برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

بررسی وضعیت اسپین‌آف‌های گیم آو ترونز

282 بازدید 53 لایک

زمان مطالعه: 8 دقیقه


درسته که سریال «بازی تاج و تخت» یا «گیم آو ترونز» (Game Of Thrones) در سال ۲۰۱۹ با پایانی نه چندان جذاب و دل‌پسند به پایان رسید؛ اما این پایانی برای جهان بی‌انتهای «جرج آر آر مارتین» (George Raymond Richard Martin) نبود و بلافاصله خبرهایی مبنی بر ساخت اسپین‌آف‌های متعدد از گوشه و کنار به گوش رسید. با گذشت تقریبا پنج سال هنوز هم راجع به این اسپین‌آف‌ها و وضعیت ساختشون صحبت میشه، با فانتزی‌مگ همراه باشین تا داستان و وضعیت ساخت اسپین‌آف‌های «گیم آو ترونز» رو با هم بررسی کنیم.


  • «خاندان اژدها»

وضعیت: در انتظار پخش فصل دوم

سریال «خاندان اژدها» (House Of The Dragon) که پیش درآمدی برای سریال «گیم آو ترونز» محسوب میشه، اولین اسپین‌آفِ این مجموعه بود که به مرحله‌ی پخش رسید. این سریال بر اساس رویداد‌های کتاب «آتش و خون» (Fire & Blood) اثر «مارتین» ساخته شده؛ فصل اول این مجموعه در 30 مرداد (22 آگوست) تابستان 2022 از شبکه‌ی «اچ بی او» (HBO) پخش شد. «خاندان اژدها» تنها با انتشار یک قسمت تمام رکوردها رو جا به جا کرد، به پربیننده‌ترین مجموعه‌ی این شبکه تبدیل و بلافاصله برای فصل دوم تایید شد. در حال حاضر طرفداران منتظر پخش فصل دوم این سریال هستن، زمان انتشار فصل دوم سریال «خاندان اژدها» یکشنبه 27 خرداد ماه امسال (16 June) اعلام شده.

حدود 2 قرن پیش از اتفاقات سریال «بازی تاج و تخت»، بعد از پادشاه «جاهاریس اول»، پسرش «ویسریس اول» (Viserys I Targaryen) بر تخت پادشاهی نشست و پسر دیگه‌اش «دیمون» (Daemon Targaryen) به عنوان فرمانده‌ی «سیتی واچ» (City Watch of King's Landing) انتخاب شد. «ویسریس» که یک دختر به اسم «رینیرا» (Rhaenyra Targaryen) داشت و همسرش رو در هنگام به دنیا آوردن فرزند پسرش از دست داده بود (تمام پسرهای ویسریس بعد از تولد می‌مردن)، با دوستِ دخترش لیدی «آلیسنت» از «های تاور» (Alicent Hightower) ازدواج کرد؛ اما برای نشون دادن حسن نیتش به «رینیرا»، دخترش رو به عنوان جانشین خودش انتخاب کرد. ملکه «آلیسنت» برای پادشاه دو پسر (در کتاب سه پسر)‌ به اسم‌های «ایگانِ دوم» (Aegon II) و «ایموند» (Aemond) و یه دختر به اسم «هلینا» (Helaena) به دنیا آورد.

با اینکه تارگرین‌ها توانسته بودن تحت هر شرایطی برای چندین قرن، قدرت خودشون بر «وستروس» (Westeros) رو حفظ کنن اما انتخاب‌های اشتباه «ویسریس اول»، دخالت‌های «لرد اوتتو» (Otto Hightower) دستِ راست پادشاه و «دیمون» این خاندان بزرگ رو درگیر یکی از مهلک‌ترین جنگ‌های داخلی تاریخ کرد. «ایگان دوم» و خواهر ناتنی‌اش «رینیرا» هر دو بر این باور بودن که وارثِ به حقِ «تخت آهنین» (Iron Throne) هستن و برای رسیدن به هدفشون حاضر به انجام هرکاری بودن؛ در نهایت فصل اول با کُشته شدن «لوسریس ولاریون»، پسر رینیرا، به‌دستِ «ایموند تارگرین» و اژدهای او یعنی «وِیگار» به پایان رسید. این اتفاق در نهایت منجر به یکی از خونین‌ترین جنگ‌های تاریخ «وستروس» میشه که بخشی از این داستان در فصل دوم روایت میشه.

جدیدترین تریلرهای فصل دوم «خاندان اژدها» رو اینجا ببینید!

  • شوالیه هفت پادشاهی «شوالیه پرچین»/«شوالیه آواره»

وضعیت: آغاز فیلم‌برداری

در کنار سایر کتاب‌های معروفتر، «مارتین» تعدادی داستانِ کوتاه هم نوشته که تا به حال سه جلد از اون‌ها در قالب «ماجراهای دانک و اِگ» (Tales of Dunk and Egg) منتشر شده‌ان. این مجموعه داستانی حدود ۷۵ سال بعد از اتفاقاتِ «خاندان اژدها» و حدود ۹۰ سال پیش از آغازِ رویدادهای «بازی تاج‌و‌تخت»، در زمان پادشاهی «دِیرون تارگرین دوم» اتفاق میفته. در حال حاضر سریالی با اسم «شوالیه هفت پادشاهی»-«شوالیه دوره‌گرد» (Knight of the Seven Kingdoms: The Hedge Knight) بر اساس داستان‌های «دانک و اِگ» در حال ساخت هست و همونطور که از ابتدا برنامه‌ریزی شده بود، فیلم‌برداری این اثر از 4 خرداد امسال (۳ ژوئن ۲۰۲۴) آغاز شده و طبق شایعات احتمالا تا اواخر سال 2025 به مرحله‌ی پخش میرسه، چرا که داستان این مجموعه پیچیدگی کمتری داره و تنها 6 قسمت خواهد داشت.

به گزارش ورایتی، «پیتر کلافی» (Peter Claffey) بازیگر ۲۸ ساله‌ی انگلیسی با قد ۱۹۶ سانتی‌متر برای ایفای نقش «سر دانکن قد بلند» (Duncan the Tall) و «دکستر سول انسل» (Dexter Sol Ansell) برای ایفای نقش ملازم او «اگ»، «اگان پنجم» (Aegon V Targaryen) انتخاب شده‌ان.

  • «اگان فاتح»

وضعیت: پیش تولید

در ماه آوریل 2023، «ورایتی» خبر از ساخت سریالی در مورد «اگان اول» یا «اگان فاتح» (Aegon I Targaryen/Aegon the Conqueror) منتشر کرد؛ ولی خبری از تایید یا تکذیب شبکه‌ی «اچ بی او» نبود، تا ماه فوریه 2024 که «متسون تاملین»، فیلمنامه نویسِ «ترمیناتور صفر» و «قسمت دوم بتمن» خبر از پیوستنش به تیم تولید اسپین‌آف «اگان فاتح» داد. متاسفانه تا الآن به جز اسم «متسون تاملین» هیچ اطلاعات دیگه‌ایی از این سریال منتشر نشده و هوادارن تارگرین‌ها و اژدهایان باید حالا حالا منتظر اطلاعات تکمیلی باشن!

تاریخ خاندان تارگرین؛ از «خاندان اژدها» تا «بازی تاج و تخت»

  • «انیمیشن مار دریا»

وضعیت: پیش تولید

«اچ بی او» برای اولین بار در مارس 2021 اعلام کرد که در حال توسعه‌ی اسپین‌آفی از خاندان اژدها با عنوان Nine Voyages هست که بعدها اسمش به دلیل تشابه با اسپین‌آف «هزاران کشتی»، به «مار دریا» (The Sea Snake) تغییر کرد. داستان این سریال بر روی شخصیت «کورلیس والاریون» (Lord Corlys Velaryon) تمرکز داره که نقش آفرینی این کاراکتر در سریال خاندان اژدها رو «استیو توسانت» به عهده داشته.  به احتمال خیلی زیاد، این شبکه بر روی ماجراجویی‌های این کاراکتر در اقیانوس‌های وستروس سرمایه گذاری کرده و قرار هست که مخاطبان پا به پای «کورلیس والاریون» از مناطق دیدنی «اسوس» تا مناطق ناشناخته ای مثل «یی-تی» بازدید کنن. «مارتین» در تاریخِ سی و یکم دسامبر ۲۰۲۳ در وبلاگِ شخصی‌اش اطلاعات تازه‌ای رو درباره‌ی این پروژه با طرفداران در میون گذاشت؛ «مار دریا» که در ابتدا قرار بود یه سریالِ به سبک لایواکشن باشه، حالا به‌عنوانِ یه سریالِ انیمیشنی توسعه پیدا میکنه، جالبه بدونین که یکی از دلایل این تغییر بزرگ، علاقه‌ی «مارتین» به انیمیشن «سامورایی چشم آبی» بوده که البته هزینه‌های بالای دکور و طراحی صحنه هم بی‌تاثیر نبوده. 

  • سریال بی‌عنوان «جان اسنو»

وضعیت: نامشخص

احتمالا تا حالا همه‌ی شما خبر ساخت سریالی در مورد «جان اسنو» (Jon Snow) رو شنیدین؛ این سریال در ابتدا قرار بود، دنباله‌ای بر سریال اصلی باشه و زندگی «جان اسنو» پس از تبعید در پشت دیوارها رو روایت کنه. طبق یکی از پست‌های بلاگ «مارتین»، «کیت هرینگتون» (Kit Harington) با شوق و ذوق فراوان به دیدار او رفته و ایده‌های خودش رو مطرح کرده، حتی تیم تولید و نویسندگان خودش رو هم داشته؛ طبق گفته‌ها قرار بود که این سریال در ابتدای سال 2026 منتشر شه اما متاسفانه سال گذشته این خبر توسط خود «کیت هرینگتون» رد شد، علت اصلی این تصمیم نداشتن موضعی جدید و تازه برای هواداران بود. با این وجود وضعیت این سریال نامشخصه و هنوز اطلاعات جدیدی ازش منتشر نشده.

  • «امپراطوری طلایی»

وضعیت: پیش تولید

در سال 2022 «مارتین» در یکی از پست‌های بلاگ شخصیش ساخت انیمیشینی سریالی در مورد شهر «یی تی» (Yi Ti) رو تایید کرد، حالا مشخص شده که عنوان این اسپین‌آف «امپراطوری طلایی» هست. از این مجموعه هم متاسفانه در حال حاضر اطلاعات بیشتری در دسترس نیست.

تا به این جای کار اسپین‌آف‌های «بلاد مون» (Bloodmoon) ، «شورش رابرت» (Robert's Rebellion) و «فلی باتم» (Flea Bottom) هم کنسل شدن.

شما بیشتر برای کدوم اسپین‌آف ذوق دارین؟!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم