برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

MBTI تایپ کاراکترهای دنیای مارول رو میدونی؟

2427 بازدید 54 لایک

زمان مطالعه: ۸ دقیقه


امروز میخوایم بررسی کنیم که کدوم شخصیت از دنیای «مارول» با ۱۶ تیپِ شخصیتیِ تست «مایرز-بریگز» هماهنگه. اگه از طرفدارهای دنیای مارول هستین و به این موضوع هم علاقه دارین، با فانتزی‌مگ همراه باشین تا ببینیم به کدوم شخصیت نزدیک‌تریم.


تست مایرز-بریگز یا به اختصار، تست MBTI یه پرسش‌ نامه‌ی روان‌ سنجیِ فردی هست که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده؛ این تست برای اولین بار توسط «ایزابل مایرز» (Isabel Myers) و مادرش «کاترین بریگز» (Katherine Briggs) و بر اساس تئوری‌های «کارل یونگ» (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده.

تایپ شخصیتی ثور

حس خوش بینی همون چیزی هست که «ثور» رو در دسته‌بندی ENFJ قرار میده که به عنوان «قهرمان داستان» شناخته میشن. جنبه‌ی تاریک‌ این تیپ شخصیتی، بلاتکلیفی و کمال‌گرایی بیش از حده!

تایپ MBTI ویژن

«ویژن» یه INFJ هست؛ این تایپ نادرترین MBTI هست که با تعهد به کمال و نگاه منطقی شناخته میشه. افراد با این تایپ که «وکیل مدافع» نامیده میشن تا جای ممکن از درگیری دوری می کنن. 

تایپ MBTI اسپایدرمن

«پیتر پارکر» یا همون «اسپایدرمن» ENFP هست؛ این تیپ تمام تلاششون برای انجام کار درست رو میکنن. افراد با این تیپ شخصیتی نسبت به شکست بیش از حد احساساتی و وسواسی هستن.

تایپ MBTI واندا

«واندا» همیشه بین شرور و قهرمان در رفت و آمد بوده، اما انگیزه‌هاش همیشه ناشی از احساسات بوده. او همدل و بسیار با عاطفه هست که باعث میشه او رو در تایپ INFP یا «واسطه»، قرار بدیم.

تایپ MBTI آیرون من

ENTPها که «مناظره کننده» نامیده میشن، کاریزماتیک، و پرانرژی هستن که به عنوان «بحث برانگیز» شناخته میشن.  «آیرون من» واقعا بهترین نمونه‌ی این تایپ در دنیای مارول هست.

تایپ MBTI هالک

تیپ شخصیتی INTP که به عنوان «منطق‌گرا» شناخته میشه، با رویکرد عقل و منطق به زندگی نگاه میکنه. این تایپ از موقعیت های اجتماعی کناره گیری میکنن مثل «هالک» دوست داشتنی ما.

تایپ نیک فیوری

«نیک فیوری» نمونه‌ی تایپ ENTJ هست که به «فرمانده» هم شناخته میشن. او مغرور هست و از قدرت لذت میبره. یکی دیگه از شخصیت‌های مارول با این تایپ، «اودین» هست.

تایپ شخصیت دکتر لسترینج

«دکتر استرنج»، یه INTJ آینده‌نگر هست که منطق رو بر احساسات ترجیح میده. این تایپ علاقه زیادی به کنترل موقعیت‌ها دارن و به جای همدردی با بقیه به دنبال ارائه راه حل هستن.

«هاکای» کارآمد و سخت کوشه با سبک رهبری ظریفی که یادآور تیپ شخصیتی ESTJ که به عنوان «سرپرست» شناخته میشن. نمونه‌اش مربی‌گری «هاکای» برای کیت بیشاپ هست.

شخصیت ثابت و مسئولیت‌پذیر «گامورا» کاملا با تایپ ISTJ یا «تدارک دهنده» هم‌خوانی داره. از بین همه انواع مایرز-بریگز، ISTJ یکی از رایج‌ترین‌ها در دنیای سینمایی مارول هست.

واکنش‌های سریع «راکت راکون» تایپ شخصیتی ESTP رو به یاد میاره که به عنوان «متقاعد کننده» شناخته میشن. این شخصیت بسیار خوش صحبت و به طرز شگفت انگیزی سازگار هست.

«بلک ویدو» مثل یه ISTP ملاحظه‌کننده، منطقی و یه حلال مشکل طبیعی با اراده‌‌ی قوی هست. این تیپ شخصیتی که به عنوان «صنعت‌کار» هم شناخته میشن، مستعد زورگویی و لجبازی هستن. 

ترکیب منحصربه‌فرد کارول از ویژگی‌های نوع ESFP که به عنوان «سرگرم کننده» شناخته میشن، ناشی میشه. بازیگوش و اجتماعی، ESFPها همیشه برای کمک آماده هستن و حاضرن شکست را به دل بپذیرن.

ماهیت انعطاف پذیر و در عین حال واقع گرایانه‌ی «شانگ چی» با ISFP یا «هنرمند» مطابقت داره. این تایپ ایده‌آل‌گرا، خلاق و کنش‌گرا هستن و به جای نگاه کردن به درون، بر دنیای اطراف خودشون تمرکز می‌کنن.

کافیه به «استار لرد» یه فرصت بدین تا توانایی‌های رهبری طبیعی‌اش رو به نمایش بگذاره. این تایپ دوستانی وفادار هستن و شخصیتی سرسخت و تلاش‌گر دارن.

«کاپیتان آمریکا» به خاطر داشتن ضوابط اخلاقی محکم خودش، مظهر تایپ شخصیتی ISFJ هست که به «محافظ» هم شناخته میشن. «استیو» برای وفاداری و خدمت به دیگران ارزش زیادی قائل هست.

تایپ شخصیتی شما چیه و حس میکنین که به کدوم شخصیت از دنیای فانتزی نزدیکترین؟! حتما برامون کامنت بذارین.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

 

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم