برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

معنی نماد قبیله‌های ناروتو رو میدونین؟! -بخش اول

6484 بازدید 33 لایک

زمان مطالعه: 11 دقیقه


قبول دارین ناروتو یکی از مجموعه‌هایه که نمادهای خاص و زیبایی داره؟

از قبیله‌های شینوبی که همه رو مجذوب خودشون کردن، چیزهای زیادی میشه یاد گرفت؛ اما چیزی که خیلی از طرفدارهای ناروتو ممکنه متوجه نشده باشن، اینه که اسرار این قبیله‌های نینجا تو نمادهاشون پنهان شده. در ظاهر، این خانواده‌ها از جنبه‌های مختلفی قدرتمند هستن و بسیاریشون به شکل‌گیری دنیای نینجایِ ناروتو کمک بزرگی کرده‌ان، اما بعضی وقت‌ها جزئیاتی وجود داره که نیاز به کمی کند و کاو، توجه ویژه و همچنین تجزیه و تحلیل داره. با فانتزی‌مگ همراه باشین تا سری به دنیای شینوبی‌ها و نمادهاشون بزنیم.


10. دو نقطه‌ی ساده نشان دهنده‌ی اشرافیتِ «قبیله کاگویا»
به عنوان نوادگانِ «مادر چاکرا» «کاگویا اوتسوتسوکی» (Kaguya Ōtsutsuki)، کاگویاها (Kaguya Clan) زمانی مورد احترام و قدرتمند بودن. توانایی کاگویا تو دستکاری ساختار استخوانیش و استفاده از اون به عنوان یه سلاح نشکن در نبردها، در نهایت به این قبیله منتقل شد. اعضای این قبیله همیشه خودشون رو بالاتر از بقیه میدیدن و به همین خاطر ظاهرشون به اشرافیان ژاپنی شباهت داره. «ماساشی کیشیموتو» (Masashi Kishimoto) مانگاکایِ (نویسنده و طراح مانگا) «ناروتو» (Naruto) فاش کرده که ایده‌ی اضافه کردنِ دو نقطه‌یِ قرمز بر روی پیشونی در طراحیِ نماد این قبیله رو از از اشراف دوره هیان الهام گرفته؛ این نماد نشون‌دهنده‌ی برتری مسلم این قبیله در برابر دیگران هست.

تایپ MBTI کاراکترهای جوجوتسو

۹. فلسفه‌ی انعطاف‌پذیر «قبیله‌ی سنجو»
تو طول دوره‌ی کشورهای متخاصم، «سنجو» (Senju Clan) همیشه تو صدر باقی موند و تنها رقیبش «اوچیها» (Uchiha Clan) بود. با تسلط به اشکال مختلف جوتسو، بزرگترین نقطه قوت سنجو همیشه عشق و انعطاف پذیری اون‌ها در فلسفه آتش بوده. «هاشیراما سنجو» (Hashirama Senju) که همیشه آرزو داشت جهانی بسازه که در اون دیگه بچه‌ها مجبور نباشن در جنگ‌ها شرکت کنن و کشته‌بشن، کونوها را با حمایت «مادارا اوچیها» (Madara Uchiha) تأسیس کرد؛ هرچند که صلح دوام زیادی نداشت و مادارا تأکید بر قدرت به جای شفقت رو دوباره شروع کرد. در طول نسل‌ها، اراده‌ی آتش حتی به افرادی که خارج از قبیله سنجو بودن‌ هم، منتقل شد. نماد قبیله سنجو که به شکل یه «واجرا» (Vajra) هست، بر اساس یه شی آیینی بودایی و هندو طراحی شده که نشون دهنده‌ی نیرویی تخریب‌ناپذیر و مقاومت‌ناپذیر هست.

۸. نماد «اینوزوکا» ادایِ احترامی به «هایائو میازاکی»
«قبیله‌ی اینوزوکا» (Inuzuka) به کارِ تیمی فوق‌العاده به همراه سگ غول پیکرِ شینوبی مشهور هستن. به هر یک از اعضای این قبلیه تو سنین پایین یه سگ نینجا داده میشه و باید به تکنیک‌هایی که شامل دوستِ حیوانشون هم میشه مسلط بشن. درسته که معنیِ نماد این قبیله که کشیدن خطوط پنجه‌ی قرمز روی گونه‌هاشونه، خیلی واضحه؛ اما دلیلی وجود داره که «کیشیموتو» برای خلق این نماد ازش الهام گرفته.
به احتمال زیاد خیلی از طرفدارهای پروپاقرصِ دنیای انیمه بخصوص اون‌هایی که انیمه‌های «استودیو جیبلی» (Studio Ghibli) رو تماشا کرده‌ان، این نماد رو به یاد دارن. تو طراحی شخصیت‌های این قبیله از کاراکتر «شاهزاده مونونوکه» (Princess Mononoke) الهام گرفته شده؛ مانگاکایِ ناروتو قصد داشته با این کار به هایایو میازاکی به عنوانِ فردی تاثیرگذار و صاحب سبک در دنیای انیمه، ادایِ احترام کرده باشه.

کاراکترهایی با ویس‌ اکترهای یکسان که باور نمی‌کنین!

۷. اشتیاق «یاماناکا» برای عشق
«قبیله یاماناکا» (Yamanaka Clan) با جوتسوهای مرتبط با ذهن، استاد جاسوسی، بازجویی، کنترل ذهن و هر نوع ارتباطِ از راه دوری هستن. درسته که اینها توانایی‌های وحشتناکی هستن، اما رویِ دیگه‌ایی هم برای این قبیله‌ی قدرتمند وجود داره. این خانواده علاوه بر کارهای نینجا، به خاطر گل‌فروشی تو کونوها شهرت دارن، به همین دلیله که نمادشون چیزی شبیه به یه گل بزرگ هست.
نماد قبیله یاماناکا مربوط به شبدر بوته‌ایی تونبرگ میشه که به خاطر شکوفه‌های بنفش زیباش در فصلِ پاییز معروفه. به همین دلیل از رنگ بنفش به عنوانِ رنگِ اصلی این قبیله استفاده شده. این گل نماد «عشق مثبت» هم هست، چیزی که «اینو» در طول سریال درگیرش هست.

۶. قدردانی قبیله آکیمیچی از غذا
«قبیله آکیمیچی» (Akimichi) منبع منحصر به فردی از قدرت دارن که اون‌ها رو به وحشیانه‌ترینِ دشمنان تبدیل میکنه. اون‌ها می‌تونن وزن و اندازه‌ی بدنشون رو تغییر بدن و از این جوتسو (تبدیلِ کالری‌های خودشون از غذا به چاکرا) برای مبارزه استفاده کنن. به همین دلیله که شینوبی‌های آکیمیچی خیلی غذا میخورن.
با اینکه نماد رسمی‌ایی برای این قبیله وجود داره، اما نکته‌ی جالب‌تر نمادِ رویِ زره‌های این قبیله‌ هست که به عنوان نماد دوم برای این خاندان عمل می‌کنه. کانجیِ ژاپنی (حرفِ ژاپنی) که رویِ زره آکیمیچی‌ها حک شده مخفف "shoku" هست که به سادگی به "غذا" ترجمه میشه.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: انیمه

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم