برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

10 تا از قوی‌ترین کاراکترهای دنیای مارول

436 بازدید 53 لایک

زمان مطالعه: 7 دقیقه


دنیای کمیک بوک‌های «مارول» (Marvel Universe) یکی از هیجان‌انگیزترین و گسترده‌ترین جهان‌های فانتزی هست و داستان تقریبا ده هزار شخصیت اصلی و فرعی رو به تصویر میکشه. «دنیای سینمایی مارول» (Marvel Cinematic Universe) از سال ۲۰۰۸ کار خودش رو آغاز کرد و تاکنون شخصیت‌هایی محبوب و مهمی مثل «آیرون من»، «کاپیتان آمریکا»، «مرد عنکبوتی»، «ثور»، «هالک»، «لوکی» و... به مخاطبین دنیاهای ابرقهرمانی معرفی کرده؛ اما این ابرقهرمان‌ها تنها بخش کوچکی از این جهان گسترده رو برای ما نقل کرده‌ان. در این مقاله با ما همراه باشین تا 10 تا از قوی‌ترین ابرقهرمان‌های دنیای مارول رو با هم بررسی کنیم.


  • 10 هالک (Hulk)

یکی از قوی‌ترین و محبوب‌ترین شخصیت‌های مارول زمانی متولد شد که دکتر «بروس بنر» (Bruce Banner) تحت تابش شدید اشعه‌ی گاما قرار گرفت. بعد از این اتفاق، هر زمان که «دکتر بنر» عصبی یا هیجان‌زده میشه به «هالک»، غولی عظیم و سبز رنگ، تبدیل میشه که عملا آسیب‌ناپذیره! ترکیب هوش و نبوغ «دکتر بنر» با قدرت «هالک» از او موجودی قدرتمند و تقریبا شکست ناپذیر ساخته! این شخص، شهاب‌سنگی به اندازه‌ی زمین رو با مشت‌هایش نابود کرده. 

  • 9 دکتر استرینج (Doctor Strange)

یکی دیگه از شخصیت‌های جذاب این دنیا «دکتر استرینج» هست که احتمالا همه باهاش آشنایی دارین. این شخصیت بعد از یه تصادف دردناک توانایی جراحی کردن رو از دست داد و در نهایت راهی نپال شد تا اصول جادوگری رو فرابگیره؛ بعدها «دکتر استرینج» به نیویورک بازگشت تا از زمین در برابر خطرات جادویی مختلف محافظت کنه. این ابرقهرمان «سنگ بی‌نهایتِ زمان» و «چشم آگاموتو» (Eye of Agamotto) رو در اختیار داره و به کمک اون گذشته، حال،آینده و سایر ابعاد هستی و تاثیرات تصمیم انسان‌ها رو مشاهده و حتی دستکاری میکنه؛ همچنین یه شنل جادویی هم داره که ازش محافظت میکنه.

  • 8 ولکان (Vulcan)

«گابریل سامرز» (Gabriel Summers)، برادر «اسکات و الکس سامرز» از گروه مردان ایکس، یه جهش‌یافته در سطح امگا و بسیار قدرتمندتر از برادرانش هست. این شخصیت در واقع اینقدر قدرتمند هست که در نهایت کنترل «امپراتوری شیعار» رو به دست گرفت. «ولکان» توانایی کنترل آب، باد، زمین، آتش، برق، نور و تاریکی رو داره و میتوانه با استفاده از قدرت‌هاش اجسام رو جا به جا و یا انفجارهای مرگبار تولید کنه. علاوه بر همه‌ی این‌ها، این ابرقهرمان گاهی اوقات از نیروی جهش‌یافته‌های دیگه تغذیه می‌کنه.

  • 7 ثور و لوکی (Luki/Thor)

«ثور» خدای اسکاندیناویاییِ صاعقه در کمیک‌های دنیای مارول می‌توانه سیاره‌ها رو در یک چشم بهم زدن نابود و آب و هوا رو کنترل کنه؛ این ابرقهرمان با سرعت نور در فضا پرواز میکنه و اگه بخواد می‌توانه اسکلت فلزی «ولورین» رو هم خرد کنه. این شخصیت سلاح قدرتمندی به اسم «چکش میولنیر» (Mjölnir) رو هم همراه خودش داره. ثور جاودانه است و با «تانوس»، «هالک»، «موج‌سوار نقره‌ای» و حتی «گالاکتوس» هم مبارزاتی داشته است. لوکی یه موجود جادوگر و تغییر شکل‌دهنده‌ست و بارها در اساطیر و افسانه‌های اسکاندیناوی به تغییر شکلِ این شخصیت به موجوداتِ خاص اشاره شده. برای مثال در روایت ساخته‌شدن پتک «تور»، «میولنیر» توسط آهنگرانِ «کوتوله‌ها» لوکی به شکل پشه‌ایی در میاد و سعی میکنه در کارها مزاحمت ایجاد کنه، در واقع، همین مسئله علت کوتاه‌ شدن دسته‌ی پتک تور بود. قدرت‌های خاص لوکی باعث شد تا جایگاه هفتم به صورت مشترک به این دو برادر برسه.

  • 6 کاپیتان مارول و اسکارلت ویچ (Scarlet Witch/Captain Marvel)

«کاپیتان مارول» هم مثل «ثور»، در دنیای کمیک‌ها بسیار قدرتمندتر از فیلم‌های سینمایی هست. «کارول دانورز» (Carol Danvers)، جدای از اینکه قوی و نابود‌نشدنیه قادر به پرواز میان ستاره‌ای و شلیک پرتوهای فوتونی هم هست، همچنین می‌توانه گرانش و نور رو کنترل و پرتوها و جادو رو دستکاری کرده و جذب کنه. متاسفانه نیمی از قدرت‌های این شخصیت در دنیای فیلم‌ها اصلا بررسی نشده. قابلیت تله کینسیس، تله پاتی و دستکاری انرژی، «واندا ماکسیموف» (Wanda Maximoff) رو به یکی از قوی‌ترین کاراکترهای دنیای مارول و قدرتمندترین جادوگران کامیک‌ها تبدیل کرده. این همچنین می‌توانه پرواز کنه و با یه اشاره کنترل اکثر عناصر زمین رو در اختیار بگیره. «اسکارلت ویچ» به کمک همین قدرت‌های باورنکردنی بارها واقعیت رو در ابعاد مختلف هستی تغییر داده و باعث به خطر افتادن زندگی‌های زیادی شده.

  • 5 گلادیاتور (Gladiator)

«گلادیاتور» رهبر گارد «امپراتوری شیعار» و از «جاگرنات»، «ثور» و «هالک» قوی‌تره. در حقیقت، این ابرقهرمان می‌توانه در چشم بر هم زدنی، مشتی روانه‌ی صورت «جاگرنات» بکنه. «کالارک» برای کسبِ عنوان گلادیاتور با تعداد زیادی از قهرمان‌های دیگه رقابت کرده. «کالارک» اهل سیاره «استرونتیا» بود و به همین خاطر، از قبل، فیزیولوژی چشم‌گیری داشت اما خصوصیات یک گلادیاتور، کمک بیشتری به او کرد. 

  • 4 آیرون من (Iron Man)

بدون شک دنیای سینمایی مارول بخش زیادی از موفقیت‌ها و محبوبیتش رو مدیون «آیرون من» و بازیگرش «رابرت داونی جونیور» (Robert John Downey Jr) هست؛ بدون شک بدون بازی درخشان این بازیگر، شاید «مرد آهنی» محبوبیت امروز را نداشت. اولین سینمایی از مجموعه‌ی «آیرون من»، نه تنها اولین فیلم از فاز اول مارول بود بلکه نقش مهمی در شکل گیری آینده‌ی این مجموعه داشت؛ «آیرون من» بیشترین تعداد حضور در فیلم‌های دنیای سینمایی مارول رو داره. این ابرقهرمانِ پولدار شاید بدون اسباب بازی‌هایش گران قیمتش توانایی مبارزه با سایر قهرمان‌ها رو نداشته باشه؛ اما فداکاریش برای نجات جهان او رو به یکی از قوی‌ترین کاراکترها تبدیل کرده و جایگاه چهارم لیست ما رو به دست آورده.

  • 3 تانوس (Thanos)

جایگاه سوم قطعا در اختیار این ضد قهرمان هست. هر چند که از این شخصیت دل خوشی نداریم ولی باید بپذیریم که بسیاری از قدرت‌هاش بی‌رقیب هستن. «تانوس» از قدرت، استحکام و سرعت عمل بی‌نظیری برخورداره و فوق‌العاده باهوشه به تمام ویژگی‌های قبلی قابلیت کنترل انرژی، تله پاتی و نامیرا بودن رو هم اضافه کنین تا متوجه بشین «انتقام‌جویان» با چه رقیب گردن‌کلفتی طرف بودن!

  • 2 فرانکلین ریچاردز (Franklin Richards)

«فرانکلین ریچاردز»، پسر «رید ریچاردز» و سوزان «استورم ریچاردز»، از اعضای تیم «چهار شگفت‌انگیز» (Fantastic Four) و بسیار قوی‌تر از والدینش هست. این بچه، یک جهش‌یافته در سطح امگا هست که اغلب از نظر پتانسیل آینده‌اش، به‌عنوان قوی‌ترین جهش‌یافته در دنیای مارول رده‌بندی میشه. این ابرقهرمان قادر هست تا واقعیت رو تغییر داده و جهان‌های دیگری رو تنها با یک فکر و ایده ایجاد کنه.

  • 1 مرد مولکولی (Molecule Man)

این ابر قهرمان می‌توانه هرکاری که فکرش رو بکنید انجام بده! مرد مولکولی یا «اوون ریس» (Owen Reece) در نتیجه‌ی یه اتفاق تصادفی عجیب و غریب و برخورد با یک دستگاه انرژی اتمی خلق شد. از عوارض جانبی این اتفاق ناگوار میشه به ایجاد یه حفره بین زمین و ابعاد فراتر از اون اشاره کرد. این حادثه در نهایت قدرتی خاص رو در این ابر قهرمان ایجاد کرد و به او این اجازه رو داد تا ساختار مولکولی هر چیزی رو کنترل بکنه و از اونجایی که همه چیز در کل جهان از مولکول ساخته شده، «مرد مولکولی» در بهترین حالت خودش، می‌توانه تقریبا هر کاری رو برای هر چیزی یا هرکسی انجام بده. این کاراکتر اساسا می‌توانه تمام اشکال ماده در جهان یا حتی چندجهانی مارول رو دستکاری کنه و در نتیجه یه ماده رو به چیزی کاملا متفاوت تبدیل کنه. مثل خیلی دیگه از قهرمان‌ها «مرد مولکولی» هم در ابتدا قصد کنترل جهان رو داشت ولی خوشبختانه این اتفاق نیفتاد چون قدرت‌های ریس به دلیل مسائل روانی موروثی مادرش، مختل شد. 

شخصیت مورد علاقه‌ی شما از دنیای مارول چه کسیه و به نظرتون چه افرادی از این لیست جا موندن؟!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: ابر قهرمان‌های مارول

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم