ژاویه‌ی ۲۰۱۹ اعلام شد، طبق برنامه‌ها انتظار می‌رفت که تولید این اثر از اواخر سال ۲۰۲۰ شروع بشه اما مثل خیلی از پروژه‌های دیگه به دلیل همه‌گیری کرونا به تعویق افتاد و در نهایت فیلمبرداری در ژانویه ۲۰۲۱ در سیدنی استرالیا آغاز شد و در اوایل ژوئن به پایان رسید. از همون زمان آغاز فیلم‌برداری شایعه‌های زیادی مبنی بر حضور شخصیت‌های جدید در این فیلم پخش شده‌ بود.

فراتر از یک قهرمان؛ مجموعه والپیپرهای دنیای مارول-سری دوم

  • شخصیت‌های جدید فیلم

یکی از شخصیت‌های کم‌تر شناخته شده که در این تریلر حضور دارن، «گور، قصاب خدایان» (Gorr The God Butcher)‌ هست که «کریستین بیل» ایفای نقش این کاراکتر رو به عهده داره. این ضد قهرمان یه قاتل بین کهکشانیه که سلاحی به شکل یه شمشیر عجیب و ترسناک داره؛ گور از عدم توجه خدایان و ظلم اون‌ها به انسان‌های معمولی، خشمگینه  و دست به کشتار خدایان می‌زنه که با مقاومتِ ثور و سایر ابر قهرمان‌ها مواجه میشه.

«جین فاستر» (Jane Foster) شخصیتی جدید با بازی «ناتالی پورتمن» هست که در این تریلر با قدرت‌هایی ثور مانند ظاهر شده و نسخه‌یِ بازسازی شده «چکش میولنیر» (Mjollnir) رو در دست داره، سلاحی که «هلا» (Hela) با بازی «کیت بلانشت» (Cate Blanchett) در فیلم رگناروک برای نشون دادن قدرت خودش از بین برد. وایتیتی در مصاحبه‌ایی اعلام کرده که این فیلم به خط داستانی کمیک‌های ثور کاملا وفاداره و داستان جین رو به کامل روایت می‌کنه. جین فاستر یا «مایتی ثور» دوست‌دختر سابق ثور و یه اخترفیزیکدانه که تحت درمان سرطان قرار می‌گیره و به ابرقهرمانی مثل ثور تبدیل میشه و هر زمان که در قالب ثور ظاهر میشه، اثرات شیمی‌درمانی که درگیرش هست رو از بین می‌بره. بازگشت جین به زندگی ثور پس از هشت سال تغییر بزرگی برای این قهرمان هست؛ البته که وایتیتی در صحبت‌های جدیدش طرفداران رو از نگرانی درآورده و اعلام کرده که این فیلم قرار نیست پایان‌بخش عصر ثور با بازی کریس همسورث باشه.

شخصیت «زئوس» با بازی راسل کرو که تا قبل از این به طور مختصر در فیلم‌های ابتدایی دیده بویم، این بار حضور پر رنگی‌تری داره و مایه خنده آخر تریلر را فراهم می‌کنه. راستی شخصیت‌های دنیای «محافظین کهکشان» (Guardians of the Galaxy) هم در این فیلم حضور دارن، دیگه وقتشه که نگاهی به تریلر این فیلم پر سروصدا بزنیم:


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: ابر قهرمان‌های مارول

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم