برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

معرفی تمام خاندان‌های گیم آو ترونز-بخش اول

608 بازدید 49 لایک

زمان مطالعه: 8 دقیقه


مجموعه داستان‌های دنیای «نغمه‌ی آتش و یخ» (A Song of Ice and Fire)، اثر «جرج.آر.آر مارتین» (George R. R. Martin) شامل سرزمین‌هایی خیالی و خاندان‌هایی میشه که برای رسیدن به قدرت و نشستن بر روی «تخت آهنین» (Iron Throne) با هم رقابت میکنن؛ توی این مقاله با ما همراه باشین که می‌خوایم تاریخچه‌ی خاندان‌های سرزمین «وستروس» رو با هم بررسی کنیم.


  • تارگرین‌ها

«خاندان تارگرین» (House Targaryen) در واقع بنیان‌گذاران «وستروسی» (Westeros) هستن که ما توی سریال «بازی تاج و تخت» یا «گیم آو ترونز» (Game of Thrones) دیدیم، این اژدها سواران مو نقره‌ای سرنوشت هفت اقلیم رو برای همیشه تغییر داده‌ان. بعد از فتح هفت‌ اقلیم توسط «ایگان فاتح» (Aegon the Conqueror)، «وستروس» برای اولین بار در قالب یه سرزمین متحد، یکپارچه شد و خاندان‌های مشهور هفت اقلیم مثل «استارک‌ها»، «لنیسترها»، «ارن‌ها»، «براتیون‌ها»، «تایرل‌ها»، «تالی‌ها» و… همه تحت فرمان خاندان «تارگرین» قرار گرفتن؛ در 300 سالی که این خاندان بر هفت‌ اقلیم فرمانروایی می‌کردن، «بارانداز پادشاهی» یا «رد کیپ»، مقر اصلی سکونت این خاندان بود، هر چند تعدادی از اون‌ها توی «دراگون استون» و «استورم اندز» زندگی می‌کردن. در زمان «ایریس تارگرین» یا همون «شاه دیوانه»، جنبشی از سمت خاندان‌های «براتیون»، «استارک»، «ارن» و «لنیستر» آغاز شد که درنهایت منجربه سرنگونی این خاندان شد (War of the Usurper)؛ تا زمانی که «دنریس استورم بورن» دوباره قصد فتح «وستروس» رو کرد. نماد خاندان «تارگرین» اژدهای سه سر سرخ روی زمینه‌ای سیاه رنگه که یادآورِ سه اژدهای «اگان» و خواهرانش در زمان جنگ‌های فتح هست. در قسمت اول خاندان اژدها، پادشاه ویسریس تارگرین پیشگویی رویای ایگان را برای رینیرا روایت می کند. او رویای ایگان درباره یک تهدید از شمال را برای دخترش روایت می کند که به وایت واکرها در بازی تاج و تخت اشاره دارد و توضیح می دهد که ایگان وستروس را با هدف ویژه ایجاد یک جبهه متحد تحت فرمان تارگرین ها برای محافظت از وستروس فتح کرده است. این افشاگری یک تغییر بزرگ در جهان بازی تاج و تخت ایجاد می کند، 

شعار این خاندان همیشه آتش و خون بوده و از ابتدا به ازدواج بین محارم، رویابینی و دیوانگی مشهور بودن. وجود اژدها در این خاندان منبع قدرت اصلی اون‌ها بود و به هر کودک یه تخم اژدها تعلق می‌گرفت؛ از نظر ظاهری دارای موهایی طلایی-نقره‌ای و چشمانی بنفش رنگ بودن که اون‌ها رو از بقیه‌ی خاندان‌ها متمایز می‌کرد.

خطر اسپویل از فصل اول خاندان اژدها!

تو قسمت اول از فصل اول «خاندان اژدها»، پادشاه «ویسریس تارگرین» داستانی از پیشگویی و رویاهای «ایگان» رو برای دخترش «رینیرا» تعریف می‌کنه؛ «ایگان» همیشه از یک تهدید ناشناخته از سمت شمال و آنسوی دیوار صحبت می‌کرده که در واقع به «وایت واکرها» در «بازی تاج و تخت» اشاره داره؛ این پادشاه همچنین اعتقاد داشته که تنها راه نجات «وستروس» حضور یه «تارگرین» به عنوان پادشاه هست. 

«دیوانگی و بزرگی دو روی یک سکه هستند. هر بار که یه تارگرین به دنیا می‌اومد، خدایان این سکه رو به هوا می‌انداختند و دنیا برای دیدن نتیجه فرود سکه، نفسش رو تو سینه حبس می‌کرد.» 

(بخشی از کتاب یورش شمشیرها)

اگه دوست داری در مورد خاندان تارگرین بیشتر بدونی، برات به پست ویژه داریم: تاریخ خاندان تارگرین؛ از «خاندان اژدها» تا «بازی تاج و تخت»

  • لنیسترها

اصالت خاندان «لنیستر» (House Lannister) به ماجراجویان «اندالی» برمی‌گرده. بنیان‌گذار این خاندان رو «لن زیرک» می‌دونن، کسی که «کسترلی‌ها» رو فریب داد تا مالکیت «کسترلی راک» (Casterly Rock) رو به او بدن؛ این خاندان تا زمان به‌قدرت‌ رسیدن «تارگرین‌ها»، «پادشاهان صخره» نامیده می‌شدن. از زمان به‌قدرت‌ رسیدن «تارگرین‌ها» تا افول این خاندان، این دو گروه همیشه ارتباط خوبی با هم داشتن. اتفاقات پس از فرار «لیانا استارک» و شاهزاده‌ی تارگرینی باعث شد، «رابرت براتیون» و «ادارد استارک» دست به شورشی گسترده بزنن و «شاه دیوانه» (Mad King) رو از «تخت آهنین» پایین بکشن، همین مسئله باعث دوستی «لنیسترها» و «براتیون‌ها» و منجر به ازدواجش با «سرسی»، دختر «تایوین لنیستر» (Lord Tywin Lannister) شد.

معادن طلای زیادی که تو «کسترلی راک» قرار داره، این خاندان ثروتمندترین خاندان هفت‌اقلیم کرده؛ «لنیسترها» رو در هفت‌ اقلیم با نشانِ شیری طلایی بر روی زمینه‌ای قرمز می‌شناسن. شعار رسمی این خاندان "غرش مرا بشنو استاما بیشتر با شعار: "یک لنیستر همیشه قرضش را پرداخت می‌کند" شناخته میشن.

  • استارک‌ها

«خاندان استارک» (House Stark) حاکمان سرزمین‌های شمالی هستن و اصل‌ و نسبشون به مردم اولیه میرسه؛ این خاندان از زمان هجوم «وندال‌ها» تا فتح وستروس به دست «ایگان»، به‌عنوان حاکمان شمال و نگهبانان دیوار زندگی می‌کردن. «تورِن استارک» (Torrhen Stark) که فرمانروای بزرگترین و غیرمسکونی‌ترین بخش «وستروس» یعنی «نورث» (The North) بود، بدون نبرد وفاداری خودش رو به پادشاه اژدهایان اعلام کرد , به عنوان نگهبان شمال باقی موند. تقریباً در میانه دوران حکمرانی «تارگرین‌ها»، میانِ «جاکریس ولاریون» و «کرگان استارک» پیمانی به نام «معاهده یخ و آتش» شکل گرفت که بعدها میان این دو خاندان وصلت‌هایی هم شکل گرفت؛ اما در زمانی که دوره‌ی اژدهاسواری تارگرین‌ها تمام شد، میان «خاندان استارک» و «تارگرین‌ها» اختلافاتی بزرگ شکل گرفت و درنهایت «ادارد استارک» و «رابرت باراتیون» در طی یه شورش خاندان «پادشاه دیوانه» رو از تخت پادشاهی به زیر کشیدند.

این خاندان در دژ «وینترفل» (Winterfell) که تقریباً مرکز شمال قرار داره، زندگی می‌کنن و درفش اون‌ها طرح یه گرگ خاکستری بر روی زمینه سفیده. از زمان گذشته شعاری هشداردهنده از این خاندان به جا مونده که همه می‌شناسن: "زمستان در راه است."  این خاندان هم به هفت خدا اعتقاد دارن هم به خدایان قدیم که مربوط به مردمان اولیه میشه. از زمانی که دیوار ساخته شده، این خاندان نیروهای اصلی و آموزش دیده‌ی «نگهبانان شب» رو تامین میکرده. 

  • خاندان تالی 

«خاندان تالی» (House Tully) یکی از خاندان‌های اشرافی قدیمی هستن که قدمتشون به «عصر قهرمانان» (Age of Heroes) بر می‌گرده؛ بر خلاف تعدادی از خاندان های بزرگ، «تالی‌ها» هرگز به عنوان پادشاه «وستروس» حکومت نکردن، اما برای هزاران سال از جایگاهشون، «ریورران» (Riverlands)، محافظت کردن. در طی «جنگ فتح» (Wars of Conquest)، «لرد ادمین تالی» (Lord Edmyn Tully) هم با «ایگان فاتح» همراه شد و برعلیه پادشاه «رودخانه»، «هارن سیاه» (Harren the Black)، قیام کرد. بعد از پایان جنگ، به این خاندان، امتیازاتی داده شد و تبدیل به لردهای عالی مقام ترایدنت شدن. نشان «تالی‌ها»، «ماهی قزل آلای سفید» بر روی پنج خط موج دار لاجوردی و سرخه و شعارشون: "خانواده، وظیفه، شرافت" هست.

این مقاله در دو بخش منتشر شده، برای خوندن قسمت دوم کلیک کنید!

(نقشه سرزمین وستروس و محل زندگی خاندان‌های مختلف)


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم