برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

نقش‌های بندیکت کامبربچ در دنیای فانتزی

1129 بازدید 29 لایک
5 کامنت
(5)

زمان مطالعه: 13 دقیقه


بندیکت کامبربچ یکی از محبوبترین بازیگرهای سال‌های اخیرِ دنیای فیلم و سریال هاست که بخاطر توانمندیش در ایفای نقش‌های متفاوت، دلِ طرفدارهای دنیاهای فانتزی رو حسابی به دست آورده. با فانتزی‌مگ همراه باشین، میخوایم چند تا از بهترین نقش آفرینی‌های این بازیگر دوست داشتنی رو در دنیاهای فانتزی بررسی کنیم.


  • بیوگرافی

«بندیکت تیموتی کارلتون کامبربچ» (Benedict Timothy Carlton Cumberbatch) در تاریخ 19 ژوئیه 1976 (28 تیر 1355) و در خانواده‌ای هنرمند، در انگلیس متولد شد؛ با توجه به این که والدین بندیکت هر دو بازیگر بودن، از دوران کودکی به بازیگری علاقه‌مند شد. بندیکت جوان، رشته‌ی هنر در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن رو برای ادامه‌ی تحصیل انتخاب و مدرک کارشناسی ارشد خودش رو در رشته‌ی بازیگری از این آکادمی دریافت کرد. بندیکت در سال ۲۰۱۸، به عنوان مدیر این آکادمی انتخاب شد و بعد از فارغ‌التحصیلی، به بازی در تئاتر و نمایش‌های مختلف پرداخت تا زمانی که در سال ۲۰۰۲ و با بازی در یک فیلم تلویزیونی، رسما وارد حرفه بازیگری شد و در ادامه در چندین فیلم و سریال نه چندان موفق بازی کرد. در سال ۲۰۰۷، کامبربچ به بازی در فیلم بسیار موفق «تاوان» (Atonement) به ایفای نقش پرداخت که این فیلم علاوه بر فروش ۱۲۹ میلیون دلاری، نامزد دریافت ۷ جایزه‌ی اسکار، از جمله بهترین فیلم سال شد. بعد از بازی در چند فیلم و سریال که موفقیت چندانی به همراه نداشت، بندیکت در سال 2010 به بازی در نقش «شرلوک هلمز» (Sherlock Holmes) در سریال موفق شرلوک (Sherlock) ساخته‌ی شبکه‌ی بی بی سی پرداخت؛ که برای این نقش آفرینی نامزدِ دریافت جایزه‌ی «گلدن گلوب» شد و جایزه‌ی امیِ «ساعات پربیننده» رو کسب کرد، بازی در این سریال، کامبربچ رو به شهرتی جهانی رسوند. همچنین در سال ۲۰۱۸ برای بازی در مجموعه‌ی «پاتریک ملروز» جایزهٔ تلویزیونی بفتا را کسب کرد. در سال ۲۰۱۱، کامبربچ به بازی در دو فیلم موفق پرداخت؛ یکی از این فیلم‌ها، «بندزن خیاط سرباز جاسوس» (Tinker Tailor Soldier Spy) بود که در گیشه به فروش ۸۱ میلیون دلاری دست پیدا کرد، و دیگری فیلمِ «اسب جنگی» (War Horse) بود که در گیشه به فروش موفق 156 میلیون دلاری رسید و نامزد جایزه اسکار بهترین فیلم سال و 5 جایزه اسکار دیگر شد. سال ۲۰۱۳، یکی از موفق‌ترین سال‌های کاری بندیکت کامبربچ بود؛ او در این سال در ابتدا در فیلم «پیشتازان فضا، به‌سوی تاریکی» (Star Trek: Into Darkness) به بازی پرداخت که این فیلم در گیشه به فروش فوق‌العاده‌ی ۴۶۷ میلیون دلاری دست پیدا کرد. سپس نوبت به فیلم ۱۲ سال بردگی (12 Years a Slave) رسید که این فیلم نیز در گیشه به فروش موفق ۱۸۰ میلیون دلاری رسید و علاوه بر نامزدی در ۹ رشته اسکار، در نهایت به عنوان بهترین فیلم سال نیز انتخاب شد.

کامبربچ در سال ۲۰۱۶ و برای نخستین بار، به بازی در نقش شخصیت دکتر «استفن استرنج» در فیلم «دکتر استرنج» (Doctor Strange) پرداخت که این فیلم با فروش ۶۷۶ میلیون دلاری در گیشه، ۱۱مین فیلم پرفروش سال شد؛ در ادامه نیز در فیلم «ثور: رگناروک» (Thor: Ragnarok) در نقش دکتر استرنج ظاهر شد. این شخصیت که به یکی از محبوبترین ابرقهرمان‌های دنیای مارول تبدیل شده بود، در سال 2018 برای اولین بار در مجموعه «انتقام‌جویان» (Avengers) حضور پیدا کرد؛ این فیلم که «جنگ ابدیت» (Infinity War) نام داشت، در گیشه عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت و با فروش ۲.۰۴۴ میلیارد دلاری، پرفروش‌ترین فیلم سال لقب گرفت. از زمان تا کنون، این شخصیت در بسیاری از فیلم‌های دنیای مارول نقش پررنگی داشته. این بازیگر توانمند برای به تصویر کشیدن «آلن تورینگ» در فیلم تاریخی «بازی تقلید» (۲۰۱۴) و برای ایفایِ نقش یه دامدار دمدمی‌مزاج در درام قدرت سگ (۲۰۲۱) نامزد دریافت جایزه‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد.

کامبربچ در سال ۲۰۱5 با سوفی هانتر (Sophie Hunter) کارگردانِ تئاتر انگلیسی نامزد کرد، این زوج تاکنون صاحب سه فرزند پسر شده‌ان. او همچنین به پاس کارهای هنری و فعالیت‌های خیرخواهانه از ملکه‌ی انگلستان نشان CBE رو دریافت کرده. بندیکت در کنار بازیگری به نقاشی هم مشغوله و پول حاصل از فروش کارهای خودش رو صرف امور خیریه می‌کنه. بندیکت در دو دهه‌ی اخیر فیلم و سریال‌های خوب زیادی بازی کرده که براش افتخارات زیادی از جمله یک نامزدی اسکار رو به ارمغان آورده. فیلم‌های زیادی از جمله «تلقین» (Inception) و «درخشش» (The Shining) از فیلم های مورد علاقه‌ی این بازیگر هستن و از سریال‌های «سوپرانوز»، «بریکینگ بد» و «آفیس» (The Office) به عنوان سریال‌های محبوب خودش یاد می‌کنه.

  • هابیت: برهوت اسماگ (The Hobbit: The Desolation of Smaug)

ای فیلم، دومین فیلم از سه‌گانه‌ی سینمایی هابیت (The Hobbit) هست که در ۱۳ دسامبر ۲۰۱۳ اکران شد. تهیه کننده، نویسنده و کارگردان این مجموعه «پیتر جکسون» بوده و بر اساس داستان‌های دنیای افسانه‌ایی تالکین ساخته شده‌. داستان این فیلم در «سرزمین میانه» و شصت سال قبل از داستان ارباب حلقه‌ها اتفاق میافته؛ در کتاب «افسانه‌های ناتمام» گفته شده که «گندالف» متوجه میشه که اگر «سائورون» از «اسماگ» برای اهداف شومش استفاده کنه، میتونه یه تهدید جدی برای همه باشه از این رو به سراغ «تورین سپر بلوطی» میره تا به کمک کوتوله‌ها اسماگ رو نابود کنن و پادشاهی کوهستان‌ها رو پس بگیرن .«بیلبو بگینز»، گندالف جادوگر و سیزده دورف (کوتوله)، برای گذر از سرزمین میانه و بازپس‌گیری و احیای «اره بور» راهی سفری پر خطر میشن. بندیکت کامبربچ در این فیلم، به صداگذاری در نقش اسماگ پرداخته. اسماگ که قوی‌ترین اژدها در دوران خودش بوده وقتی باخبر میشه که کوتوله‌ها در کوهستان ثروت زیادی جمع کرده‌ان، به اون‌ها حمله میکنه و بعد از بیرون کردن اون‌ها از قلعه‌شون برای ۱۵۰ سال در این کوه باقی میمونه. برای درک بهتر از پروسه‌ی صداگذاری و ساخت شخصیت اسماگ توسط بندیک، این ویدئو رو تماشا کنین.

سرگذشت تالکین، خالق دنیای افسانه‌ایی ارباب حلقه‌ها

  • شرلوک هلمز (Sherlock)

«شرلوک» یه مجموعه‌ی تلویزیونی بریتانیایی ساخته‌ی شبکه‌ی بی بی سی هست که اقتباسی به‌ روز شده از داستان‌های کارآگاهی «شرلوک هولمز» اثر «آرتور کانن دویل» محسوب میشه. بندیکت کامبربچ در این مجموعه نقش «شرلوک هولمز» و «مارتین فریمن» در نقش «جان واتسون» ایفای نقش می‌کنن. این سریال محبوب از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۷ و در چهار فصل پخش شده. این ساخته‌ی بی بی سی، با تحسین گسترده منتقدان و تماشاگران همراه بود و نقدها و نظرات مثبت بسیاری دریافت کرد که به خصوص بازی بندیکت کامبربچ رو ستایش میکردن. از نکته‌های جالب این سریال این هست که پدر و مادر بندیکت سابقه‌ی همکاری در سریال شرلوک برای ایفای نقش والدین شخصیت شرلوک رو در کارنامه دارن. این مجموعه نامزد و برنده جوایز متعددی همچون جایزه امی، جایزه گلدن گلوب و بفتا شد. 

اگه از طرفدارهای این مجموعه هستین، فانتزی‌مگ یه پست جذاب داره براتون، شباهت‌های شلدون و شرلوک؛ نابغه‌های غرغرو

  • دکتر استرینج (Doctor Strange)

دکتر استیون وینسنت استرنج یکی از شخصیت‌های خیالی ابرقهرمانی از دنیای مارول کامیکس هست که توسط «استن لی» و به طراح «استیو دیتکو» خلق شده. شخصیت دکتر استرنج نقش مهمی در دنیای سینمایی مارول و به خصوص در فاز چهارم داره؛ از این رو انتخاب بازیگر مناسب برای به تصویر کشیدن این شخصیت از اهمیت بالایی برخوردار بود. اولین همکاری این بازیگر با دنیای مارول به فیلم Doctor Strange در سال ۲۰۱۶ مربوط میشه که مثل بقیه‌ی آثار این کمپانی با استقبال بسیار بالایی همراه شد و با فروشی بیش از ۶۷۷ میلیون دلار در گیشه‌های سراسر جهان، کار خودش رو به پایان رسوند. بندیکت یک سال بعد به همراه «تام هیدلستون»، «کریس همسورث» و «کیت بلانشت» در فیلم «رگناروک» Thor: Ragnarok برای دومین بار در نقش دکتر استرنج ظاهر شد. او سپس در قسمت سوم و چهارم «انتقام‌جویان» (Avengers) به کارگردانی برادران روسو حاضر شد. این دو اثر پر ستاره با استقبال فوق‌العاده‌ی طرفداران دنیای ابر قهرمان‌ها همراه شد و به ترتیب بیش از ۲ و ۲.۷ میلیارد دلار از سینماهای سراسر جهان کسب کردن؛ این دو اثر رو در میان پرفروش‌ترین فیلم‌های تاریخ قرار میدن. «مرد عنکبوتی: راهی به خانه نیست» (Spider-Man: No Way Home) و «دکتر استرنج در چندجهانی دیوانگی» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) آخرین ساخته‌های دنیای مارول هستن که این شخصیت دوست داشتنی هم در اون‌ها حضور داره.

فراتر از یک قهرمان؛ مجموعه والپیپرهای دنیای مارول

نظر شما در مورد این بازیگر محبوب چیه و به نظرتون بهترین اجرای بندیکت مربوط به کدوم فیلم میشه؟ خوشحال میشیم اگه نظراتتون را با ما و بقیه‌ی خوانندگان این مقاله به اشتراک بذارین.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

 

ارسال کامنت

کد امنتیتی

کامنت

  • شرلوک هلمز
    توسط:افسون بر 2022-07-24
    رتبه‌دهی:
    4.0

    بهترین شرلوک هلمز ❤ اگه سریال شرلوک هلمز رو دوست داشتید انیمه موریارتی وطن پرست رو ببینین.

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2022-07-26 ممنون از پیشنهاد خوبتون :)

  • نقش های بندیک
    توسط:دستیار نیوت اسکمندر بر 2022-07-24
    رتبه‌دهی:
    5.0

    مثل مقاله های قبلی سایت عااااالی.
    دمتون گرم که انقدر زحمت میکشین

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2022-07-26 ممنون از شما که انرژی خوبتون رو باهامون به اشتراک میذارین :)

  • ثبت دیدگاه
    توسط:شبنم بر 2022-07-20
    رتبه‌دهی:
    5.0

    قطعا شرلوک هلمز بهترینه

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2022-07-20 این همه برای اسماگ زحمت کشید این بچه :)

  • خیلی نوشته هاتون رو دوست دارم عالیه
    توسط:صبا بر 2022-07-20
    رتبه‌دهی:
    5.0

    لطفا هرچی زودتر فانتزی مگ بعدی رو بذارید

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2022-07-20 چشششممم :)))) مررررررسی

  • ثبت دیدگاه
    توسط:کوشیار بر 2022-07-20
    رتبه‌دهی:
    5.0

    عالی ، بازم از این مقاله ها بذارید

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2022-07-20 چشم :)))) خوشحالم که دوست داشتین.

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم