برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

تایپ MBTI کاراکترهای انیمه‌ی وان پیس

11573 بازدید 42 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


تا حالا شده که شخصی خودش رو به عنوان یه INTJ یا ESTP توصیف کنه و شما معنیش رو ندونین؟ چیزی که ازش برای توصیف خودشون استفاده کردن، نوع شخصیتشون بر اساس شاخص تست مایرز-بریگز یا به اختصار، تست MBTI بوده. تست MBTI، یه پرسش‌نامه روان‌سنجیِ فردی هست که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده؛ این تست برای اولین بار توسط «ایزابل مایرز» (Isabel Myers) و مادرش «کاترین بریگز» (Katherine Briggs) و بر اساس تئوری‌های «کارل یونگ» (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده.

اگه طرفدار پر و پا قرص انیمه‌ی «وان پیس» هستین و به این موضوع هم علاقه دارین، بیاین که فانتزی‌مگ یه مقاله جذاب داره براتون!


«وان پیس» یا «یک تکه» ( ワンピース)، عنوان یه مجموعه مانگای ژاپنی پرطرفدار اثر مانگاکای معروف «ائیچیرو اودا» (Eiichiro Oda) هست؛ از داستان این مانگا یه مجموعه‌ی تلویزیونی و چندین فیلم سینمایی به سبک انیمه ساخته شده‌. داستان این مجموعه درباره‌ی ماجراهای یه گروه دزد دریایی به فرماندهی «مانکی دی. لوفی» (Monky.D.luffy) هست که به‌دنبال بزرگ‌ترین گنج دنیا، گنج پادشاه دزدان دریایی سابق «گول دی راجر» (Gol D. Roger)، می‌گردن؛ این گنج افسانه‌ایی به «وان پیس» (One Peice) معروفه. «لوفی» با آرزوی اینکه به پادشاه دزدان دریایی تبدیل بشه دل به دریا میزنه و در این مسیر دوستان و دشمنان بسیاری پیدا می‌کنه و… 

در ژانویه‌ی ۲۰۲۰، نتفلیکس به طور رسمی ساخت یه فصل ده بر اساس این انیمه رو اعلام کرد؛ فصل اول این سریال در قالب هشت قسمت، در تاریخ ۳۱ آگوست ۲۰۲۳ توسط نتفلیکس منتشر شد. دیگه وقتشه که بریم سراغ کاراکترهای جذاب این انیمه:

بازیگران لایواکشن وان پیس رو بیشتر بشناسید

«مانکی دی لوفی» ناخدای «دزدان دریایی کلاه حصیری» (Straw Hat Pirates) قهرمان اصلی دنیای وان پیس هست. کاملا مشخصه که تیپ شخصیتی‌اش ENFJ هست. لوفی یه رهبر طبیعیه که تمام تلاشش رو میکنه تا دنیا رو به مکانی بهتر تبدیل کنه. لوفی با رویاهای ایده‌آلیستی خودش، الهام‌بخش خیلی‌هاست. لوفی همچنین تمایل خیلی زیادی برای کمک به اطرافیانش داره و تا به حال مردم بسیاری رو از دست پادشاهی‌های ظالمشون نجات داده.

مثل هر شخصیتی توی دنیای واقعی با تایپ ISFP، «رورونوآ زورو» (Roronoa Zoro) بیشتر وقتش روی تنها میگذرونه و تمرین دشوار شمشیرزنی رو به هر نوع معاشرتی ترجیح میده. با این حال، «زورو» همیشه مشتاق کشف ایده‌های جدید و به چالش کشیدن رقیب اصلیش «دراکول میهاوک» (Dracule Mihawk) هست تا بالاخره روزی بتوانه به بهترین شمشیرزن دنیا تبدیل بشه. این کاراکتر بسیار روحیه‌ی رقابتی داره و توی توانایی‌های رزمیش بسیار خلاقه. «لوفی» از این روح ماجراجو چیزهای زیادی یاد گرفته.

با توجه به شخصیت «نامی» (Nami) و نحوه‌ی زندگی آزادانه‌ و گاهی حریصش، میتونیم بگیم که تایپ شخصیتیش ESFP هست. شخصیت‌های ESFP به خاطر رفتارهای پرانرژی و پرشورشون شناخته میشن. «نامی» اغلب اوقات درگیر رفتارهای هیجانی خودش میشه و زمانی که توی کانون توجه‌ها باشه لذت میبره و حسابی سرگرم میشه. وقتی اتفاق خاصی رخ نمیده همیشه حوصله‌اش سر میره.

«سانجی» (Sanji) متفکر و منطقیه و همیشه سعی میکنه تا یه قدم از بقیه جلوتر باشه. این کاراکتر می‌توانه متفکرانِ جنایتکاری مثل کروکودیل رو هم فریب بده. «سانجی» بسیار وقت شناس و فرصت طلبه که از ویژگی‌های بارز تایپ شخصیتی ESTJ محسوب میشه. سبک زندگی سانجی و عقایدش برای طرفداران «وان پیس» بسیار ارزشمنده. مهم نیست چه اتفاقی در حالرخ دادنه، این کاراکتر همیشه خوشتیپه!

«چاپر» (Chopper) همیشه برای کمک به اطرافیانش حاضره و این کار رو از ته دل براشون انجام میده. این پزشک از دانش پیشرفته‌ی خودش برای درمان بیماری‌های کاراکترهای این انیمه استفاده میکنه و همیشه بسیار متواضعه. «چاپر» تمام ویژگی‌های یه شخصیت ISFJ رو داره؛ او فردی خونگرم و دلسوز هست که هر وقت نمیتونه برای مشکل کسی درمانی پیدا کنه، حسابی از دست خودش ناراحت میشه.

 

«نیکو رابین» (Nico Robin) یه روشنفکر باهوش و کنجکاو هست که حتی فشارهای دولت هم مانع از تحقیقاتش نمیشه. رابین حتی جانِ خودش رو برای پیدا کردن حقیقت به خطر میاندازه  تا به بزرگترین سوالات در«وان پیس» پاسخ بده.

شخصیت‌های ENTP اغلب بر استدلال منطقی خودشون تکیه می کنن و ذهنشون به طور فعال به دنبال معانی پنهان در اطراف خودشون می گردن.

تیپ شخصیتی «شانکس» (Shanks) ENFJ هست که نشون دهنده‌ی ویژگی‌های شخصیتیِ برونگرا، شهودی، احساسی و قضاوتیه. این تیپ شخصیتی همیشه به دنبال بهترین‌ها در افراد میگردن و اغلب بسیار کاریزماتیک و محبوبن. این شخصیت به خاطر اشتیاق، خلاقیت و شفقت شناخته میشه.

تیپ شخصیتی «کوبی» هم مثل «چاپر» ISFJ هست، همینطور که واقعا مشخصه از نظر اخلاقی و شخصیتی بهم خیلی نزدیکن.

تیپ شخصیتی «اوسوپ» (Usopp) ENTP هست. اون عاشق یه مناظره‌ی خوب با هر کسیه که بتوانه از نظر فکری باهاش برابری کنه. ENTP ها از پیروز شدن در بحث ها لذت می برن و به خاطر ایفای نقش مدافع شیطان معروف هستن. این تیپ شخصیتی عاشق این هستن که هوش بالای خودشون رو به رخ همه بکشونن.

تایپ شخصیتی شما چیه و حس میکنین که به کدوم شخصیت از دنیای وان پیس نزدیکترین؟! حتما برامون کامنت بذارین.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

 

ارسال شده در: انیمه, وان پیس, تایپ‌های MBTI

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم