برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

فکت‌های دنیای هری پاتر که تا حالا نشنیدی!

825 بازدید 55 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


«هری پاتر» (Harry Potter) با فروش بیش از 600 میلیون نسخه کتاب در سراسر جهان، یکی از پرطرفدارترین مجموعه‌های تاریخ محسوب میشه. اما این دنیای جادویی بسیار گسترده‌تر از چندین کتاب و فیلم هست و ردیابی تک تک جزئیات و اتفاقات در حال رخ دادن، واقعا کاری بسیار مشکله؛ در واقع، سوالات و حقایق جالب زیادی درباره هری پاتر و دنیای جادوگری وجود داره که حتی خیلی از پاترهدها ازش بی خبرند. با فانتزی‌مگ همراه باشین تا لیستی از این فکت‌ها رو با هم بررسی کنیم!


1. اسم تعدادی از کاراکترهای اصلی هری پاتر، در آخرین روزهای نزدیک به انتشار کتاب اصلاح میشن. اسم کاراکترها: «هرمیون پاکل»، «دراکو اسپینکس»، «نویل پاف» و «لیلی مون» بوده که در نهایت به «هرماینی گرنجر» (Hermione Granger)، «دراکو مالفوی» (Draco Malfoy)، «نویل لانگ باتم» (Neville Longbottom) و «لونا لاوگود» (Luna Lovegood) تغییر پیدا میکنه.

2. «دنیل رادکلیف» (Daniel Radcliffe)، «روپرت گرینت» (Rupert Grint) و «اما واتسون» (Emma Watson)، در صحنه‌های فیلم‌برداری تکالیف مدرسه‌اشون رو انجام میدادن؛ در واقع در تعدادی از صحنه‌های فیلم که هری، رون و هرماینی رو در حال انجام دادن تکالیف می‌بینیم، این سه نفر واقعا در حال انجام دادن کارهای مدرسه‌اشون بوده‌ان.

3. «رابی کولترین» (Robbie Coltrane)، بازیگر فقد نقش «هاگرید» در فیلم‌ها، اولین بازیگری بود که برای این مجموعه انتخاب شد.

4. «رولینگ» (J. K. Rowling) دلیل حضور پررنگ مفهموم مرگ رو از دست دادن مادرش می‌دونه؛ چرا که نوشتن داستان رو شش ماه قبل از مرگ مادرش آغاز کرده و تاثیر این اتفاق در داستان کاملا مشهود هست.

5. خیلی از پاترهدها متوجه تفاوت‌های فیلم و کتاب شده بودن، اما یکی از تفاوت‌های اصلی جای زخم هری هست؛ بر روی اولین جلد کتاب منتشر شده جای زخم هری دقیقا در وسط پیشانی او قرار داره! 

6. «رولینگ» در مصاحبه‌ای اعلام کرده که یک بار از روی کینه توزی قصد داشته تا «رون» رو بکشه!

7. اگرچه مدرسه‌ی «علوم و فنون جادوگری هاگوارتز» (Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry) در انگلستان قرار داره و خود هری هم در لندن زندگی می‌کرد، اما بیشتر مکان‌های داستان از شهر «ادینبورگ» در اسکاتلند، جایی که رولینگ زندگی می‌کرد، الهام گرفته شده.

تمام مکان‌هایی که رولینگ ازشون الهام گرفته رو اینجا بخون!

8. «دمنتورها» (Dementors) نگهبانان ترسناک زندان «آزکابان» در واقع توصیفی هستند از آنچه «رولینگ» در دوره‌های افسردگی تجربه کرده. فقدان هرگونه شادی و انگیزه‌ای برای زندگی! 

9. در جریان داستان «هری پاتر و محفل ققنوس»، در ابتدا قرار بود که «آرتور ویزلی» (Arthur Weasley) با مرگی دردناک بمیره اما در نهایت «سیریوس بلک» (Sirius Black) جایگزین «آرتور» شد.

10. در کتاب «هری پاتر و زندانی آزکابان»، «پروفسور تریلانی» از نشستن در کنار میز شامی که در آن 12 حضور دارن، امتناع میکنه چون معتقد هست که اولین نفری که میزشام رو ترک کنه، زودتر از همه می‌میره. در واقع با حساب کردن «پیتر پتی گرو» در ظاهر «خال خالی»، اون شب سیزده نفر بر سر میز شام حضور داشتن و «پروفسور دامبلدور» (Prof. Dumbledore) اولین کسی بود که میز رو ترک کرد. همچنین در کتاب «هری پاتر و محفل ققنوس»، در جلسه‌ی اعضای محفل 13 نفر حضور داشتن و «سیریوس بلک» اولین کسی بود که از پای میز بلند شد.

11. نوشتن قوانین دنیای جادویی، جزئیات کاراکترها، توصیف مکان‌های جادویی و ... پنج سال طول کشیده! 

12. «شرلی هندرسون» که نقش «مرتل گریان» (Moaning Myrtle) 14 ساله رو بازی کرده، در زمان شروع فیلمبرداری 36 ساله بود.

13. «رولینگ» در یکی از مصاحبه‌ها اعلام کرده که اگر معلم هاگوارتز بود، درس «آشنایی با وردهای جادویی» رو تدریس می‌کرد و تعطیلاتش رو با نوشتن کتاب در مورد «وردها» می‌گذرونده.

14. «دنیل رادکلیف» در طول فیلمبرداری حدود 80 چوبدستی شکسته!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم