برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

آیا «یاگامی لایت» پس از مرگ به شینیگامی تبدیل شد؟

6077 بازدید 36 لایک
1 کامنت
(5)

زمان مطالعه: 8 دقیقه


اگه از طرفدارهای پروپاقرص دنیای انیمه و به خصوص «دث نوت» یا «دفترچه‌ی مرگ» (Death Note) باشین، احتمالا تا الآن تئوری‌های زیادی در مورد دنیای «شینیگامی‌»ها و بازگشت صاحب‌های دفترچه‌ی مرگ شنیدین. با فانتزی‌مگ همراه باشین که قراره امروز حسابی این موضوع رو مورد بررسی قرار بدیم.


تو انیمه و مانگای «دث نوت» اشاره‌ایی به سرنوشت صاحب‌های دفترچه‌ی مرگ نمیشه و فقط تاکید میشه که این افراد نه به بهشت میرن و نه به جهنم، اما اتفاقی در ورژن سینمایی این مجموعه به تصویر کشیده شده که تئوری طرفدارها در مورد تبدیل «یاگامی لایت» (Light Yagami،夜神月) به «شینیگامی» (Shinigami ،死神) رو قوت میبخشه.

ورژن سینمایی این انیمه در واقع یه برش کارگردانی (Director's cut) هست که قسمت اولش در 31 آگوست 2007 از تلویزیون «نیپون» (Nippon tv) ژاپن پخش و در 19 مارس 2008 به صورت DVD منتشر شد. البته نکته‌ی مهم این فیلم انتخاب اسمش هست؛ نسخه‌ی ژاپنی با عنوان «بازنویسی» یا «rewrite» و نسخه‌ی آمریکای با اسمِ «روشن کردن» یا «relight» (معنی پنهان «دوباره لایت» رو هم درونش داره) منتشر شدن. قسمت اول این فیلم برجسته با اسم کامل Death Note Relight 1: Visions of a God اتفاقات نیمه‌ی اول سریال و قسمت دوم با اسم کامل Death Note Relight 2: L's Successors نیمه‌ی دوم رو پوشش داده‌ان. 

تو این فیلم بیشتر از صحنه‌های اصلی انیمه استفاده شده، اما برخی از جزئیات برای جایگزینیِ رویدادهای طولانی‌تر با اتفاقات کوتاه‌تر که برای فیلم سینمایی مناسب‌تر هستن، تغییر کردن. Death Note Relight 1 حاوی دیالوگ‌های به روز شده هست اما داستان کلی کاملاً با رویدادهای انیمه و مانگا هم‌گامه. داستان Death Note Relight 2 شامل تغییرات کوچکی در طرحِ داستان و همچنین چند مورد تغییر عمده مثل کشتن «ترو میکامی» و «کیومی تاکادا» است.

فیلم از قلمرو‌ی شینیگامی‌ها و با ورود یه شینیگامی ناشناس که به چشم خیلی از طرفدارها آشناست، شروع میشه. این شینیگامی که از یک‌نواختی قلمرو‌ی «خدایان مرگ» خسته‌ است؛ برای شنیدن یه داستان خوب به دنبال «ریوک» (Ryuk) می‌گرده و در ازایِ یه داستان خوب، یه سیب پیشنهاد میده. داستانی که «ریوک» در ادامه تعریف میکنه در واقع نیمه‌ی اول اتفاقات انیمه هست. 

نقد و بررسی انیمه دث نوت

ظاهر این شینیگامی یکی از دلایل طرفدارهای این فرضیه هست، این شینیگامی یه کراوات قرمز به دور سرش بسته که شبیه کراواتِ لباس فرم دبیرستانِ «یاگامی لایت» هست و کیفی تقریباً مشابه کیف مدرسه‌ی «یاگامی» همراهش داره. دهانش شبیه لبخندهای «کیرا»‌ (Kira) و همچنین چشم‌های قرمز روشنش، مثل چشم‌های «لایت» در بعضی قسمت‌های خاص انیمه هست. روی لباسش لکه‌های خون دیده میشه که میتونه نشونه‌ایی از تیراندازی قبل از مرگش توسط «ماتسودا» باشه و  به مدلی راه میره که نشونه‌ایی از جراحاتش هست. در دنیای انسان‌ها، «رم» (Rem) یکبار گفت: "تمام سیستم گوارشی یک شینیگامی یا پوسیده است یا تکامل یافته و آنها برای حفظ خود به مواد نیاز ندارند."؛ از اونجایی که فقط لایت میدونست که «ریوک» سیب دوست داره، این هم دلیل دیگه‌ایی برای اثبات این فرضیه هست.  

خود ریوک هم دیالوگ‌های مبهمی داره مثل:

"تو خدا نبودی. فقط... ؟"

"موافق نیستی، لایت!"

"برو، چرا که نه؟ شاید با یه مرد باورنکردنی ملاقات کنی و چیزی رو ببینی که هرگز تا آخر عمرت فراموش نکنی. آیا موافق نیستی... لایت؟ " هم نشونه‌ایی از ارتباط این دو کاراکتر با هم هست. 

شما چی فکر میکنین؟ با این نظریه موافق هستین؟ به نظرتون چنین اتفاقی برای «میسا» هم افتاده؟


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: انیمه, دث نوت

ارسال کامنت

کد امنتیتی

کامنت

  • شینیگامی شدن لایت
    توسط:کسی مه بعد مرگ لایت و شینیگامی شدنش دیگه مثل قبل نشد بر 2023-09-20
    رتبه‌دهی:
    5.0

    با این نظریه به شدت موافقم.چون توی سینمایی هم همین شد.و …..واقعا ناراحتم

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2023-09-22 حقش بود ولی :))))) کاش توی سریال انیمه هم همین اتفاق میفتاد

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم