برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

مدارس جادویی دنیای هری پاتر-بوباتون

231 بازدید 49 لایک

زمان مطالعه: 7 دقیقه


تعداد کشورهایی که مدرسه‌ی جادویی خاص خودشون رو دارن در مقایسه با کشورهایی که ندارن بسیار ناچیز هست؛ یازده مدرسه جادوگری با سابقه و معتبر در سراسر جهان وجود داره که همه‌ی اونها در کنفدراسیون بین‌المللی جادوگران ثبت شده‌ان. با فانتزی‌مگ همراه باشین که امروز میخوایم مدرسه‌ی جادویی «بوباتون» (Beauxbatons) در فرانسه رو معرفی کنیم.


در جلد چهارم از سری کتاب‌/فیلم‌های «هری پاتر»، «هری پاتر و جام آتش» (Harry Potter and the Goblet of Fire)، دانش‌آموزان مدرسه‌ی «آکادمی سحر و جادو بوباتون» (Académie de Magie Beauxbâtons، به معنی چوبدستی‌های زیبا) با کالسکه‌ای جادویی که توسط اسب‌های بالدار کشیده میشد، برای شرکت تو مسابقات «سه‌ جادوگر» (Triwizard tournament) وارد هاگوارتز شدن؛ این مدرسه با ورود پرشکوه، دانش‌آموان زیبا و مدیر نیمه غول-انسانش از همون لحظات ابتدایی تمام توجه‌ها رو به خودش جلب کرد. متاسفانه در فیلم‌های هری پاتر دانش‌آموزان «بوباتون» به‌طور کلیشه‌ای به تصویر کشیده شدن، دخترانی زیبا با موهای طلایی بلند و لهجه‌های غلیظ فرانسوی، اما در توصیفات کتاب و طبق گفته‌های «جی. کی. رولینگ»، «بوباتون» یه مدرسه‌ی تک جنسیتی و تک ملیتی نیست و بسیاری از دانش آموزان جادوگری خودش رو از کشورهای «فرانسه»، «اسپانیا»، «پرتغال»، «هلند»، «لوکزامبورگ» و «بلژیک» انتخاب می‌کنه. 

(لوگوی مدرسه‌ی بوباتن)

  • مکان قرارگیری بوباتون

«بوباتون» یکی از سه مدرسه‌ی بزرگ جادوگری در اروپاست که در کوه‌های «پیرنه» در جنوب فرانسه قرار داره؛ کاخ اصلی بوباتون یه قلعه‌ی زیباست که توسط باغ‌های منظم و فواره‌های باشکوه احاطه شده که به طرز جادویی از کوه‌های اطراف ساخته شده‌ان. نمای این کاخ با وجود عمر زیادش (بیش از هفتصد سال)، هنوز هم بسیار چشمگیر و باشکوه به نظر می رسیه. «فلور دلاکور» برای بچه‌های هاگوارتز تعریف کرد که در طول کریسمس، سالن اصلی مدرسه با مجسمه‌های یخی بزرگ، درخشان و ذوب‌نشدنی تزیین می‌شه.

گفته میشه که هزینه‌ی ساخت و بازسازی بخش‌هایی از کاخ و محوطه‌ی این مدرسه توسط کیمیاگر بزرگ «نیکلاس فلامل» (Nicolas Flamel) تامین شده، (احتمالا با بخشی از ثروتش که با کیمیاگری و تبدیل فلزات به طلا، به دست آورده بوده) چرا که خودش و همسرش «پرنل فلامل» (Perenelle Flamel) از دانش‌آموزان این مدرسه بودن؛ برای قدردانی از این دو جادوگر بزرگ، فواره‌ای باشکوه در وسط پارک مدرسه که دارای آبی شفابخش هست رو به اسم اون‌ها نامگذاري کردن.

  • بنیان‌گذاران بوباتون

متاسفانه تا به الآن اطلاعات زیادی از بنیان‌گذاران این مدرسه منتشر نشده؛ فقط می‌دونیم که زمانی قبل از دهه 1290 تأسیس شده؛ «مادام الیمپ ماکسیم» (Madame Olympe Maxime)، علی‌رغم اعتراضات بسیار در اواسط دهه 1990 مدیر این مدرسه بود. «بوباتون» همیشه با «هاگوارتز» رابطه‌ی خوبی داشته و در طول سال ها شاگردان قابل توجه زیادی رو پرورش داده که می‌تونیم به برجسته‌ترین اون‌ها «نیکلاس فلامل»، کیمیاگر مشهور به ساخت سنگ جادو، «لوک میلفویل»، شیرینی‌ساز بدنام و مسموم‌کننده‌ی ماگل‌ها و «فلور دلاکور» (Fleur Isabelle Delacour) اشاره کنیم.

  • تحصیل در بوباتون

تحصیل توی «آکادمی سحر و جادوی بوباتون» تقریبا مشابه تحصیل توی مدرسه «جادوگری هاگوارتز» هست با این  تفاوت که امتحانات «سمج» در این مدرسه در سال ششم برگزار میشه. 

اگه دوست داری بیشتر در مورد مدرسه‌های دنیای جادویی هری پاتر بدونی به این پست سر بزن: مدرسه‌های دنیای جادویی هری پاتر 


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم