برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

حقایق جالب ورزش کوییدیچ!

2092 بازدید 45 لایک

زمان مطالعه: 8 دقیقه


«دنیای جادویی هری پاتر» (Harry Potter Wizarding World) نه تنها شامل موجودات جادویی و یه مدرسه ویژه برای جادوگران میشه، بلکه ورزشِ خاص خودش رو هم داره! «کوییدیچ» (Quidditch) اسم یکی از محبوبترین و دیدنی‌ترین رویدادهای ورزشی توی دنیای سحر و جادو هست که توی هر محفلی در موردش صحبت میشه. این بازی خطرناک ولی جذاب تاریخچه و نکته‌های خاصی هم داره که امروز میخوایم با هم بررسیشون کنیم.


بازی «کوییدیچ» در زمین بیضی شکلی بازی میشه که در سمت شمال و جنوبش، سه حلقه‌ی بزرگ به جای دروازه وجود داره؛ این بازی با سه توپ انجام میشه و هفت بازیکن داره: یک نفر در نقش دروازه‌بان (Keeper) که از حلقه‌ها مواظبت می کنه؛ سه بازیکن در نقش مهاجم (Chasers) که مسئول به ثمر رسوندن گل با توپ «کوافل» (Quaffle) هستن، وارد کردن توپ کوافل توی یکی از سه حلقه‌ی دروازه‌ی حریف ده امتیاز داره؛ دو بازیکن مدافع (Beaters) وجود داره که با چماغی چوبی باید دو توپ آهنین و محکم به اسم «بلاجر» (Bludger) رو به سمت حریف پرتاب کنن تا از مسیر منحرف بشن؛ آخرین بازیکن و شاید مهم‌ترین جستجوگر (Seeker) هست که وظیفه‌اش گرفتن «گلدن اسنیچ» (Golden Snitch)، توپ طلایی کوچک و بال داری که به دست آوردنش بازی به اتمام میرسه. دیگه وقتشه که بریم سراغ حقایقی از این ورزش که به احتمال زیاد نمی‌دونستین!

  • طولانی ترین مسابقه کوییدیچ

همینطور که بالاتر هم اشاره کردیم، یه مسابقه‌ی کوییدیچ زمانی به پایان میرسه که جستجوگر یکی از دو تیم توپ «گلدن اسنیچ» رو بگیره؛ پس برای این مسابقه زمان دقیقی رو نمیشه مشخص کرد. «اولیور وود» (Oliver Wood) کاپیتان تیم کوییدیچ گریفیندور، یه بار به ما گفت که طولانی‌ترین مسابقه‌ی کوییدیچی که در تاریخ ثبت شده، حدود سه ماه طول کشیده!

  • آذرخش توسط گابلین‌ها ساخته شده!

دلیل محبوبیت جاروی پرنده‌ی آذرخش (Firebolt) و عملکرد بهترش کیفیت ساخت اون هست؛ این جارو توسط «گابلین‌ها» و با استفاده از متریال دنیای اون‌ها ساخته شده. به همین دلیل هست که تعداد جاروی پرنده‌ی آذرخش توی دنیای جادوگری خیلی کمه!

  • داستان گلدن اسنیچ

«جی. کی. رولینگ» توی کتاب «کوییدیچ در گذر زمان» (Quidditch Through the Ages)، فاش کرده که قبل از استفاده از «گوی زرین» یا همون «گلدن اسنیچ» توی بازی «کوییدیچ»، بازیکنان جستجوگر باید پرنده‌ایی طلایی رنگ به اسم Snidget رو میگرفتن. اما چرا گرفتن این توپ 150 امتیاز داره!؟ طبق کتاب درسی Kennilworthy Whisp، جادوگری به اسم «باربروس بِرَگ» (Barberus Bragge) به هر بازیگری که موفق به گرفتن این پرنده میشد، مبلغ 150 گالیون هدیه میداد!

  • بازنشستگی ویکتور کرام

«ویکتور کرام» (Viktor Krum) 38 ساله، مسن‌ترین بازیکن در رقابت‌های «جام جهانی کوییدیچ» (Quidditch World Cup) 2014 بود. ویکتور بعد از اعلام بازنشستگی دوباره برای بازی به تیمش برگشت و منتقدانی رو که او رو بخاطر سن بالاش نقد میکردن رو با پیروز شدن تیمش به حیرت انداخت.

  • حواشی جام جهانی کوییدیچ 2014

427امین جام جهانی کوییدیچ در صحرای پاتاگونیا (Patagonian Desert) در آرژانتین برگزار شد؛ جایی که بلغارستان در فینال برزیل رو برد. اما نکته‌ی مهم این جام جهانی نکته‌ی دیگه‌ایی بود! تمام «ارتش دامبلدور» (Dumbledore's Army) برای دیدن فینال این مسابقات رفته بودن! طبق گزارش‌های «ریتا اسكیتر» (Rita Skeeter) از این مسابقات هری، جینی و سه فرزندشون، خانواده‌ی ویزلی‌ها، «نویل لانگ باتم» و «لونا لاگود» از جایگاه ویژه این مسابقه رو تماشا کردن.  به گفته‌ی «جی. کی. رولینگ» جینی بعد از بازنشستگی از این ورزش، به عنوان خبرنگار ارشد کوییدیچ توی روزنامه‌ی «دیلی پرافت» (The Daily Prophet) فعالیت میکرده و اخبار جام جهانی 2014 کوییدیچ رو پوشش میداده.

  • کوییدیچ از کجا آغاز شد؟

توی یه نسخه‌ی حاشیه‌نویسی شده از کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Philosopher's Stone) که به نفع خیریه به فروش رفته، رولینگ یادداشت‌هایی راجع به روند داستان نویسی در حاشیه‌ی رمانش نوشته بود. طبق اطلاعات حاشیه‌ی این کتاب، ایده‌ی کوییدیچ توی یه هتل کوچک در شهر منچستر به ذهن این نوبسنده رسیده!.

“من در مورد چیزهایی که یک جامعه را با هم متحد می کند و هویت اجتماعی یک جامعه را متمایز می کند فکر می کردم. می دانستم که جای یک ورزش در این جامعه خالی است.”

کد تخفیف ارسال رایگان هدیه‌ی فانتزی‌مگ به شما:

FMAGFREE1

(اعتبار یک ماه)


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم