برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

معرفی تمام خاندان‌های گیم آو ترونز-بخش دوم

312 بازدید 50 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


مجموعه داستان‌های دنیای «نغمه‌ی آتش و یخ» (A Song of Ice and Fire)، اثر «جرج.آر.آر مارتین» (George R. R. Martin) شامل سرزمین‌هایی خیالی و خاندان‌هایی میشه که برای رسیدن به قدرت و نشستن بر روی «تخت آهنین» (Iron Throne) با هم رقابت میکنن؛ توی این مقاله با ما همراه باشین که می‌خوایم تاریخچه‌ی خاندان‌های سرزمین «وستروس» رو با هم بررسی کنیم.


  • بولتون‌ها

«بولتون‌ها» (House Targaryen) شاید ترسناک‌ترین ساکنان سرزمین «وستروس» (Westeros) باشن، این خاندان در کنار «استارک‌ها» (House Stark) یکی از قدرتمندترین خاندان‌های شمال وستروس به حساب میان و به‌خاطر رفتارهای سادیسمی و شکنجه‌های خلاقانه‌اشون مشهور هستن؛ ویژگی‌های اصلی «بولتون‌ها» توی فصل سوم «گیم آو ترونز» (Game of Thrones)، به خوبی توسط «رمزی بولتون» (Ramsay Bolton) با بازی درخشان «آیوان ریان» (Iwan Rheon) به نمایش گذاشته شد. جنگ‌آورری از صفات بارز این خاندانه ولی اون‌ها فقط با نیروهای نظامی و سلاح‌ها مبارزه نمی‌کنن، بلکه با شایعات و خبرهای وحشت‌آور می‌جنگن؛ برتری واقعی اون‌‌ها در زمین مبارزه، جنگ روانی هست. برخلاف اکثر خاندان‌های شمالی که  از عناصر طبیعی در نمادهای خودشون استفاده می‌کنن (چرا که عقیده دارن، نمادهای حیوانی، ارواح خدایان قدیمی رو در خودشون جای داده‌ان)؛ «بولتون‌ها» از تصویر انسانی پوست‌کنده شده بر روی پرچم‌هاشون استفاده می‌کنن! شعار این خاندان "تیغ‌هایمان برنده است" (Our Blades are sharp) هست و بنا به گفته عده زیادی در گذشته شعارشون: "یک مرد سلاخی شده هیچ رازی ندارد".

 مرگ «رمزی بولتون»، پایانی بر این خاندان بود چرا که پیش از اون خودش برادران ناتنی‌اش رو به طرز وحشتناکی به قتل رسونده بود. (داد سگ خوردشون! باورتون میشه؟)

اگه دوست داری در مورد خاندان تارگرین بیشتر بدونی، برات به پست ویژه داریم: تاریخ خاندان تارگرین؛ از «خاندان اژدها» تا «بازی تاج و تخت»

  • براتیون‌ها

«خاندان براتیون» (House Baratheon) از «استورمز اند» (Storm's End)، بزرگترین خاندان «وستروس» و ساکنین اصلی «سرزمین های طوفانی» (Stormlands) بودن. تا پایان فصل هشتم سریال «گیم آو ترونز»، خاندان «براتیون» کاملاً منقرض شد (بچه‌های سرسی و رابرت در واقع بچه‌های سرسی و رابرت نبودن)؛ اما از قرن‌ها قبل تا زمان به قدرت رسیدن «رابرت براتیون»، «براتیون‌ها» یکی از برجسته‌ترین و قدرتمندترین خاندان‌های این سرزمین بودن. ریشه‌ی این خاندان به «اوریس براتیون» (Orys Baratheon)، یکی از قدرتمندترین ژنرال‌های «اگان اول» (Aegon I) می‌رسه، طبق شایعات «اگان فاتح» و «اوریس» برادر ناتنی بوده‌ان. این خاندان تا زمان شورش «بلک فایرها» (Blackfyre Rebellion) به «تارگرین‌ها» وفادار بودن و با هم وصلت می‌کردن اما در نهایت، همراهی «استارک‌ها» و «براتیون‌ها» بود که منجر به سقوط سلسله «تارگرین» (Targaryen Dynasty) و مرگ «پادشاه دیوانه» شد.

اعضای این خاندان به خلق و خوی تند، اعتیاد به الکل و داشتن چشمان و موهای مشکی تیره معروف بودن، همین مسئله باعث شد که «ند استارک» به راز فرزندان «سرسی لنیستر» پی ببره؛ نماد این خاندان یک گوزن بر روی زمینه‌ی طلایی بود که بعدها به دستور «رابرت اول» تغییر کرد و شعله‌های آتش، یک تاج و یک قلب هم به این نماد اضافه شد. شعار «خاندان براتیون» "خشم از آن ماست" (Ours is the Fury) بود.

اگه دوست داری در مورد خاندان تارگرین بیشتر بدونی، برات به پست ویژه داریم: تاریخ خاندان تارگرین؛ از «خاندان اژدها» تا «بازی تاج و تخت»

  • تایرل‌ها

«خاندان تایرل» از «های گاردن» (House Tyrell of Highgarden) یکی از خاندان های بزرگ «هفت پادشاهی» (Seven Kingdoms)، و خاندان اصلی «ریچ» (Reach) هستن. «تایرل‌ها» دومین خاندان ثروتمند «وستروس» به حساب میان و بزرگ‌ترین ارتش «وستروس» رو در اختیار دارن. در طول «جنگ غاصب» (War of the Usurper)، «خاندان تایرل» به «ایریس تارگرین دوم» (Aerys II Targaryen) یا همون «پادشاه دیوانه» وفادار بودن، اما پس از سرنگونی پادشاهی در «غارت بارانداز پادشاه» (Sack of King's Landing) اون‌هم هم در برابر پادشاه جدید سر خم کردن و تسلیم شدن؛ «رابرت براتیون»، پادشاه فاتح، این خاندان رو بخشید و سوگند وفاداریشون رو پذیرفت. از میون تمام خاندان‌های سریال «بازی تاج و تخت»، تعداد کمی از خاندان‌ها مثل «خاندان تایلر» سقوط کردن، مثل «براتیون‌ها»، این خاندان هم در شروع سریال یکی از قدرتمندترین‌ها در «وستروس» بود، اما تا پایان فصل هشتم منقرض شد.

به طور سنتی از «تایرل‌ها» به عنوان «محافظان جنوب» (Wardens of the South) یاد میشه. نشان این خاندان، یک رز طلایی در زمینه سبز، و شعارشون: "قوی رشد کن" (Growing Strong) هست.اعضای این خاندان موهایی مجعد و طلایی و چشمانی قهوه ای-عسلی رنگ دارن. 

  • خاندان گریجوی

«خاندان گریجوی» یکی دیگه از خاندان‌های قدیمی و بزرگ «وستروس» به حساب میاد که بیشتر قدرتش رو مدیون گذشته‌ی پر فتوحش هست؛ «گریجوی‌ها» بر «جزایر آهنین» (Iron Island) حکمرانی می کنن، مجموعه‌ای از جزاير خشن و غم‌انگيزی که در سواحل غربی وستروس جای دارن؛ مقر حکمرانی اون‌ها قلعه و جزيره «پایک» (Pyke) هست. این خاندان در جریان فتوحات «اگان فاتح» به حکمران «جزایر آهنین» تبديل شدن؛ زمانی که «اگان اول»، «خاندان هور» (House Hour) رو منقرض کرد؛ به «آهن زادگان» (Ironborn) اجازه داد تا خودشون، خاندان حاکم بر جزاير رو انتخاب کنن، «ویکون گریجوی» (Vickon Gereyjoy)، اولین نفر از خاندانش بود که با انتخاب مردم، حکمران «جزایر آهنین» شد؛ بعد از این اتفاق «خاندان گريجوی» فاصله‌ی خودش رو با بقیه‌ی خاندان های بزرگ حفظ کرد و به ندرت نسبت به اتفاقاتی که در سرزمين اصلی می افتاد، واکنش نشون داد. 6 سال بعد از شروعِ شورش «استارک‌ها» و «براتیون‌ها» بر علیه «تارگرین‌ها»، «لرد بیلون گریجوی» (Balon Greyjoy) قيام خودش عليه تخت آهنین (Iron Thron) را آغاز و خودش رو به عنوان «شاه جزاير آهن» (King of the Iron Islands) معرفی کرد. «بیلون» شکست خورد، ناوگانش در آتش سوخت و دو پسر بزرگش، «رودريک» (Rodrik) و «مارون» (Maron) در طول جنگ کشته شدن؛ آخرين پسرش «تیان گریجوی» هم به عنوان گروگان به لرد «ادارد استارک» (Eddard Stark) داده شد. 

نشان این خاندان يک کراکن طلايی در زمينه سياه، و شعارشون، "ما دانه نمی کاريم" (We Do Not Sow) هست؛ اعضای این خاندان بسیار جذاب، با چشمانی پرنفوذ و موهایی خرمایی رنگ توصیف شده‌ان.

این مقاله در دو بخش منتشر شده، برای خوندن قسمت اول کلیک کنید!

(نقشه سرزمین وستروس و محل زندگی خاندان‌های مختلف)


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم