برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

تفاوت کتاب و سریال «خاندان اژدها»-اپیزودهای اول تا پنجم

2764 بازدید 41 لایک

زمان مطالعه: ۱۲ دقیقه


امروز آخرین قسمت «خاندان اژدها» (House of the Dragon)، اولین اسپین‌آف از مجموعه‌ی «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) هم پخش شد و فصل اول این سریال هم به پایان رسید. حالا که تقریبا خیلی از فن‌ها پا به پای مجموعه پیش رفتن و خیالمون از اسپویل شدن راحته، میتونیم یه مقاله داشته باشیم راجع به تفاوت‌های کتاب و سریال. پس با فانتزی‌مگ همراه باشین!

این مقاله در دو بخش منتشر شده، برای مطالعه‌ی بخش دوم به پست تفاوت کتاب و سریال «خاندان اژدها»-اپیزودهای ششم تا دهم سر بزنین.


  • رینیرا در کتاب با ازدواج پدرش مشکلی نداشت!

اولین و بزرگ‌ترین تفاوت مجموعه تغییر در رابطه‌ی بین «آلیسنت» (Alicent Hightower) و «رینیرا» (Rhaenyra Targaryen) بود. برخلاف دو اپیزود اول، در قسمت سوم، سریال از کتاب فاصله گرفت؛ به‌طور مثال، در کتاب «آتش و خون» می‌خوانیم که رابطه‌ی «رینیرا» و «آلیسنت» تا زمان به دنیا آمدن «اگان دوم» (Aegon II) همچنان دوستانه بوده و بعد از به دنیا آمدن فرزند اول و دسیسه‌های «اوتو های تاور» (Otto Hightower) پدرِ «آلیسنت»، کم کم دلخوری و دشمنی بین این دو شخصیت شکل میگیره. اما در قسمت سوم سریال می‌بینیم که «رینیرا» به دلیل ازدواجِ بهترین دوستش و پدرش، حس میکنه که مورد خیانت قرار گرفته و این سرآغازی بر دشمنی دو دوست میشه.

تاریخ خاندان تارگرین؛ از «خاندان اژدها» تا «بازی تاج و تخت»

(تصویرسازی از مراسم ازدواج «ویسریس» و «لیدی آلیسنت»)

  • دیمون به دلیل دیگه‌ایی پیک رو مورد ضرب و شتم قرار میده. 

بخشی که شاهزاده «دیمون» (Daemon Targaryen) بعد از خواندن نامه، خشمش رو بر سر نامه‌رسان بیچاره خالی می‌کنه، در کتاب هم اتفاق می‌افته اما در زمان و مکانی دیگه‌ایی: "در ویل، شاهزاده دیمون شخصی را که این خبر را به او داد تا پای جان کتک زد." این خط اشاره به زمانی داره که پیک خبرِ ازدواج «ویسریس» (Viserys I Targaryen) و «آلیسنت» رو برای «دیمون» میبره. مکالمه‌ی بین «جان اسنو» (Jon Snow) و «ایمون تارگرین» (Aemon Targaryen) رو در مورد استفاده از کلاغ به جای پیک به خاطر دارین؟ در واقع، اشاره‌ایی به همین اتفاق بود.

  • حذف سکانس عروسی 

«تانیا کوپر»، گریمورِ سریال «خاندان اژدها»، تصاویری از «آلینست» با گریم و لباس عروس از پشت صحنه‌ی سریال منتشر کرد؛ گویا قرار بوده که در اپیزود دوم عروسی شاهانه‌ایی رو ببینیم که به هر دلیلی از تدوین نهایی حذف شده. به تازگی شایعه‌هایی پخش شده که احتمالا این صحنه در نسخه‌ی بلوری، اضافه بشه. 

کتاب «خیزش اژدها: تاریخ تصویری خاندان تارگرین، جلد اول» منتشر شد!

  • بازگشت باشکوه دیمون از استپ استون

بازگشت «دیمون تارگرین» از «استپ‌استون» (Step Stone) در کتاب، از چیزی که در سریال دیدیم هم، با شکوه‌تر هست. در روایت کتابِ «آتش و خون»، «دیمون» درست در زمان برگزاری مسابقه‌ایی که برای پنجمین سالگرد ازدواج «ویسریس» و «آلیسنت» تدارک دیده شده بود، برمی‌گرده و به صورت دراماتیکی ۳ بار با «کاراکسس» در بالای زمین مسابقه چرخ می‌زنه و در نهایت در مقابل «ویسریس» فرود میاد و تاج «دریای باریک» رو تقدیم برادرش می‌کنه. البته با توانایی‌های «مت اسمیث» در خلق شخصیت «دیمون»، سریال هم توانست همون احساس شکوه رو به بینندگان منتقل کنه و جمله‌ی «این رو هم به تخت اضافه کن» حسن ختام مناسبی برای این صحنه بود.

در کتاب دیمون برای حداقل شش ماه در «کینگزلندینگ» میمونه و به دستور برادرش، جایگاهش در «شورای کوچک» رو هم دوباره به‌دست میاره و برخلاف روند سریال رابطه‌ی «رینیرا» و «دیمون» کم کم در این مدت شکل میگیره.

(تصویرسازی از «دیمون تارگرین» در حال تقدیم تاج «استپ استون»)

  • داستان متفاوت عروسی رینیرا

در کتاب بر خلافِ روایت قسمت پنجم، «کریستون کول» قبل از حرکت به سمت «دریفت‌مارک» از «رینیرا» می‌خواهد که با او به‌جای دیگری فرار کنه؛ اما «رینیرا» در همون لحظات هم، «کریستون» رو  از ذهن خودش خارج و به «هاروین استرانگ» علاقه‌مند شده بود. باید بگیم که که روند کتاب پذیرش رابطه‌ی این دو شخصیت رو برای مخاطبین راحت‌تر کرده.

پادشاه «ویسریس» ۷ روز جشن و شادی و مسابقه رو به مناسبت عروسی تنها دخترش اعلام می‌کنه و یکی از تفاوت‌های اصلی داستان یعنی قتل معشوقه‌ی «لینور» هم در همین مسابقات اتفاق می‌افته؛ در کتاب «کول»، «جافری لونموس» رو در همین مسابقات با شمشیر «مورنینگ استار» می‌کشه در حالیکه در سریال این اتفاق به مسابقات نمی‌رسه چون در همون شب جشن، کریستون به جافری حمله می‌کنه و به‌صورت وحشیانه و افسارگسیخته‌ایی، معشوقه‌ی «لینور ولاریون» را به ضرب مشت‌هایش به قتل میرسونه. به دلیل وخامت حال پادشاه و حضور ناخواسته‌ی «دیمون»، «رینیرا» و «لینور» در مراسمی مختصر با حضور خانواده‌هایشون و لکه‌های خون جافری بر روی زمین، ازدواج می‌کنن. 

همچنین اعتراف «کول» به «آلیسنت» درباره‌ی رابطه‌اش با شاهدخت در کتاب اتفاق نمی‌افته و صحنه‌ی آخر این قسمت و نجات کول از خودکشی هم، ابداع تیم نویسندگان سریال هست که البته برای تقویت رابطه‌ی «کول» و «آلیسنت» بسیار مناسب بود.

سریال «گیم آو ترونز» سال‌ها پیش پایان مرگ «رینیرا» رو اسپویل کرده بود!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم