برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

جزییات رویای دیمون تارگرین در قسمت آخر خاندان اژدها

549 بازدید 56 لایک

زمان مطالعه: 5 دقیقه


پخش فصل دوم «خاندان اژدها» (House of the Dragon)، اولین اسپین‌آف سریال «گیم آو ترونز» (Game of Thrones) هم با پیچش‌های داستانی جذاب خودش به پایان رسید؛ اپیزود هشتم و پایانی به پربیننده‌ترین قسمت، در لحظه‌ی پخش تبدیل شد و ۸.۹ میلیون بیننده‌ داشت. یکی از جذاب‌ترین و سرنوشت‌سازترین اتفاقات این مجموعه، یعنی اعلام وفاداری «دیمون تارگرین» (Daemon Targaryen) به همسرش «رینیرا تارگرین» (Rhaenyra Targaryen) بعد از رویای عجیبش هم در این اپیزود اتفاق افتاد؛ با فانتزی مگ همراه باشین تا جزییات رویای «دیمون» در قسمت آخر سریال «خاندان اژدها» رو با هم بررسی کنیم.


«دیمون تارگرین» از آغاز فصل دوم «خاندان اژدها» مسیر عجیبی رو طی کرد، از نافرمانی و رویاپردازی برای نشستن بر روی «تخت آهنین»، تا دیدن آینده‌ای فراتر از زمان خودش و اعلام وفاداری دوباره به «رینیرا تارگرین»؛ مسیری با حضور پررنگ «هرنهال»، «آلیس ریورز»، «رینیرای جوان»، «همسرش لینا»  و «برادرش ویسریس» که در نهایت نگرشش رو نسبت به وقایع تغییر داد. «دیمون» تمام مدت اقامتش در «هرنهال» (Harrenhal) رو درگیر رویایی‌هایی از گذشته یا توهم بود، اما مهمترینشون، رویای او توی اپیزود آخر بود؛ «الیس ریورز» (Alys Rivers) عجیب و غریب، «دیمون» رو به سمت درخت «ویروود» (Weirwood) می‌بره، تا با سرنوشتش روبرو بشه؛ اما «دیمون» چیزی فراتر از زمان خودش رو می‌بینه، که البته طرفداران دنیای «بازی تاج و تخت» خوب می‌دونن این تصاویر نه تنها مثل سایر رویاهایش به دور از واقعیت یا توهم نبودن، بلکه آینده‌ی سرزمین «وستروس» رو به تصویر کشیدن. حالا دیگه وقتشه بریم سراغ جزییات این رویا:

  • دنریس استورم بورن و نایت کینگ

رویا از مرگ «دیمون» بسیار فراتر میره و صحنه‌هایی از رویارویی «آتش و یخ» رو به او نشون میده؛ ما «دنریس تارگرین» (Daenerys I Targaryen) و اژدهایانش و در ادامه از چشمان حیوانی که احتمالا یه گرگ در حال دویدنه، «نایت کینگ» (Night King) و «ارتش وایت‌واکرها» رو در حال پیشروی در جنگل‌های یخ‌زده می‌بینیم. «دیمون» اولین تارگرینی نیست که از این پیشگویی باخبر میشه؛ «اگان فاتح» هم چیزی مشابه به همین پیشگویی رو دیده بود، «ویسریس اول» (Viserys I Targaryen) هم به این پیشگویی کاملاً ایمان داشت و در قسمتی به «رینیرا» گفت: "«اگان فاتح» با باورِ اتحاد علیه دشمنی بزرگتر، وستروس رو فتح کرد." بسیاری معتقد هستن که «اگان اول» (Aegon I Targaryen) پیش از فتح وستروس اتفاقی با اژدهایش بر فراز سرزمین‌های شمالی پرواز کرده و «نایت کینگ» و ارتش مردگانش رو به چشم دیده و به همین خاطر اعلام کرده که تنها راه نجات وستروس، یکپارچه شدنش به دست پادشاه/ملکه‌ای از نژاد «تارگرین» هست؛ رویای «دیمون» بار دیگه تاکید کرد که «دنریس تارگرین» همون ملکه‌ی موعود و تنها راه نجات «وستروس» و از بین بردن «نایت کینگ» و ارتشش هست.

با اضافه کردن این پیشگویی به خط داستانی «دیمون»، «خاندان اژدها» باز هم با سریالِ مادرش ارتباط برقرار کرد و این یه نکته‌ی بسیار جذاب برای طرفداران دنیای «مارتین» بود.

  •  بلادریون یا کلاغ سه چشم

در یکی از صحنه‌های این رویا، مردی رو می‌بینیم که درون ریشه‌های بهم تاب خورده‌ی درختی گیر کرده ولی انگار مشکلی با این قضیه نداره؛ کلاغی سه چشم هم به سمت او پرواز میکنه و ما بقیه‌ی اتفاقات رویا رو از چشم همون کلاغ می‌بینیم. از ظاهر مرد میشه تشخیص داد که او یه «تارگرین» هست، موهایی طلایی داره و روی یک طرف صورتش لکه‌ای شرابی رنگ دیده میشه؛ این ظاهر خاص به ما میگه که این مرد «بریندن ریورز» (Brynden Rivers)، «بلاد ریون»، «زاغ خونین» (Bloodraven) یا همون کلاغ سه چشم هست که اون سوی دیوارها با «برن استارک» (Brandon Stark) ملاقات کرد و به او کمک کرد تا قدرت‌هاش فعال بشن. در واقع با استناد به این دو نکته (کلاغ سه چشم و تصاویری که از چشم یه گرگ دیدیم) می‌تونیم بگیم که رویای «دیمون»، از زاویه‌ی دید استارک‌ها نقل شده.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم