برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

گشت و گذار تو کوچه‌ی دیاگون با فانتزی‌مگ - بخش اول

1379 بازدید 47 لایک

زمان مطالعه: 12 دقیقه


«کوچه‌ی دیاگون» (Diagon Alley) یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های شهر لندنه که فقط جادوگران بهش دسترسی دارن و پر از مغازه‌های عجیب غریب و محصولات جادوییه! ما همراه با «هری پاتر» (Harry Potter) و «هاگرید» (Hagrid) برای اولین بار توی کتاب/فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Philosopher's Stone) به این مکان جادویی سر زدیم. بیاین امروز همراه فانتزی‌مگ گشت و گذاری توی این کوچه‌ و مغازه‌های خاصش داشته باشیم.

بخش دوم این مقاله: گشت و گذار تو کوچه‌ی دیاگون با فانتزی‌مگ - بخش دوم


  • پاتیل درزدار، ورودی کوچه‌ی دیاگون 

ورودی اصلی کوچه‌ی دیاگون پشت میخانه/مسافرخانه‌ی «لیکی کالدرون» یا «پاتیل درزدار» (The Leaky Cauldron) قرار داره. مکانی که برای «ماگل‌ها» (Muggles) نامرئیه و بین یه کتابفروشی و یه فروشگاه موسیقی قرار داره. «پاتیل درزدار» توسط «دیزی دودریج» (Daisy Dodderidge) در سال 1500 (جادوگری) تاسیس شد تا به عنوان دروازه‌ای بین دنیای جادوگران و  غیرجادوگران یا مشنگ‌ها عمل کنه. بارمن و مهمانخانه‌دار فعلی این مکان جادویی یکی از نوادگان دودریج به اسم تام هست. توی طبقه‌ی اصلی، ورودی، یه بار، چند اتاق خصوصی و یه اتاق غذاخوری بزرگ قرار داره که محل وقت گذرونی انواع موجودات جادویی هست. در طبقات بالایی تعدادی اتاق برای اجاره وجود داره. هری توی فیلم/کتاب «هری پاتر و زندانی آزکابان» (Harry Potter and the Prisoner of Azkaban) بعد از بادکردن و به هوا فرستادن «عمه مارج» (Marge Dursley) برای مدتی توی اتاق 11 اقامت داشت. این اتاق یه آینه‌ی سخنگو داشت و پنجره‌هایی که به خیابان «چارینگ کراس» باز میشه.

برای ورود به کوچه دیاگون، باید به حیاط پشتی «لیکی کالدرون» برین و با استفاده از چوبدستیتون با الگوی خاصی به آجرهای دیوار ضربه بزنید؛ با کنار رفتن دیوار این مکان جادویی برای شما ظاهر میشه. برای رفت و آمد به کوچه دیاگون می‌تونین از راه‌های دیگه‌ایی مثل «غیب و ظاهر شدن» (Apparition) و «پودر فلو» (Floo Powder) هم استفاده کنین.

نمای داخلی پاتیل درزدار

  • بانک گرینگوتز

«بانک جادوگران گرینگوتز» (Gringotts Wizarding Bank) تنها بانک شناخته شده‌ی دنیای جادوگرانه که عمدتاً توسط گابلین‌ها (goblins) اداره میشه. یک ساختمان بزرگ با نمایی از سنگ‌های سفید درخشان هست که توی تقاطع کوچه‌های «ناکترن» (Knockturn) و «دیاگون» قرار گرفته. مشتریان قبل از ورود به لابی از مجموعه‌ای از درهای برنزی و نقره‌ای عبور می کنن؛ طبقه‌ی اصلی با سنگ مرمر سنگ فرش شده و دارای یه پیشخوان طولانیه که کارمندان گابلین پشتش نشسته‌ان. توی بانک گرینگوتز میتونین صندوق‌هایی به بزرگی یه اتاق اجازه کنین و  پول و سایر اشیاء با ارزش خودتون رو نگهداری کنین. خیالتون از بابت امنیت هم راحت باشه نقشه‌ی این بانک بسیار پیچیده هست و از انواع و اقسام موارد حفاظتی مثل طلسم‌های پیچیده، در‌های فلزی با قفل‌های خاص و حتی اژدها استفاده شده. خزانه‌ها‌ی این بانک تا مایل‌ها زیر لندن ادامه داره و از طریق گذرگاه‌های سنگی ناهموار با چرخ‌های جادویی که به سرعت در مسیر خودشون حرکت می‌کنن قابل دسترسی هستن.

  • مغازه‌ی چوبدستی‌های اولیوندر

«مغازه‌ی چوبدستی‌های اولیوندر» (Olivanders Wand Shop) یه مغازه‌ی چوبدستی فروشیه که از 382 سال قبل از میلاد مسیح توسط خانواده‌ی اولیوندر اداره میشه؛ این خانواده معروف‌ترین چوبدستی‌سازهای انگلستان هستن و مغازه‌شون توی ضلع جنوبی خیابون دیاگون قرار داره. برای پا گذاشتن به «مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز» (Hogwarts School of Witchcraft and Wizardry) قبل از هر چیزی باید به «مغازه‌ی چوبدستی‌های اولیوندر» سر بزنین تا یه چوبدستی شما رو انتخاب کنه! جالبه بدونین که این خاندان از همون ابتدا توی همین مغازه شروع به کار کردن. تنها دیزاین ویترین این مغازه یه چوبدستی هست که روی یه بالشتک بنفش رنگ و رو رفته قرار گرفته؛ داخل مغازه هم پر از جعبه‌های باریکیه که به‌طور مرتب تا سقف روی هم چیده شده‌ان.

اگر به دنیای چوبدستی‌ها علاقه داری، حتما به پست ویژگی منحصر بفرد هر چوبدستی سر بزن!

  • مغازه‌ی لوازم باکیفیت کوئیدیچ

«لوازم باکیفیت کوئیدیچ» (Quality Quidditch Supplies)، یکی از مغازه‌های قسمت شمالی کوچه‌ی دیاگونه. از این مغازه می‌تونین تمام لوازم مورد نیازتون مثل: جاروی پرنده، توپ‌های کوئیدیچ، کیت نگهداری از جاروی پرنده و... بخرین! جلوی ویترین این مغازه پر از بچه‌هایی هست که با ذوق به جدیدترین جاروهای پرنده نگاه میکنن. 

نمای بیرونی مغازه ی لوازم با کیفیت کوئیدیچ

  • بستنی فروشی فلورییِن فورتسکیو

 آقای «فلورییِن فورتسکیو» (Florean Fortescue) صاحب یه مغازه‌ی بستنی‌فروشی به همین اسم تو کوچه‌ی دیاگونه. هری تو زمان اقامتش توی «پاتیل درز دار» هر روز برای انجام تکالیفش یه سری به این مغازه میزد و از اطلاعات آقای «فورتسکیو» در مورد جادوگران باستانی استفاده میکرد.آقای «فورتسکیو» از مختصاصان و محققانِ دوره‌ی جادوگر سوزی در قرون وسطی بود و در تابستان 1996 توسط مرگ خواران ربوده و سپس به قتل رسید. در اولین حضور «هری پاتر» و «هاگرید» توی کوچه‌ی دیاگون، هاگرید برای هری یه بستنی از این مغازه خرید.+

برای خوندن بخش دوم این مقاله کلیلک کنید!

نمای بیرونی مغازه ی فلوریین فورتسکیو


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم