برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

تفاوت بازیگران هری پاتر با کاراکترهای داستان

341 بازدید 51 لایک

زمان مطالعه: 4 دقیقه


یکی از تفاوت‌های اصلی فیلم‌های مجموعه‌ی «هری پاتر» با کتاب‌هاش، اختلاف ظاهریِ کاراکترهای کتاب و بازیگران فیلم‌ها بود؛ با ما همراه باشین تا جزییات این تفاوت‌ها رو بررسی کنیم.


  • هری پاتر

"Thin face, knobbly knees, black hair, bright green eyes, round glasses held together with sellotape, very thin scar on his forehead"

پسری با صورت لاغر، زانو های برآمده و چشمان سبز روشن! او همیشه عینک گردی به چشم داشت که به زور چسب کنار هم قرار داده شده بودن با زخمی بسیار باریک به شکل صاعقه در پیشانی. این جمله شامل کلماتی هست، که «جی.کی.رولینگ» (J. K. Rowling) بارها در کتاب برای توصیف هری، پسری که زنده موند، استفاده کرده؛ هرچند که «دنیل رادکلیف» (Daniel Radcliffe) شباهت‌های ظاهری زیادی به هری داره، اما این شخصیت، داخل فیلم چشمانی آبی رنگ داره! «دنیل» بخاطر حساسیتی که داشت نتونست از لنز استفاده کنه و هزینه‌ی تغییر رنگ چشم‌های هری با نرم افزارهای کامپیوتری بسیار بیشتر از بودجه‌ی فیلم بود. 

  • رون ویزلی

"Tall, thin, gangling, freckles, big hands and feet, and a long nose"

«روپرت گرینت» (Rupert Grint) به بهترین شکل ممکن نقش «رون ویزلی» (Ron Weasley) رو در فیلم‌ها ایفا کرده و باعث شده تا این شخصیت در ذهن طرفداران این مجموعه حک بشه. این بازیگر موفق شده تا تمامی جنبه‌های شخصیتی کاراکتر «رون» رو از کتاب‌ها به فیلم منتقل کنه. با این حال هرچه سن «گرینت» بالاتر رفت، تفاوت ظاهریش با شخصیت توصیف شده در کتاب‌ها بیشتر شد؛ چرا که «رون» در کتاب به عنوان کاراکتری معرفی شده بود که قد بسیار بلندی داشت و لاغر اندام بود؛ به‌علاوه تفاوت دیگه اینه که صورت رون در کتاب مثل بقیه‌ی خانواده‌ی «ویزلی» پر از کک و مک هست.

  • هرماینی گرنجر

"A bossy voice, lots of bushy brown hair, large front teeth"

«هرماینی گرنجر» (Hermione Granger) به داشتن موهای پرپشت و دندون‌های جلویی بزرگ معروف بود تا زمانی که طی یه درگیری با گنگ «مالفوی»، «هرماینی» با سواستفاده از وردِ «مادام پامفری» دندون‌هاش رو کوچکتر کرد. «کریستوفر کلمبوس» کارگردان فیلم اول، سعی کرد برای «اما واتسون» (Emma Watson) دندون‌های مصنوعی استفاده کنه ولی، «اِما» نتونست به خوبی صحبت کنه!

  • نویل لانگ باتم

"A round-faced boy with blond hair"

«نویل لانگ باتم» (Neville Longbottom) در کتاب به عنوان پسری کوتاه قد، چهارشانه با استخوان بندی درشت با موهای بلوند توصیف شده ولی «متیو لوئیس» (Matthew Lewis) موهای تیره‌ای داشت و هر چی بزرگ‌تر شد، از نظر فیزیکی بیش‌تر از نویل کتاب‌ها فاصله گرفت.

  • نارسیسا مالفوی

"Tall, slim, very pale, blue eyes, long blonde hair"

«نارسیسا مالفوی» (Narcissa Malfoy) در کتاب با موهای نقره‌ایی توصیف شده، درست مثل بقیه‌ی اعضای خانواده‌ی «مالفوی»، با این وجود در فیلم، موهای «هلن مک کروی» (Helen McCrory) بصورت دو رنگ-قسمتی نقره‌ایی و قسمتی مشکی-به نمایش درآمده بود. دلیل اصلی انتخاب این گریم، اشاره‌ به اصل و نسب «نارسیسا» به عنوانِ عضوی از خاندانِ «بلک» بود تا درک این موضوع که «بلاتریکس لسترینج» خواهر نارسیسا هست، برای مخاطبین فیلم‌ها ساده‌تر بشه.

  • لرد ولدمورت

"Pale skin, a chalk-white, skull-like face, snake-like slits for nostrils, red eyes and cat-like slits for pupils, a skeletally thin body and long, thin hands with unnaturally long fingers"

در اینکه «رالف فاینس» (Ralph Fiennes) نقش «ولدمورت» (Lord Voldemort) رو بسیار عالی و بی‌نقص ایفا کرده بود، شکی نیست، با این حال اگه بخوایم شخصیت این جادوگر خبیث در فیلم‌ها رو با توصیفات کتاب مقایسه کنیم، تفاوت‌های اساسی وجود داره؛ «ولدمورت» در کتاب‌ها به عنوان شخصی با چشمانی قرمز رنگ، مردمک‌هایی مثل چشم گربه، بدنی بسیار استخوانی و بلند و انگشتانی بیش از حد طبیعی بلند توصیف شده؛ قطعا اگه لرد تاریکی‌ها در طول فیلم چنین گریمی داشت؛ بسیار مخوف‌تر و پرابهت‌تر دیده میشد.

  • لیلی پاتر

"A beautiful woman with thick, dark red hair that fell to her shoulders, and almond-shaped, bright green eyes"

اختلاف سنی بسیار زیاد بین کاراکتر و بازیگر «لیلی پاتر» یکی از اون چیزهایی هست که بیشتر طرفداران تا حالا یکی دیگه از مسائلی که در کتاب بارها بهش اشاره شده، اینه که چشم‌های «هری» مثل چشم‌های مادرش سبز رنگ هست به حدی که اکثر کاراکترهایی که در گذشته با «لیلی» برخورد داشتن، «هری» رو از طریق شباهت زیادش به مادرش شناختن. اما «لیلی» در فیلم، چه در بزرگسالی و چه در دوران کودکی چشمانی به رنگ قهوه‌ای تیره داره! با توجه به تاکیدهایی که در طول فیلم به شباهت چشم‌های «هری» و «لیلی» میشه، جای تعجبه که چرا سازندگان برای این شخصیت از لنز آبی رنگ استفاده نکرده‌ان یا حداقل با استفاده از تکنیک‌های کامپیوتری رنگ چشماش رو به آبی تغییر نداده‌ان. این تغییر کوچیک، شباهت هری به مادرش رو حداقل برای مخاطبینی که فقط فیلم‌‌ها رو دنبال میکنن، باور پذیرتر می‌کرد.

  • جیمز پاتر

"A tall, thin man with hazel eyes and untidy black hair that stuck up at the back"

 نقش «جیمز پاتر» (James Potter)، پدر هری رو «آدرین راولینز» (Adrian Rawlins) ایفا می‌کنه، این بازیگر وقتی اولین بار برای ایفای نقش این کاراکتر جلوی دوربین قرار گرفت، ۴۳ سال سن داشت؛ در حالی‌که در کتاب بارها تاکید شده که «جیمز پاتر» در زمان کشته شدنش به دست «ولدمورت»، فقط ۲۱ سال سن داشت. 

  • سیریوس بلک

"Tall, long black hair, grey eyes, described as "carelessly handsome" before his time in Azkaban"

مثل اکثر کاراکترهایی که به گذشته‌ی داستان مربوط میشن، یکی از تفاوت‌های اصلی «سیریوس بلک» (Sirius Black) کتاب و بازیگرش در فیلم‌ها، اختلاف سنی فاحش هست؛ «گری اولدمن» (Gary Oldman) زمانی که برای این نقش انتخاب شد، از نظر سنی تقریبا ۱۰ سال بزرگ‌تر از شخصیت کتاب بود. «سیروس» تو کتاب‌ها با موهایی سیاه و چشمانی طوسی رنگ توصیف شده.

در ادامه می‌تونین تصاویر سایر کاراکترهای کتاب در کنار بازیگر فیلم‌ها رو ببینین:

«آلن ریکمن» در نقش «پروفسور اسنیپ»

«جیسون آیزکس» در نقش «لوسیوس مالفوی»

«بانی رایت» در نقش «جینی ویزلی»

«هلنا بونهام کارتر» در نقش «بلاتریکس لسترینج»

«دیوید تیولیس» در نقش «پروفسور لوپین»

«تام فلتون» در نقش «دراکو مالفوی»

«فیونا شاو» در نقش «خاله پتونیا»


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم