برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

چوبدستی کاراکترهای مجموعه‌ی هری پاتر رو می‌شناسین؟

404 بازدید 46 لایک

زمان مطالعه:8 دقیقه


جادو همیشه درون یه جادوگر قرار داره چرا که باهاش به دنیا اومده ولی برای کنترل و به حرکت درآوردنش به یه چوبدستی نیاز داره. هر چوبدستی یه هسته‌ی قدرتمند از یه ماده‌ با خاصیت جادویی داره که اکثرا از یک موجود جادویی نشات گرفته و در میان چوبی خاص قرارگرفته. هر هسته ویژگی‌های خاصی به چوبدستی میده به همین خاطره که میگن چوبدستی باید جادوگر رو  انتخاب کنه. امروز با فانتزی‌مگ همراه باشین تا ببینیم کدوم چوبدستی، چه کاراکتری از دنیای هری پاتر رو انتخاب کرده.


  • ابرچوبدستی یا الدرواند، چوبدستی به قدمت دنیای جادوگری

تاریخچه‌ی این چوبدستی خاص که با اسامی مثل «چوبدستی تقدیر»، «چوبدستی یگانه»، «چوب مرگ» و ... هم شناخته میشه، همیشه با مرگ همراه بوده و تنها در صورتی رام و فرمان‌بردار نفر بعدی میشه که اون شخص توانایی روبه‌رویی و پذیرش مرگ رو داشته باشه. این چوبدستی از چوب «یاس کبود» و با هسته‌ای از موی «دم تسترال» توسط خود «مرگ» ساخته شده و خاص‌ترین ترکیب دنیای چوبدستی‌هاست. «الدرواند» (The Elder Wand) در طول تاریخ در اختیار جادوگرهای بسیاری قرارگرفته که معروف‌ترینشون «دامبلدور» (Dumbledore)، «گریندوالد» (Grindelwald)، «ولدمورت» و «هری پاتر» بودن که درنهایت هم به دست هری نابود شد.

  • چوبدستی‌های برادر هری پاتر و ارباب تاریکی

با وجود تنوع بالا در مواد جادویی و درخت‌های خاص هیچ دو چوبدستی در دنیا یکسان نیستن حتی اگر از لحاظ چوب و مغز، ترکیب‌بندی مشابهی داشته‌ باشن؛ چرا که هیچ دو اژدها یا تک شاخی در جهان یکسان نیستن. البته که تعدادی استثنا در این مورد وجود داره؛ زمانی که دو چوبدستی دارای هسته‌ی یکسانی باشن از اون ها به عنوان چوبدستی برادر یاد میشه؛ چوبدستی‌های برادر رفتارهای خاصی از خودشون نشون میدن، زمانی که در کنار هم قرار بگیرن قدرت بی‌نظیری از خودشون بروز میدن و اگر در مقابل هم قرار بگیرن نمی‌تونن بهم صدمه وارد کنن. اون کشش همیشگی بین «هری پاتر» (Harry Potter) و «لردولدمورت» (Voldemort) بخاطر برادر بودن چوبدستی‌هاشون بود چرا که مغز چوبدستی‌هاشون از پر ققنوس پروفسور دامبلدور ساخته شده بود. این ترکیب حتی از نظر آقای «اولیوندر» هم خاص و کمیاب هست. جنس چوبدستی «هری» از چوب «درخت مقدس» (Holly Tree) و چوبدستی «لرد ولدمورت» از چوب «سرخدار» (Yew) هست. هسته‌ی پر ققنوس یکی از قوی‌ترین هسته‌هاست و در انتخاب صاحبش بسیار سخت‌گیره، وفاداری این چوبدستی خیلی سخت به دست میاد و گاهی در دفاع از صاحبش واکنش نشون میده و خودش طلسمی رو اجرا میکنه.

  • چوبدستی‌ هرماینی گرنجر

چوبدستی «هرماینی» (Hermione Granger) با ترکیبی از هسته‌ی «ریسه‌ی قلب اژدها» (dragon heartstring) و چوب «درخت انگور» (vine wood) ساخته شده. «ریسه‌ی قلب اژدها» نسبتا هسته‌ی قوی‌ایی هست و برای یادگرفتن طلسم‌های اولیه بسیار مناسبه و به اصطلاح آقای اولیوندر زود راه میفته. این نوع چوبدستی‌ها خیلی نایاب نیستن هرچند که اندکی گرونن؛ چوبدستی‌هایی با هسته‌ی «ریسه‌ی قلب اژدها» خیلی مناسب دوئل کردن نیستن چرا که خیلی زود خودشون رو تسلیم میکنن و با صاحب جدید اخت میگیرن!

  • چوبدستی‌ رون ویزلی

همه‌ی طرفدارهای دنیای هری پاتر میدونن که «رون ویزلی» (Ron Weasley) شیطون و بازیگوش سه تا چوبدستی داشت! چوبدستی اول رون در سال دوم، زمانی که از ماشین آقای ویزلی برای رسیدن به «هاگوارتز» استفاده کرده بودن، در برخورد با درخت «بید کتک زن» (Whomping Willow ) شکست. همین چوبدستی شکسته البته حساب «پروفسور لاکهارت» (Gilderoy Lockhart) رو توی «تالار اسرار» گذاشت کف دستش و در نهایت طلسم این پروفسور دروغگو به خودش برگشت و خاطراتش پاک شد! هسته‌ی این چوبدستی از «موی تک شاخ» و چوبش از درخت «زبان گنجشک» (Ash Wood) بود و زمانی به برادر بزرگتر «رون»، «چارلی» تعلق داشته. چوبدستی دوم «رون» از ترکیب چوب «درخت بید» (Willow Tree) و هسته‌ای از موی «تک شاخ» (Unicorn Hair) ساخته شده بود. موی «تک شاخ» یه ماده‌ی جادویی با کاربردهای فراوانه؛ این هسته برخلاف «ریسه‌ی قلب اژدها» بسیار به اولین صاحبش متعهده و برای محافظت از او همیشه آماده است، هرچند که در اجرای طلسم‌های قوی ناتوانه. «رون» در جریان اتفاقات سال 1998 برای مدتی از چوبدستی «پیتر پتی گرو» هم استفاده کرد، مغز این چوبدستی از «ریسه‌ی قلب اژدها» بود.

  • چوبدستی‌ دراکو مالفوی

چوب دستی «دراکو مالفوی» (Draco Malfoy) از چوب درخت «زالزالک» (Hawthorn Wood) و مغزی از «موهای تک شاخ» ساخته شده و تقریبا حالت فنری داره. این چوبدستی بعد از درگیری در «عمارت مالفوی‌ها» به مالکیت هری پاتر در اومد.

  • چوبدستی‌ لوسیوس مالفوی

«لوسیوس مالفوی» (Lucius Malfoy) چوبدستی‌ای از جنس چوب «درخت نارون» (Elm Tree) با هسته‌ای از «ریسه‌ی قلب اژدها» داشت که سری به شکل مار داشت. «لرد ولدمورت» پس از اینکه متوجه برادر بودن چوبدستی‌اش با «هری» شد، این چوبدستی رو از «لوسیوس» گرفت. 

  • چوبدستی‌ بلاتریکس لسترنج

این چوبدستی از چوب «گردو» و با هسته‌ای از «ریسه‌ی قلب اژدها» ساخته شده و انعطاف‌پذیری خوبی داره. این چوبدستی بعد از درگیری‌های سال ۱۹۹۸ در «عمارت مالفوی‌ها» به دست «هرماینی گرنجر» رسید. جالبه بدونید این چوبدستی بعد از اجرای نفرین «کروشیو» (Cruciatus) بر روی خانواده‌ی «نویل لانگ‌باتم» قدرت بیشتری پیدا کرد.

  • چوبدستی‌ سیریوس بلک

اطلاعات دقیقی از چوبدستی یا شاید چوبدستی‌های این شخصیت در دسترس نیست و داستان چوبدستی «سیریوس بلک» (Sirius Black) هم مثل شخصیتش بسیار پیچیده هست. خیلی از هوادارها متعقدن که «سیریوس» پس از فرار از «آزکابان» (Azkaban) چوبدستی جدیدش رو شخصا ساخته، چرا که به احتمال زیاد چوبدستی سابقش به دستور «وزارت سحر و جادو» از بین رفته و مجرمی در این سطح قطعا برای چنین خریدی پا به کوچه‌ی «دیاگون» نمی‌گذاره. چوبدستی این کاراکتر سطوح صافی داره، مشکی رنگه و متنی با معنی «کم و بیش انسان» (more or less human) بر روی اون حکاکی شده. چه «سیریوس» این چوبدستی رو ساخته باشه یا از کسی دزدیده باشه، مطمئنیم که این حکاکی کار خودش هست! 

  • چوبدستی‌ ریموس لوپین

چوبدستی «ریموس لوپین» (Remus Lupin) از چوب «سرو» (Cypress) ساخته شده و درون خودش «موی تک شاخ» داره؛ طبق گفته‌ها این چوبدستی بسیار انعطاف‌پذیر بوده. «گراینت اولیواندر» (Geraint Ollivander)، چوبدستی ساز بزرگ قرون وسطی و از اجداد آقای «اولیوندر»، در یادداشت‌هایی که برای نسل‌های بعدش به یادگار گذاشته، نوشته که همیشه از ساختن چوبدستی با چوب «سرو» بسیار مفتخر بوده، چرا که چنین چوبدستی‌ای، جادوگر یا ساحره‌ای رو انتخاب می‌کنه که به مرگی قهرمانانه در راه نجات کسانی که دوستشون داره، می‌میره.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم