برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

غارتگران که بوند و چه کردند!

877 بازدید 47 لایک

زمان مطالعه: 8 دقیقه


متاسفانه موضوعات مربوط به «غارتگرها» (The Marauders) توی فیلم‌های «هری پاتر» بسیار کمرنگ هستن و به اندازه‌ی کافی بهشون پرداخته نشده. این گروه شامل «جیمز پاتر» (James Potter I)، «سیریوس بلک» (Sirius Black III)، «ریموس لوپین» (Remus Lupin) و «پیتر پتی گرو» (Peter Pettigrew) میشه که در زمان تحصیلشون توی مدرسه‌ی «هاگوارتز» (Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry) هم اتاقی بودن. به جرات می‌تونیم بگیم که هیچ کدوم از دانش‌آموزان «هاگوارتز»، حتی «فرد و جورج ویزلی» به اندازه‌ی این گروه ۴ نفره، به صورت غیرقانونی نیمه شب‌ها توی «هاگوارتز» پرسه نزدن. اعضای این گروه چهار نفره، از تاثیرگذارترین و باهوش‌ترین شخصیت‌های دنیای «هری‌ پاتر» هستن، بیاین امروز با هم چند تا از نکته‌هایی که کمتر بهشون پرداخته شده رو بررسی کنیم.


  • اختلاف سنی فاحش بازیگران فیلم‌ها با کاراکترهای کتاب

نقش «جیمز پاتر»، پدر هری رو «آدرین راولینز» (Adrian Rawlins) در فیلم‌ ایفا می‌کنه؛ این بازیگر وقتی اولین بار برای ایفای نقش جلوی دوربین قرار گرفت، ۴۳ سال سن داشت. در حالیکه در کتاب چندین بار تاکید شده که «جیمز پاتر» در زمان کشته شدنش به دست ولدمورت، فقط ۲۱ سال سن داشت. متاسفانه همین روند در  انتخاب بازیگر برای نقش‌های «ریموس»، «سیریوس» و «پیتر پتی گرو» ادامه داشته؛ «گری اولدمن» (Gary Leonard Oldman)، بازیگر نقش «سیریوس بلک»، از نظر سنی تقریبا ۱۰ سال بزرگ‌تر از شخصیت کتاب هست.

  • عمارت پاترها، خونه‌ی دوم «سیریوس بلک» بود.

«سیریوس بلک» بعد از ترک گریمولد 12 (12 Grimmauld Place)، زمانی که تنها ۱۶ سال داشت، به عمارت پاترها نقل مکان کرد و تا زمان ازدواج «جیمز» با اون‌ها زندگی میکرد‌ پاترها او رو مثل پسر خودشون پذیرفته بودن. «رولینگ» در جایی برای توصیف رابطه‌ی «جیمز» و «سیریوس» گفته: «اون‌ها مثل برادر بودن، همیشه با هم و جدانشدنی»

  • غارتگران جوان‌ترین انیماگوس‌های تاریخ هستن.

تا قبل از اختراع معجون «ضد گرگینه» یا «گرگ خفه کن» (Wolfsbane Potion)، «ریموس» با هر بار تبدیل شدن در شب ماه کامل، کنترل ذهن و بدنش رو به طور کامل از دست میداد و چون همیشه در «شیون آواررگان» (Shrieking Shack) تنها بود، به خودش آسیب میزد. وقتی هم اتاقی‌هاش با توجه به غیبت‌های ماهانه و زخم‌های «لوپین» به رازش پی بردن به دنبال راهی بودن تا از درد و تنهایی «ریموس» کم کنن. به نظر منطقی‌ترین راه برای همراهی دوست گرگینه‌اشون، بدون اینکه آسیبی ببینن، تبدیل شدن به «انیماگوس» یا «جانورنما» (Animagus) بوده. «سیریوس»، «جیمز» و «پیتر» زمانی که تنها ۱۵ سال داشتن، موفق شدن به طور کامل به فرم حیوانیشون مسلط بشن و به راحتی تغییر شکل بدن. این سه نفر جوانترین جادوگران در طول تاریخ هستن که توانستن به انیماگوس تبدیل بشن؛ البته همینطور که ازشون انتظار میره، غیر قانونی هستن و در «وزارت سحر و جادو» ثبت نشدن. البته که من حس میکنم مثل همیشه «آلبوس دامبلدور» از راز اون‌ها خبر داشته، نظر شما چیه؟!

  • تمام غارتگرها در راه نجات هری پاتر به قتل رسیدن.

نحوه‌ی مرگِ «جیمز»، «سیریوسم و «ریموسم رو که همه میدونیم، اما بر خلاف روایت فیلم از کتاب هفتم «هری پاتر و یادگاران مرگ»، «پیتر پتی گرو» هم در راه نجات هری پاتر مرد. تو جریان درگیری در عمارت مالفوی‌ها پیتر در حال خفه کردن هری، برای لحظه‌ای دچار ترحم یا شرمساری شد؛ دست نقره‌ای كه توسط «لرد ولدمورت» به «پتی‌ گرو» داده شده بود، این ترحم و تردید را به عنوان یه ضعف و یا بی‌وفایی قلمداد كرد و او را تا مرگ خفه كرد. در نهایت اعضای این گروه به ترتیب  اسمشون بر روی نقشه‌ی غارتگر (از آخر به اول) به قتل رسیدن.

  • کلاه گروه بندی از دست پیتر کلافه شده بوده!

طبق گفته‌های «جی‌ کی. رولینگ» (J. K. Rowling) انتخاب گروه هاگوارتز «پیتر پتی‌ گرو» بیش از پنج دقیقه طول کشیده و در نهایت بخاطر انتخاب و اصرار پیتر، کلاه او رو توی گروه «گریفیندور» قرار داده! انتخاب اول کلاه گروه بندی، گروه «اسلیترین» بوده! درست مثل اتفاقی که برای هری پاتر افتاد.

  • غارتگران و نقشه‌ی معروفشون

«نقشه‌ی غارتگر» (Marauder's Map) بین سال‌های 1975 و 1978 ایجاد شده، چرا که اسم‌های روی نقشه «مونی» (Moony)، «دم باریک» (Wormtail)، «پانمدی» (Padfoot) و «شاخ‌دار» (Prongs) اسم‌های مستعار این گروه در فرم به آنیماگوس اونهاست. طلسم اصلی این نقشه Homonculous Charm هست، یه طلسم قدرتمند و پیشرفته که برای ردیابی افراد استفاده میشه. جدا از این طلسم یه ورد مخصوص هم برای توهین به اشخصاص روی نقشه فعاله، مثل اتفاقی که توی «هری پاتر و زندانی آزکابان» برای «سوروس اسنیپ» (Severus Snape) افتاد. تهیه‌ی این نقشه نیازمند شبگردی‌های فراوان تو قلعه و محوطه‌ی هاگوارتز بوده که با وجود شنل نامرئی جیمز و توانایی اون‌ها در تغییر شکل به فرم حیوانی کار چندانی سختی نیست، با این وجود مکان‌هایی مثل «اتاق ضروریات» (Room of Requirement) و «تالار اسرار» (Chamber of Secrets) توی این نقشه وجود ندارن. این نقشه توسط «آرگوس فیلچ» (Argus Filch) در آخرین سال تحصیلی غارتگرها در هاگوارتز مصادره شد و بعدها به دست «فرد و جورج ویزلی» افتاد.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم