برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

طراحی اولیه‌ی «وکنا» ویلِنِ «چیزهای عجیب»

2000 بازدید 35 لایک

زمان مطالعه: 5دقیقه

خطر اسپویل از فصل چهارم!


«چیزهای عجیب» (Stranger Things) یکی از محبوب‌ترین سریال‌های حالِ حاضره که بر خلافِ انتظارها حد و مرزها رو جا به جا کرد و به یکی از موفقیت‌های تاریخیِ «نتفلیکس» تبدیل شد؛ این سریال لقب اولین سریالِ انگلیسی زبانِ این سرویس استریم با بیش از یک میلیارد ساعت تماشا رو به‌دست آورد. داستانی دل‌نشین از بچه‌هایی که دور هم جمع می‌شن تا «سیاه چاله‌ها و اژدهایان» (Dungeons & Dragons) بازی کنن، جلوه‌های ویژه‌ی خوب، خلقِ دنیایی مرموز،‌ تقابل خیر و شر در قالبی جدید، تداعی حس نوستالژی و از همه مهم‌تر کاراکترهایی دوست داشتنی و باورپذیر برگِ برنده‌ی این مجموعه هستن، با فانتزی‌مگ همراه باشین، امروز میخوایم سراغ شخصیت شرور این داستان «وکنا» بریم.


فصل چهارم سریال «استرنجر تینگز» بدون شک خشن‌تر و ترسناک‌تر از هر سه فصل قبلی بود، شخصیت‌های منفی هم پا به پای سایر شخصیت‌های این مجموعه رشد کردن و این بار ما با ویلِنی فراتر از یه «دموگورگن» (Demogorgon) تشنه‌ی خون طرف هستیم. توجه به‌جایِ «برادران دافر» (The Duffer Brothers)، به داستان‌گویی‌های سه فصل قبلی منجر به ارتباطی یک دست بین گذشته و حال و خلق شروری معرکه به نام «وکنا» (Vecna) شد. نویسندگان با توجه به جزئیاتی مثل انتخاب بازیگرهایی که از لحاظ ظاهری به هم شباهت داشتن، داستان رو کاملا منطقی پیش بردن؛ حقایق مربوط‌ به «وکنا» با ریتم درست و به موقع برای مخاطب فاش میشدن و این داستان‌گویی موازی در نهایت به سکانس تکان‌دهنده‌ایی در مورد وکنا ختم شد.

«وکنا» موجودی ترسناک از دنیای «وارونه» یا «آپساید داون» (The Upside Down) هست که پیش از تبعیدش توسط «الون» (011) به عنوان انسانی به نام «پیتر» یا «یک» (001) یا «هنری کریل» (Henry Creel) شناخته می‌شد. در مارچ ۱۹۵۹ پس از نقل مکان به خانه‌ایی جدیدی در «هاوکینز» (Hawkins)، هنری جوان کشف کرد که توانایی‌های قابل توجهی داره. «هنری» با یه انگیزه‌ی تاریک و انسان‌گریز، از قدرت‌های خودش برای شکنجه روانی خانواده‌اش استفاده می‌کرد؛ زمانی که حس کرد، مادرش بهش شک کرده، مادر و خواهرش رو به طرز وحشتناکی به قتل رسوند و این قتل‌ها رو به گردن پدرش انداخت. دکتر «مارتین برنر» (Dr. Martin Brenner) به قدرت‌های هنری علاقه‌مند شد و او رو به «آزمایشگاه ملی هاوکینز» (Hawkin's National Lab) برد و تبدیل به اولین نمونه‌ی این آزمایشگاه شد. «برنر» با استفاده از یه وسیله کوچیک به اسم «سوتریا» که در گردن هنری قرار داشت، قدرت‌های او رو کنترل میکرد. ٰتا در سال ۱۹۷۹ هنری با فریب «الون» تراشه رو از بدنش او خارج کرد و به شکل وحشیانه‌ای تمام پرسنل و بچه‌های آزمایشگاه رو به قتل رسوند اما در نهایت «الون» در مقابلش ایستادگی کرد و به طور ناخواسته هنری رو از طریق دروازه‌ای به «دنیای وارونه» فرستاد.

این تصاویر طراحی‌های ابتدایی «وکنا» هستن که توسط «مایکل ماهر جونیور» طراحی و منتشر شده‌ن، همینطور که مشخصه این شخصیت در ابتدا ظاهری بسیار ترسناک‌تر داشته که ما رو به یاد شخصیت‌هایی مثل «اسلندرمن» (Slenderman) می‌اندازه؛ اما از جایی که هدف «برادران دافر» فقط ایجاد ترس و دلهره نبود، طراحی این شخصیت تغییر کرد و ظاهری انسانی‌تر پیدا کرد که با توجه به گذشته‌ی این شخصیت بسیار منطقی‌تر هست. 

 «جیمی کمپبل» (Jamie Campbell Bower) با نقش‌آفرینی عالی به عنوان «پیتر» یا «یک» (011) جلوتر از «الون» و «دکتر برنر» به جرات ستاره‌ی فلش بک‌ها و یکی از نقاط قوت این فصل بود، تو ویدئوی پایین میتونین مراحل گریم بازیگر و تبدیلش به وکنا رو ببینین:

طرفدارهای «استرینجر تینگز» برامون کامنت بذارین که شخصیت محبوب شما از این مجموعه کی هست؟!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: چیزهای عجیب

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم