برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

پاترونوس کاراکترهای هری پاتر

4082 بازدید 83 لایک

زمان مطالعه: 13 دقیقه


طلسم پاترونوس (Patronus) نوعی جادوی محافظتی پیشرفته هست که اجرای اون حتی برای واجد شرایط‌ترین جادوگران هم میتونه سخت باشه. همونطور که «پروفسور لوپین» (Professor Lupin) در فیلم/کتاب «هری پاتر و زندانی آزکابان» به هری توضیح داد، این طلسم به عنوان سپری بین شما و دمنتورها عمل می کنه، جنسش از نوعی نیروی مثبت هست که از درون جادوگر جاری میشه. پاترونوس هر جادوگر به شکل حیوانی خاص ظاهر میشه که ارتباطی مستقیم با زندگی شخصی‌اش داره! با فانتزی‌مگ همراه باشین که امروز میخوایم پاترونوس کاراکترهای هری پاتر رو بررسی کنیم!


پاترونوس‌ها به صورت غیر جسمانی و جسمانی ظاهر میشن. پاترونوس غیر جسمانی به شکل پرده‌ایی نقره‌ایی و نازک ظاهر میشه که مثل غبار معلقه؛ این نوع از طلسم محافظتی دوام خیلی زیادی در برابر دمنتورها نداره. اما پاترونوس جسمانی، شکلی کاملا واضح و حالت بسیار متراکمی داره. توانایی اجرای پاترونوس به شکل جسمانی یا غیر جسمانی به مهارت‌های جادوگر بستگی داره. این طلسم خاص، ارتباط بسیار پیچیده‌ایی با جادوگر داره و در برخی موارد ممکن هست که ظاهر پاترونوس تغییر کنه.

بوکمارک هری پاتر

  • هری پاتر

پاترونوس هری دقیقا مثل پاترونوس پدرش جیمز گوزن (Stag) هست؛ هری یکی از جوانترین جادوگرانی بود که توی سن بسیار کم (13 سالگی) موفق به اجرای این طلسم پیچیده شد!

 

  • رون ویزلی 

رون (Ron Weasley) از شخصیت‌هایی بود که تا کتاب هفتم، قادر به ساخت پاترونوس در غالب جسمانی نبود. زمان حمله‌ی دمنتورها به هاگوارتز در پایان داستان، هری رون، هرماینی و تعدادی از بچه‌های هاگوارتز رو در حال اجرای پاترنوس دید؛ پاترونوس رون یه سگ کوچولو (Terrier) هست.

  • هرماینی گرنجر

توی کتاب «هری پاتر و محفل ققنوس» (Harry Potter and the Order of the Phoenix)، هری به دوستان و اعضای «ارتش دامبلدور» (Dumbledore's Army) آموزش داد که بتونن پاترنوس خودشون رو اجرا کنن. پاترونوس هرماینی (Hermione Granger) به شکل یه سمور (Otter) هست!

  • جینی ویزلی

پاترونوس «جینی» (Ginny Weasley) به شکل اسب هست. جینی هم از جادوگرانی بود که توی سن خیلی کم موفق به اجرای این طلسم شد.

  • فرد و جورج ویزلی

پاترونوس «فرد و جورج ویزلی» (Fred and George Weasley) ظاهر یکسانی داره و به شکل زاغی (Magpie) در میاد. «جی. کی. رولینگ» (J. K. Rowling) توی توییتر این مسئله رو فاش کرد و در ادامه نوشت: "ما در بریتانیا ضرب المثلی در مورد آنها داریم، یکی برای غم، دو تا برای شادی" 

  • لونا لاوگود

«لونا» (Luna Lovegood) هم از افرادی بود که اجرای این طلسم رو از هری توی جلسات ارتش دامبلدور یاد گرفت، پاترونوس لونا به شکل یه خرگوش صحرایی بزرگ (Hare) هست.

  • نیمفادورا تانکس

پاترونوس «تانکس» (Nymphadora Tonks) به شکل یه گرگ ظاهر میشه؛ ظاهر طلسم محافظ این شخصیت بعد از اینکه عاشق لوپین شد تغییر کرد. توی کتاب «هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه» (Harry Potter and Half Blood Prince) لوپین به هری توضیح میده که ظاهر پاترونوس آدم‌ها ممکنه به دلایل مختلفی مثل ضربه‌ی روحی، عاشق شدن و.... تغییر بکنه.

  • آلبوس دامبلدور

پاترونوس «آلبوس دامبلدور» به شکل یه ققنوس (Phoenix) ظاهر میشه که البته جای تعجب هم نداره چون خاندان دامبلدور همیشه به این موجود خاص علاقه‌ی زیادی داشتن. احتمال اینکه پاترونوس یک فرد به شکل موجودات جادویی وخاص مثل تک شاخ، ققنوس، اژدها و....ظاهر بشه خیلی کمه!

  • جیمز و لیلی پاتر

همینطور که اول این مقاله هم اشاره کردیم پاترونوس «جیمز پاتر» (James Potter) به شکل یه گوزن ظاهر میشد. جیمز طی زمان تحصیلش توی هاگوارتز به یه «آنیماگوس» یا «جانورنما» تبدیل شد و می‌توانست هر زمان که بخواد به شکل یه گوزن در بیاد؛ پس تعجبی هم نداره که پاترونوسش هم به همین شکل ظاهر بشه. پاترونوس «لیلی پاتر» هم احتمالا به دلیل علاقه‌اش به جیمز به یه گوزن ماده (Doe) تغییر کرده. (آهو و گوزن، زن و شوهر نیستن!) 

  • سوروس اسنیپ

 فکر کنم معروف‌ترین پاترونوس دنیای هری پاتر هم مربوط به «سوروس اسنیپ» (Severus Snape) باشه. از فرم اول پاترونوس سوروس اطلاعی نیست ولی ممکنه که از ابتدا هم به شکل گوزن ماده بوده باشه.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم