برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

هاشیراهای دیمن اسلیر رو بهتر بشناسین!

11351 بازدید 65 لایک
7 کامنت
(4.5)

زمان مطالعه: 15 دقيقه


«دیمن اسلیر» یا «شیطان‌کش» (Demon Slayer) از جمله انیمه‌های نسل جدیده که به خوبی تونسته یکی از پرچمداران سبک شونن (سبکی از مانگا و انیمه‌ که مخاطب اون معمولاً پسرهایی در گروه سنی 8 تا 18 سال هستن.) باشه و جا پای انیمه‌های بزرگی مثل «بلیچ» (Bleach) و «ناروتو» (Naruto) بذاره؛ هرچند که خیلی از اوتاکوها معتقدن که بعد از پخش کامل و به اتمام رسیدن داستان، این اثر تبدیل به یکی از ماندگارترین انیمه‌ها در طول تاریخ میشه. فصل دوم دیمن اسلیر، به خصوص تو آرک داستانی «منطقه‌ی تفریحی» (Entertainment District) با استقبال کم‌نظیر مخاطبین رو به رو شد تا جایی که با نظر بیش از ۱۵۰ هزار کاربر تو «سایت مای انیمه لیست» (My Anime List) نمره ۸/۹۱ از ۱۰ رو کسب کرد و در بین ۲۰ انیمه سریالی برتر این سایت قرار گرفت.


از دلایل محبوبیت این انیمه شخصیت پردازی جالب و طراحی صحنه‌های فایت بینظیرشه هرچند که باید بدونین مانگاکا (نویسنده و طراح مانگا) این اثر یه خانم هستن. «کویوهارو گوتوگه» (Koyoharu Gotouge) با طراحی دخترهایِ قهرمان‌ و حتی ضد قهرمان قوی، این انیمه رو به چیزی فراتر از یه شونن معمولی تبدیل کرده. چاشنی طنز رو هم فراموش نکنین! یکی دیگه از نقاط قوت این انیمه طنزِ دلنشینی که با حضورِ شخصیت‌هایی مثل «زنیتسو» (Zenitsu Agatsuma) و «اینوسکه» (Hashibira Inosuke) به داستان اضافه شده.

درکنار شخصیت‌های اصلی این داستان یعنی «تانجیرو و نزوکو کامادو» (Tanjiro & Nezuko Kamado)، شخصیت‌های جالب توجه زیادی تو این انیمه وجود دارن که گوتوگه به خوبی از اون‌ها استفاده کرده. «هاشیراها» (Hashira) اعضا بالا رتبه‌ی سپاه شیطان‌کش‌ها هستن که در روند داستان، هم مسیرِ این گروه چهار نفره میشن و به جنگ با شیاطین میرن. اون‌ها به دقت توسط «کاگایا اوبویاشیکی» (Kagaya Ubuyashiki) رهبر سپاه شیطان کش ها انتخاب میشن. برای اینکه یه شیطان‌کش به رتبه هاشیرا برسه، باید یا 50 تا شیطان عادی و یا یکی از دوازده ماه را کشته باشه. تو این مطلب با فانتزی‌مگ همراه باشین تا هاشیراها و قدرت‌هاشون رو از ضعیف‌ترین تا قوی‌ترین بررسی کنیم!

۱۳.هاشیرای رعد سابق

«جیگورو کوواجیما» (Jigoro Kuwajima) از شیطان‌کش‌های نسل قدیم و پدربزرگ و استاد زنیتسو و دوستش «کایگاکو» (Kaigaku) هست؛ درسته که این هشیراها در وضعیت فعلیش واقعاً نمیتونه به پای همتاهای مدرن خودش برسه، اما همین واقعیت که قبلاً هاشیرای تندر بوده به وضوح نشان نشون میده که در گذشته چه شخص قدرتمندی بوده. به عنوان یه شیطان‌کش با تجربه و سالخورده، گنجینه‌ایی از اطلاعات درباره‌ی تکنیک‌ها و «تنفس‌ رعد» هست که باید به نسل بعدی منتقل بشن. جیگورو به شش فرم از تنفس رعد مسلط بوده در حالیکه زنیتسو فقط به یک فرم از این تنفس مسلط هست. 

معنی نماد قبیله‌های ناروتو رو میدونین؟! -بخش اول

۱۲.هاشیرای آب سابق

درست مثل کوواجیما، نمیتونیم «ساکونجی اوروکوداکی» (Sakonji Urokodaki) رو هم بخاطر وضعیت فعلیش به عنوان یه فرد ضعیف در نظر بگیریم؛ عنوان هاشیرای آبِ سابق به این معنیه که در یه مقطعی یکی از قدرتمندترین شیطان‌کش‌ها بوده. اوروکوداکی به عنوان استادِ این تکنیک، «تنفس آب» رو به هاشیرای فعلی، «گییو تومیکا» آموزش داده و این به خودی خود ثابت میکنه که میراث ساکونجی چقدر شگفت انگیزه، شاگردان این هاشیرای سابق معمولا با «ماسک روباه» شناخته میشن. در ابتدای داستان، اوروکوداکی به تانجیرو و نزوکو سرپناه داد و تانجیرو را برای شرکت در آزمون ورودی سپاه شیطان‌کش‌ها آماده کرد و با اجرای طلسمی روی نزوکو باعث شد که او همه‌ی انسان‌ها رو خانواده‌ی خودش بدونه و به اون‌ها آسیبی نرسونه.

۱۱.هاشیرای شعله سابق

خانواده «رنگوکو» برای نسل‌ها ردایِ هاشیرای شعله رو به تن داشته‌ان، «تنفس شعله» دارای نه تکنیک هست که نهمین تکنیک، تنها مختص خانواده‌ی رنگوکوست. اطلاعات زیادی از «شینجورو رنگوکو» (Shinjuro Rengoku)، پدر «کیوجورو» در دسترس نیست، اما خوب میدونیم که دستیابی به این عنوان به خودی خود شاهکار کمی نیست. شینجورو پس از مرگ همسرش مبارزه با شیاطین رو رها کرد و حتی از تعلیم پسران خودش دست کشید. شباهت مبارزه‌ی کیوجورو به پدرش رو میشه در تک تک صحنه‌ها به وضوح دید. بعد از مرگ زودهنگام این هاشیرای دوست‌داشتنی و انصراف برادر کوچکترش از تبدیل شدن به یه شیطان‌کش، باید ببینیم که هاشیرای شعله بعدی کیه!

۱۰.هاشیرای گل سابق

«کانائه کوچو» (Kanae Kocho) خواهر بزرگترِ «شینوبو» هاشیرای حشره‌ی فعلی است. «تنفس گل» خیلی تنفس قدرتمندی نیست ولی با این حال، مسلمه که او هاشیرایی بسیار قدرتمند بوده، چون که تا به امروز همه ازش یاد میکنن. این حقیقت که دوما کانائه رو کشته، منبع خشم بزرگی برای شینوبو و کانائو هست.

۹.هاشیرای حشره

«شینوبو کوچو» (Shinobu Kocho)، دومین هاشیراییه که ما باهاش آشنا میشیم. شینوبو همیشه لبخند به لب داره؛ اما زیر این نقاب، روحی خشمگین از تمام شیاطین وجود داره. این هاشیرا در ابتدا قصد کشتن نزوکو رو هم داشت؛ اما گیو جلوش رو گرفت. بعد از حضور در جلسه‌ نظرش نسبت به نزوکو به کلی تغییر کرد و تانجیرو و نزوکو رو برای اقامت به خانه‌ی خودش دعوت کرد. شینوبو تنها هاشیراییه که برای مبارزه از تکنیک‌های تنفس استفاده نمی‌کنه، این هاشیرا شمشیری نازک داره که تنها قسمت فوقانی‌اش بُرنده هست و با استفاده ازش، سمی که از گیاه «ویستریا» (Wisteria) ساخته شده است رو به شیاطین تزریق میکنه. همونطور که تو انیمه خودِ شینوبو هم عتراف میکنه، این هاشیرا وقتی صحبت از قدرت بدنی بالا باشه، حرفی برای گفتن نداره و نمیتونه سر شیاطین رو ببره؛ اما ذهن تیز این هاشیرا همراه با روش موثری که در به کارگیری سم‌ها داره، او را به نیرویی تبدیل می کنه که شیاطین رو از پا درمیاره.

کاراکترهایی با ویس‌ اکترهای یکسان که باور نمی‌کنین!

۸.هاشیرای صدا

«تنگن اوزوی» (Tengen Uzui)‌ از قدرت بدنی بسیار بالایی برخورداره و در مبارزه بسیار ماهره چون سال‌ها به عنوان یک نینجا تحت تعلیم بوده؛ اما تکنیک تنفس این هاشیرای پر زرق و برق در مقایسه با سایر تنفس‌ها چندان قوی نیست. این شخصیت همینطور که تانجیرو هم چندین بار در انیمه بهش اشاره میکنه،‌ بسیار مسئولیت پذیره و از تمام همراهانش به خوبی محافظت میکنه. پس از حدود صد سال تنگن و همسرانش به همراه تانجیرو، نزوکو، اینوسکه و زنیتسو موفق به پیداکردن و کشتن یکی از شیاطین بالا رتبه شدن و امید رو در دل سپاه شیطان‌کش‌ها دوباره زنده‌ کردن.

۷.هاشیرای شعله

«کیوجورو رنگوکو» (Kyojuro Rengoku) بی‌شک ستاره‌ی درخشان فیلم « قطار موگن» بود؛ واقعا مایه تاسفه که تسلیم جراحاتی شد که در مبارزه با آکازا متحمل شده بود و خیلی زود از این انیمه خداحافظی کرد؛ صرف نظر از این، قدرتی که در رویارویی با این شیطان رده بالا از خودش نشون داد هنوز هم قابل تحسینه. در واقع، اگر از تلاش برای نجات مسافران در قطار موگن خسته نشده بود، واقعاً می تونست آکازا را شکست بده. کیوجورو هاشیرای شعله است و شخصیتی مشابه با سبک مبارزه‌اش داره؛ فردی با شور و اشتیاقه و سرزندگی و عطش مبارزه از تک‌‌تک کلماتی که به زبان میاره، جاریه.

میکاسا و اسرار خاندان افسانه‌ایی آکرمن

۶.هاشیرای مار

این هاشیرای مرموز تا الآن زمان زیادی برای درخشیدن تو انیمه نداشته؛ با این حال، خوانندگان مانگا خوب میدونن که «اوبانی ایگورو» (Obanai Iguro) چقدر قدرتمنده و به راحتی در جمع قوی‌ترین هاشیراها قرار میگیره و به راحتی میتونه در مبارزه با سرسخت‌ترین شیاطین پیروز بشه. فقط باید منتظر باشیم و ببینیم که انیمه هم حق مطلب رو در مورد این شیطان‌کش ادا میکنه و قدرت عظیم این شخصیت رو به نمایش میذاره، یا نه. طراحی ظاهری این کاراکتر به مخوف‌ترشدنش کمک بسیاری کرده، ماری که بر دوشش قرار داره به‌طور واضح قدرت این هاشیرا رو بیان می‌کنه. از دیگر ویژگی‌های ظاهری متمایزکننده‌ی اوبانی، میشه به ماسکی که به صورت داره و چشم‌های دو رنگش اشاره کرد (یکی فیروزه‌ای و دیگری زرد)، اشاره کرد. هدف اصلی او، خدمت به سپاه شیطان‌کش‌هاست و در این راه با هرکسی مقابله می‌کنه. اوبانی احترام خاصی برای سردسته‌ی شیطان‌کش‌ها یعنی کاگایا قائله.

۵.هاشیرای عشق

ظاهر این هاشیرا بسیار فریبنده‌ است، در نگاه اول اصلابه نظر نمیرسه که مبارزی قابل باشه و تنفس عشق بتونه کاری ازپیش ببره. «میستوری کانروجی» (Mitsuru Kanroji) در واقع یکی از بالاترین سطوح قدرت خالص در بین هاشیراها رو داره. اکثر طرفدارنی که توانایی‌های میتسوری رو دست کم می‌گیرن، وقتی انیمه از قدرت‌های این هاشیرا رونمایی بکنه، بسیار شگفت‌زده میشن!

۴.هاشیرای مه

«مویچیرو تاکیتو» (Muichiro Tokito) یکی دیگه از شخصیت‌هاییه که پتانسیل واقعیش هنوز در انیمه دیده نشده؛ کافیه تا پخش فصل سوم این انیمه صبر کنین، با توجه به قدرت خاص این هاشیرا طولانی نمیکشه که حسابی بین طرفدارای دیمن اسلیر محبوب میشه. مویچیرو جوان‌ترین هاشیراست. این شخصیت از نظر رفتاری بسیار بیخیال و سربه هواست و توانایی تمرکز بر یه موضوع خاص رو نداره، در حین محاکمه‌ی تانیجرو و نزوکو دیدیم که حواسش به راحتی به ابرها پرت میشد. البته این ویژگی هم بسیار با تکنیک تنفس این شخصیت همخوانی داره.

۳.هاشیرای آب

در بین هاشیراهای دیمن اسلیر «گیو تومیوکا» (Giyu Tomioka) تاثیرگذارترین حضور رو داشته؛ گیو با گرو قرار دادنِ جان خودش و استادش اوروکوداکی، نزوکو رو نجات و فرصتی دوباره به این خواهر و برادر میده. در قسمت‌های انتهایی فصل دوم انیمه به خوبی متوجه شباهت‌های «داکی و گیوتارو» و «نزوکو و تانجیرو» میشیم؛ نویسنده به خوبی از این تقابل استفاده میکنه و به کار ارزشمند این هاشیرا تاکید میکنه. قدرت‌های گیو از قسمت اول قابل مشاهده بود. زمانی که کار «رویی» که از شیاطین ۱۲ ماه بود، رو در زمان کوتاهی تموم کرد؛ نشون داد که قدرت یه هاشیرا چقدر با یک شیطان‌کش تازه کار فرق داره. تنفس آب ده فرم داره که گیو فرم یازدهمی رو برای خودش طراحی کرده که قدرت اصلیه این هاشیرا محسوب میشه.

۲.هاشیرای باد

مثل بیشتر هاشیراها در این مجموعه، اکثر بیننده‌های انیمه چیز زیادی از «سانمی شینازوگاوا» (Sanemi Shinazugawa) نمیدونن. با این حال، خوی وحشیانه‌ی این شخصیت به اندازه‌ی کافی نشون دهنده‌ی قدرت واقعی این هاشیراست قدرت بدنی همراه با ماهیت برنده تنفس باد، سانمی رو تبدیل به یکی از قوی‌ترین‌ها کرده. قلب سانمی از نفرت به شیاطین پر شده و به همین دلیل پذیرشِ نزوکو به عنوان یه شیطان بی آزار براش دشوار بود. 

۱.هاشیرای سنگ

خیلی‌ها از شنیدن اینکه «گیومی هیمجیما» (Gyomei Himejimai) قوی‌ترین هاشیرای سپاه‌ شیطان‌کش هاست، غافلگیر میشن. تماشای قدرت ویرانگر این هاشیرا در این سریال یه لذت مطلقه. گیومی، هاشیرای سنگ، یه تفاوت بزرگ با بقیه‌ی هاشیراها دار؛ این هاشیرای قدرتمند نابیناست. از لحاظ فیزیکی، او بلندترین و هیکلی‌ترین فرد در گروه هست اما برخلاف ظاهرش و  داشتن عنوان هاشیرای سنگ، روحیه‌ای بسیار لطیف و شکننده داره و در مواقع احساسی از چشماش اشک جاری میشه. گیومی بسیار معتقد و مذهبیه و در مواقع حساس درحال دعا کردنه. 


هاشیرای مورد علاقه‌ی شما از این انیمه‌ی پرطرفدار کیه؟ نظرات خودتون را با ما به اشتراک بگذارین.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: انیمه, دیمن اسلیر

ارسال کامنت

کد امنتیتی

کامنت

  • نظر دهی هاشیرا مورد علاقه
    توسط:آسنا بر 2024-01-12
    رتبه‌دهی:
    5.0

    تومیوکا بهترین هاشیراعه ????????????

  • ..........
    توسط:. بر 2023-08-24
    رتبه‌دهی:
    5.0

    در مورد یوریچی هم ک جد تانجیرو بوده هم میزاشتی
    چون قوی ترین هاشیرا بودع و سر هر شیش تا آپر مون رو همزمان زده

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2023-09-02 سلام، نظرتون کاملا درسته! فقط میترسیدم که اسپویل بشه برای کسایی که دارن پا به پای انیمه پیش میرن.

  • ..........
    توسط:. بر 2023-08-24
    رتبه‌دهی:
    5.0

    در مورد یوریچی هم ک جد تانجیرو بوده هم میزاشتی
    چون قوی ترین هاشیرا بودع و سر هر شیش تا آپر مون رو همزمان زده

  • ..........
    توسط:. بر 2023-08-24
    رتبه‌دهی:
    5.0

    در مورد یوریچی هم ک جد تانجیرو بوده هم میزاشتی
    چون قوی ترین هاشیرا بودع و سر هر شیش تا آپر مون رو همزمان زده

  • ..........
    توسط:. بر 2023-08-24
    رتبه‌دهی:
    5.0

    در مورد یوریچی هم ک جد تانجیرو بوده هم میزاشتی
    چون قوی ترین هاشیرا بودع و سر هر شیش تا آپر مون رو همزمان زده

  • قدرت تانجیرو و پدر تانجیرو
    توسط:Taha بر 2023-03-17
    رتبه‌دهی:
    5.0

    کاشکی درباره پدر تانجیرو هم مطلب میگذاشتی

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2023-03-27 چشم، حتما :)))) یه مقاله‌ی مفصل براتون در مورد پدر تانجیرو و تنفس خورشید میذارم.

  • ..........
    توسط:بتفتنف بر 2023-01-12
    رتبه‌دهی:
    1.0

    من خودم گیومی و میتسوری و مویچیرو رو بیشتر از بقیه دوست دارم

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2023-01-16 مویچیرو عالیه، من منتظرم هر چه زودتر فصل سوم بیاد :))))

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم