برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

آیا ایسایاما از قبل در مورد اتفاقات آینده هشدار داده بود؟

4806 بازدید 130 لایک

زمان مطالعه: 12 دقيقه


انیمه «حمله به تایتان‌ها» (Attack On Tintan) که در سال‌های اخیر حسابی طرفدار پیداکرده و فصل چهارمش یکی از پرحاشیه‌ترین پایان‌ها در دنیای انیمه رو داشته؛ اقتباسی از یه مانگای ژاپنی به همین نام، با نویسندگی و تصویرگری «هاجیمه ایسایاما» (Hajime Isayama) هست. (مانگا درحقیقت نوعی کمیکه که مربوط به صنعت انیمیشن سازی ژاپن میشه، در اکثر اوقات انیمه ها براساس مانگاهای معروف تولید میشن و در مواردی خط داستانیشون بعد از چند فصل از مانگا جدا میشه.) انتشار این مانگا از سال ۲۰۰۹ توسط انتشارات کودانشا شروع شد و به مدت ۱۱سال  تا سال ۲۰۲۱ ادامه داشت، تا بالاخره بعد از انتشار چپتر ۱۳۹ به پایان رسید. حمله به تایتان‌ها، یکی از اولین تجربه‌های این مانگاکا (نویسنده و تصویر مانگا) بود که از همون روزهای اولیه انتشار با استقبال بی‌نظیری مواجه شد. ایسایاما جدا از توانایی بالا در خلق شخصیت‌های دوست داشتنی و باورپذیر، تبحر بسیار بالایی در استفاده از پیچش‌های داستانی داره. (طرفدارهای پروپاقرص خوب میدونن که چه خونی به جگر ما کرده تا بفهمیم اونور دیوارها چه خبره!)


فصل چهارم این انیمه هرچند که با انتقادهای زیادی مواجه شد اما به وفادارنه‌ترین شکل ممکن به روایت داستان پرداخت، پیچش‌های مسیر داستان در طول این فصل از تمام سه فصل قبلی بیشتر بوده و ما تا چشم به هم زدیم، دیدیم که الدیایی‌ها به مارلی حمله کردن، ارن و ژیک نقشه‌ی نابودی تبار الدیا رو دارن، به تایتان بنیان‌گذار چه گذشته و جهان در حال نابودیه. حالا که داستان تقریبا رو به اتمامه، زمان خوبیه برای بررسی چندتا از پیشگویی‌های ایسایاما که از قبل به ما راجع به اتفاقات آینده هشدار داده بود.

  • یه رویای معمولی یا هجوم خاطرات؟

لیست را با اولین قسمت از این مجموعه آغاز می‌کنیم. در همون لحظات آغازین ما ارن و میکاسا رو میبینیم که در محدوده‌ایی سرسبز و خارج شهری در حال استراحت زیر یه درخت هستن، ارن برای لحظاتی به خواب میره و ما تمام داستان رو به شکلی رویاگونه و مبهم از دید ارن میبنیم؛ صحنه‌هایی درهم و نامفهموم که بعدها در روند داستان در کنارهم قرار میگیرن و معنی پیدا میکنن. قسمت‌های آغازین یا به اصطلاح پایلوت، همیشه نقش بسیار مهمی در ارائه‌ی اولیه‌ی اثر به مخاطب دارن؛ ایسایاما به خوبی از این فرصت استفاده کرده و پیش‌زمینه‌ی محدودی به ما میده که خبر از داستانی بسیار هیجان انگیز و معماگونه میده!

طراحی واقع‌گرایانه کاراکترهای اتک آن تایتان

خطر اسپویل! اگر مانگای اتک رو تا انتها نخوندین و از پایان داستان اطلاع ندارین، این بخش رو رد بکنین!

  • میکاسا قربانی آزادی ارن

از انیمه‌ی «حمله به تایتان» تعدادی اسپین آف به شکل مانگا، بلوری یا پخش تلوزیونی منتشر شده (تو دنیای انیمه به اسپین آف‌ها او وی ای یا ova گفته میشه)، یکی از این اسپین آف‌ها «دختران گمشده» (Lost Girls) نام داره که در 3 قسمت و دو بخش تولید شده. بخش اول در دوقسمت مربوط میشه به «آنی لئون هارت» (Annie Leonheart) یا تایتان مونث و بخش دوم در یک قسمت با نام «گمشده در دنیای ظالم» (Lost In The Cruel World) مربوط میشه به میکاسا یکی از کلیدی‌ترین شخصیت‌های دنیای اتک! در داستان میکاسا همه چیز به طرز عجیبی پیش میره و روایتی جدا از روند اصلی داستان داره. در این دنیای موازی تمام احتمالات زندگی میکاسا روایت میشه، اما در تمام این خط‌های داستانی «ارن» همواره در مسیر رسیدن به رویای خودش، به شکل‌های مختلف از میکاسا دور میشه...

در یکی از این خط‌های داستانی میکاسا با جادوگر و پیشگوئی مرموز روبرو میشه که با نقابی تمام صورتش رو پوشونده. این پیشگو به میکاسا میگه که نجات ارن از توان میکاسا خارجه، چون ارن مرگ رو با خودش حمل میکنه!

میکاسا و اسرار خاندان افسانه‌ایی آکرمن؛ یه پست اختصاصی برای طرفدارهای قوی‌ترین سربازهای بشریت


  •  تبدیل فرمانده پیکسیس به تایتان

در یکی دیگه از اسپین آف‌های اتک که بسیار داستان بامزه‌ایی داره و توصیه میکنم که حتما ببینیدش، یه مسابقه‌ی آشپزی بین تازه واردهای هنگ اکتشاف به داوری «فرمانده پیکسیس» (Commander Pixis) برگزار میشه؛ بچه‌ها به دو گروه به رهبری جان و ساشا تقسیم میشن! فرمانده پیکسیس در زمان چشیدن غذاها، مقداری شراب مینوشه و از خوشمزگی غذاها برای لحظاتی تبدیل به چیزی شبیه تایتان میشه!!!

  • تلاش ارن کروگر برای نجات میکاسا و آرمین

یکی از لحظاتی که هر طرفداری رو میخکوب خودش کرد، زمانی بود که «ارن کروگر» (Eren Krugar) پس از فاش کردن هویت خودش و از بین بردن کشتی‌های ارتش مارلی به پدر ارن «گریشا یئگار» (Grisha Yeager) گفت که برای نجات جان آرمین و میکاسا باید ماموریتش رو به پایان برسونه! از گذشته‌ی ارن کروگر اطلاعات زیادی نداریم، حتی نمیدونیم چطور این تایتان سرکش رو به ارث برده اما حالا که با گذشت زمان از قدرت‌های «تایتان حمله» (Attack Titan) باخبر شدیم، حدسش خیلی سخت نیست که این هم جزئی از نقشه‌ی ارن بوده برای رسیدن به آزادی.

  • هیستوریا ادامه دهنده‌ی راه یمیر بنیان‌گذار

تیتراژهای پایانی اتک همیشه پراز پیشگویی که چه عرض کنم، اسپویل بودن! یکی از زمان‌هایی که ایسایاما پرده از اتفاقات پیش رو برداشته بود، در تیتراژ انتهایی فصل دوم بود. در این تیتراژ به موضوعاتی مثل تایتان «بنیان‌گذار» (Founding Titan) و حقیقت درون دیوارها اشاره میشه که در اون زمان اطلاع چندانی ازشون نداشتیم و در تیتراژ پایانی فصل سوم اشاره‌هایی به آینده‌ میشه مثل ملکه‌شدن و بچه دار شدن «هیستوریا» (Historia Reiss) درست مثل «یمیر» (Ymir Fritz) بنیان گذار. با کنارهم گذاشتن اتفاقات این تیتراژها اطلاعات میشه فهمید که هیستوریا هم به نوعی مثل یمیر قربانی برای نجات الدیایی‌هاست.


  • مروری بر گذشته

تو چپتر 12 مانگا جایی که ارن کنترل خودش رو در حالت تایتانی از دست داده و در حال حمله به میکاست؛ در بکگراند عکس ما دونفر رو میبینیم که از پشت پنجره به داخل خانه‌ایی نگاه میکنن. خیلی از طرفدارها معتقدن که این مسئله اشاره‌ایی به سفر ارن و ژیک به گذشته داره.

  • من جهان رو از بین خواهم برد

برگردیم به فصل اول و یکی از هیجان‌انگیزترین قسمت‌های دنیای اتک یعنی زمانی که ارن و آنی درون دیوارهای شهر باهم درگیرشدن. جدای از اینکه این قسمت چقدر به کشف حقیقت دیوارها کمک کرد، یه لحظه‌ی خیلی مهم هم داشت که در آن زمان خیلی نظرهارو به خودش جلب نکرد. ارن در لحظات پایانی مبارزه فریاد میزنه که :

“من جهان رو نابود خواهم کرد”

سکانس پایانی فصل چهارم رو به یاد دارین، دیگه؟! این مسئله شاید خودش جوابی برای سوال میکاسا باشه که آیا ارن از ابتدا هم همینطوری بود؟ شما چی فکرمیکنین؟ برامون کامنت بگذارین و بنویسین که نظر شما در مورد ارن چیه؟


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

 

 

ارسال شده در: انیمه, اتک آن تایتان

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم