برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

نگاهی به دنیای ناروتو: سفری که از روستای برگ پنهان آغاز شد!

67 بازدید 49 لایک

زمان تقریبی مطالعه: ۸ دقیقه


«ناروتو» (Naruto)، انیمه‌ای که خیلی‌ها باهاش خاطره دارن، داستان پسر جوانی رو روایت می‌کنه که رویای تبدیل شدن به «هوکاگه»، قوی‌ترین نینجای روستای خودش رو تو سر داره. اولین قسمت از این سریال در تاریخ ۳ اکتبر ۲۰۰۲ پخش شد و از همون اول، مخاطب‌ها رو به دنیای «شینوبی‌»ها و ماجراجویی‌های «ناروتو اوزوماکی» (Naruto Uzumaki) کشوند. در این مقاله می‌خوایم نگاهی به اولین اپیزود و شروع داستان بندازیم و ببینیم چطور تونست این‌همه سال همچنان محبوب بمونه.


  • معرفی ناروتو اوزوماکی: پسری تنها با یه رؤیای بزرگ

داستان ناروتو با پسری آغاز می‌شه که تنها و جدا افتاده توی دنیایی زندگی می‌کنه که بیشتر اهالی روستاش ازش دوری می‌کنن؛ از همون اول، ناروتو به‌ عنوان پسری سرسخت، شوخ‌طبع و کمی شیطون معرفی می‌شه. اون توی روستای «برگ پنهان» (Hidden leaf) زندگی می‌کنه، اما بچه‌ها و بزرگترها ازش فاصله می‌گیرن و نمی‌دونن که چرا باید ازش بترسن. در واقع، اون حامل «کوروما» (Kurama)، روباه نه‌دم «کیوبی» (Kyubi) هست که زمانی به روستا حمله کرده بود.

  • اولین قدم‌ها در راه نینجا شدن

«ناروتو» که از تنهایی و نادیده گرفته شدن خسته شده، تنها یک هدف داره: تبدیل شدن به «هوکاگه»، قوی‌ترین و محترم‌ترین نینجای روستای خودش، این رؤیا همون چیزیه که داستان «ناروتو» رو به جلو می‌بره. توی اولین اپیزود، «ناروتو» تازه داره آموزش نینجایی خودش رو شروع می‌کنه و حتی توی امتحانات هم نمی‌تونه موفق بشه، اما همین عدم موفقیت، دلیلی می‌شه برای تلاش بیشتر.

  • معرفی شخصیت‌های اصلی

توی همون اولین اپیزود، با چند تا از شخصیت‌های اصلی داستان هم آشنا می‌شیم. «ایروکا سنسی» (Iruka Sensei)، معلم مهربان «ناروتو» که سعی داره به اون کمک کنه تا راه خودش رو پیدا کنه. این رابطه خیلی زود به یکی از نقاط قوت داستان تبدیل می‌شه، چون «ایروکا» تنها کسیه که «ناروتو» رو بدون قضاوت می‌پذیره و حمایتش می‌کنه. همچنین، «ناروتو» با اولین دشمن جدی خودش، یعنی «میزوکی» (Mizuki) روبه‌رو می‌شه؛ این اولین چالش بزرگ «ناروتو» در راه تبدیل شدن به یه نینجاست و باعث می‌شه ما متوجه شیم که «ناروتو»، حتی با همه سختی‌ها، روحیه‌ای جنگجو داره.

  • دنیای شینوبی‌ها و قوانین اون

یکی از جذابیت‌های بزرگ «ناروتو»، دنیای «شینوبی‌»هاست. هر روستا یه تیم نینجا داره که برای دفاع از روستا و انجام مأموریت‌های مختلف آموزش می‌بینن؛ اولین اپیزود، یه نگاه کلی به این دنیای پر رمز و راز می‌ده و نشون می‌ده که هر نینجا برای موفقیت باید مراحل مختلفی رو طی کنه. در همین اپیزود، قوانین و چالش‌های دنیای نینجاها رو متوجه می‌شیم و این باعث می‌شه که داستان بیشتر درگیرمون کنه.

  •  اولین نشانه‌های قدرت ناروتو

یکی از جذابیت‌های اصلی این اپیزود، لحظه‌ایه که «ناروتو» از «جوتسوی چند سایه‌ای» (kage bunshin no jutsu) استفاده می‌کنه، با اینکه این تکنیک خیلی پیچیده هست و «ناروتو» هنوز دانش زیادی نداره، موفق می‌شه که این «جوتسو» (Jutsu) رو به‌خوبی اجرا کنه و «میزوکی» رو شکست بده! این لحظه، اولین نشونه‌ای از قدرت پنهان «ناروتو» هست که در طول این سریال به شکوفایی کامل می‌رسه.

  • آغاز داستان دوستی و اعتماد

از همون اول، داستانِ «ناروتو» پر از لحظه‌های عاطفیه، یکی از اولین لحظات احساسی داستان وقتی اتفاق می‌افته که «ناروتو» برای اولین بار احساس می‌کنه کسی بهش اهمیت می‌ده؛ «ایروکا سنسی»، بعد از مبارزه با میزوکی، ناروتو رو به‌عنوان یه نینجای واقعی به رسمیت می‌شناسه که این یه نقطه‌ی عطف توی زندگی ناروتو هست و اولین قدم در راه پیدا کردن دوستان و هم‌تیمی‌های واقعی.

  • چرا اولین اپیزود مهمه؟

اولین اپیزود «ناروتو»، با معرفی داستان، شخصیت‌ها و دنیای نینجاها، پایه و اساس یه ماجرای طولانی و جذاب رو بنا می‌ذاره. ناروتو از همون اول به ما یادآوری می‌کنه که حتی اگه همه چیز برات سخت باشه هم با تلاش و پشتکار می‌تونی به رؤیاهات برسی! این پیام انگیزشی اصلی سریاله که باعث شده تا این داستان بعد از گذشت این‌همه سال، همچنان محبوب بمونه.

این اپیزود «ناروتو»، چیزی بیشتر از یه مقدمه‌ است؛ این اپیزود ما رو وارد دنیای «ناروتو» می‌کنه، جایی که تنهایی، دوستی، قدرت و تلاش، همه کنار هم معنا پیدا می‌کنن، اگه هنوز شروع به دیدن این انیمه نکردین، این اپیزود اولین گام به‌سوی دنیای شگفت‌انگیز «شینوبی‌»هاست.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: انیمه

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم