برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

ناگفته‌هایی از بیبی یودا؛ این کوچولوی سبز دوست داشتنی

17792 بازدید 97 لایک

زمان مطالعه: 15دقيقه


لازم نیست که حتما فن پروپاقرص «دنیای استاروارز» (Star Wars) باشین، کافیه فقط کارتون به اینترنت افتاده باشه تا این کوچولوی سبز رو دیده باشین. «بیبی یودا» (Baby Yoda) سورپرایز ویژه‌ایی برای هواداران جنگ ستارگان بود که اولین بار درسریال «مندلوریان» (The Mandalorian) ساخته‌ی «دیزنی پلاس» (+Disney) رونمایی شد و به سرعت قلب میلیون‌ها نفر رو به تسخیر درآورد. شاید هیچ کس باور نمی‌کرد که این موجود دوست‌داشتنی که حتی حرف هم نمیزنه، یه‌بار دیگه جهان «جنگ ستارگان» را به صدر اخبار دنیای سریال‌ها و سینما بیاره.


«دین جارین» (Din Djarin) با ایفای نقش «پدرو پاسکال» (Pedro Pascal) که به مندلورین یا مندلوری معروف شده، یکی از اعضای جامعه مندلورهاست (که قبلا در سرزمین مندلور زندگی می‌کردن)؛ جارین به‌عنوان یک شکارچی جایزه بگیر فعالیت میکنه. امپراطور در ماموریتی از جارین میخواد که بیبی یودا رو پیدا کرده و تحویل بده اما جارین تصمیم می‌گیره که با مراقبت از بیبی یودا، اون رو به مکانی ببره که بهش تعلق داره و در واقع حکم پدر خوانده‌ی اون رو پیدا میکنه. این سریال چنان اتفاقات شگفت‌انگیزی را پایه‌ریزی کرده بود که تونست از همون ابتدای فصل اول نظر مخاطبین و منتقدان رو به خودش جلب کنه. توی این مقاله میخوایم جواب یه سری سوال که ممکنه برای شماهم پیش اومده باشه رو بررسی کنیم.

بدترین تا بهترین پدرهای دنیای فانتزی به مناسبت روز جهانی پدر

 

  •  بیبی یودا، جوانی‌های یودا نیست!

اولین نکته‌ایی که در مورد این کوچولوی دوست داشتنی باید بدونین اینه که علی رغم تشابه اسمی بیبی یودا، جوانی‌های یودا نیست. تمام فن های استاروارز خوب میدونن که یودا در جریان اتفاقات فیلم «بازگشت جدای» (Return Of The Jedi) میمیره و به بخشی از نیرو تبدیل میشه؛ در حالیکه روند سریال مندلوریان سال‌ها پس از این اتفاق آغاز میشه پس با خیال راحت میتونیم بگیم که بیبی یودا، یودای جوانتر نیست.


  •  از بینگ تا بیبی یودا

بیبی یودا از اسکچ های اولیه‌ی دیو فیلانی (Dave Filoni) متولد شده، دپارتمان هنر طرح‌های دیو رو تکمیل کرده و به بخش عروسک سازی منتقل کردن. دیزنی به اصرار کارگردان‌های این مجموعه برای مخفی نگه داشتن طرح تکمیل شده بیبی یودا، ماه ها تاخیر و ضرر مالی رو قبول کرد. در زمان ساخت، این عروسک رو بینگ صدا میکردن. تیم دیزنی اسم «کودک» رو پیشنهاد کرده بودن اما «جان فاورو» (Jon Favreau) اسم بیبی یودا رو به «باب ایگر» (Robert Iger) از تیم دیزنی پیشنهاد داد، اسمی که در نهایت با موافقت تمام اعضای تیم به عنوان اسم نهایی، انتخاب شد. هرچند که اسم اصلی این کاراکتر در داستان گروگو (Grogu) هست.

  •  بیبی یودا در آستانه‌ی پنجاه سالگی

باتوجه به اطلاعاتی که از سمت گروه تولید مندلورین منتشر شده، بیبی یودا حدودا پنجاه سالشه!!!

با توجه به عمر طولانی «یودا» (یودا در زمان مرگ بین 900 تا 1000 سال سن داشت) به نظر میاد که در مقایسه با سن انسان‌ها پنجاه سالگی هنوز دوران کودکی یوداها محسوب میشه؛ شاید برای همینه که بیبی یودا هنوز با اشیا براق و وسایل سفینه بازی میکنه وماکارون میدزده!

 

 

  •  خانواده‌ی یودا 

اطلاعات زیادی در مورد یوداها در دسترس نیست،تا حالا در آثار رسمی ساخته شده از دنیای جنگ ستارگان اسمی از نژاد و سیاره یودا برده نشده؛ ما  از این گونه فقط سه نفر رو توی دنیای استاروارز میشناسیم.

استاد «یودا»، یدل (یکی از اساتید جدای که در فیلم The Phantom Menace او را میبینیم) و گوروگو.

هنوز رابطه بین این کودک و استاد یودا مشخص نشده، هرچند که جدای‌ها از داشتن رابطه‌ی رمانتیک وعاشقانه منع شدن. با این حال می‌دانیم که هر سه این شخصیت‌ها از قدرتمندترین کاربران نیرو در دنیای جنگ ستارگان هستند. اگرچه ما نمیدونیم که بیبی یودا چند میدیکلریان داره، اما کاملاً می تونه به همون اندازه - اگر نه بیشتر - از یودا قدرتمند باشه.

 

  • آموزش گورگو

با توجه به همپوشانی زمانی اتفاقات جنگ ستارگان و مندلورین امکان داره که حداقل برای مدتی هرچند کم گروگو توسط خود استاد یودا آموزش دیده باشه؛ چرا که  براساس اطلاعات ارائه شده در فیلم‌ها و بقیه‌ی آثار دنیای جنگ ستارگان، یودا نقش مستقیمی در تربیت تمامی جدای‌های کهکشان داشته است.

 

  • قد بیبی یودا حتی به نیم هم نمیرسه! 

قد بیبی یودا حتی به نیم هم نمیرسه! عروسکش در ابعاد واقعی ساخته شده و ارتفاعی 42 سانتی داره. عروسک بیبی یودا یکی از نقاط ضعف ورنر هرتزوگ (Werner Herzog) به حساب میاد. ورنر کارگردانی آلمانیه که نقش کلاینت (The Client) رو در استاروارز بازی میکنه. ورنر به بی بی یودا به حدی علاقه منده که اصلا دوست نداره به جای عروسک از پرده سبز استفاده بشه.

 

  • یوداها همه چیز خوارن!

اینطور که به نظر میرسه یوداها همه چیز خوارن. گروگو از خوردن تخم مرغ، بچه عنکبوت، قورباغه و یه کاسه‌ی گرم سوپ در کنار دین لذت میبره! حتی اگه یه لحظه ازش غافل بشین این کوچولوی شکمو ماکارون‌هاتون رو از دستتون میدزده!

به‌احتمال زیاد شما هم مثل من و خیلی‌های دیگه تو اولین برخورد عاشق این شخصیت سبزِ بامزه شدین! حتما برامون کامنت بذارین و بگین که شخصیت محبوبتون از دنیای استاروارز کیه!

کد تخفیف ارسال رایگان هدیه‌ی فانتزی‌مگ به شما:

FMAGFREE1


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

 

ارسال شده در: استار وارز, مندلورین

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم