برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

همه چیز در مورد «تینگ» همراه همیشگی خانواده‌ی آدامز

843 بازدید 37 لایک

زمان مطالعه: 7 دقیقه


«تینگ» یا «ثینگ» (Thing) یکی از شخصیت های اصلی فرنچایز «خانواده آدامز» و همچنین یکی از شخصیت‌های اصلی سریال «ونزدی» (Wednesday) نتفلیکس هست. «تینگ» موجودی مرموز، مفید و کاریزماتیکه که اغلب به صورت دستی بریده که شخصیتی کاملا مستقل از خودش داره، به تصویر کشیده میشه. این کاراکتر هم مثل سایر اعضای «خانواده‌ی آدامز» (The Addams Family) توسط کارتونیست مجله‌ی نیویورکر «چارلز آدامز» (Charles Addams) خلق شده، با فانتزی‌مگ همراه باشین که امروز میخوایم همه چیز رو در مورد این موجود دوست‌داشتنی بررسی کنیم.


  • طراحی اولیه

«تینگ تی . تینگ» (Thing T. Thing) که به اختصار «تینگ»  شناخته میشه، یکی از شخصیت‌های خانواده‌ی خیالی «آدامز» هست. «تینگ» یه دست بی‌جسم هست که تقریبا از ابتدای فرنچایز همراه این خانواده بوده؛ اولین حضور این شخصیت برمیگرده به کتاب The Addams Family: An Evilution (که شامل مجموعه‌ای جامع از تمام کارتون‌های اصلی خانواده آدامز هست). توی این کتاب یه فصل کامل به «تینگ» اختصاص داده شده؛ این شخصیت عجیب در ابتدا یه موجود کاملاً شکل گرفته‌ای بوده و اعضای بدن داشته؛ اغلب از کمدها و کابینت‌ها بیرون می‌اومده و اعضای خانواده برای حملش از قفس مخصوص حیوانات استفاده میکردن. کنار در وردی عمارت هم تابلویی با محتوای: مراقب «تینگ» باشید! (Beware of Thing) نصب شده بود. تعیین سن دقیقش کار سختیه، گاهی اوقات جوانتر از«پاگزلی» (Pugsley) به نظر میرسه، گاهی اوقات هم بزرگتر از «مامان بزرگ» (Granny). توی طراحی‌های بعدی، دهن، پاها و چشم‌های «تینگ» حذف شدن و این موجود برای برقراری ارتباط با بقیه فقط از انگشت‌هاش و علامت دادن به کد مورس و یا زبان اشاره استفاده میکرد.

مجموعه والپیپرهای سریال «ونزدی»

  • کاربردها

از وظایف «تینگ» میشه به تحویل گرفتن نامه، روشن کردن سیگار برای «گومز آدامز»، تغییر کانال‌های تلوزیون، نگه داشتن کامواهای مورتیشیا آدامز در حین بافتنی بافتن، تبدیل انگور به شراب در کمتر از یک دقیقه، چرخاندن رکوردها روی گرامافون (به خصوص وقتی گومز و مورتیشیا تانگو می رقصن)، مچ انداختن با مادربزرگ و..... اشاره کرده. اما خب به نظر من مهم‌ترین آپشن تینگ «تحفیف پنج انگشتیش» هست، یادتون میاد دیگه؟! «مورتیشیا» همیشه قدردان زحمات این موجود دوست داشتنی هست است. در سریال نتفلیکس، «ونزدی» هم «مورتیشا» و «گومز»، «تینگ» رو برای جاسوسی و مراقبت از «ونزدی» به «نورمور» (Nevermore) فرستادن. 

  • اعضای خانواده

توی یکی از اپیزود‌های فلاش بک درمورد نحوه‌ی آشنایی «گومز» و «مورتیشیا»، مشخص میشه که «تینگ» از زمان کودکیِ گومز همراه خانواده‌ی «آدامز» بوده. ماهیت دقیق این کاراکتر هرگز آشکار نشده و معلوم نیست که آیا او زمانی به بدنی انسانی وابسته بوده یا از اول به عنوان یه موجود مستقل سرچشمه گرفته. با این حال از یه چیز مطمئن هستیم که «تینگ» منحصر به فرد نیست. توی قسمت شماره 38، «مورتیشیا با خانواده‌ی سلطنتی ملاقات میکند» (Morticia Meets Royalty)، پرنسس «ملیسنت فون شلپ»  (Millicent von Schlepp) یه «تینگ» به شکل دست زنانه به اسم «لیدی فینگرز» داره که «تینگِ» خانواده‌ی آدامز رو حسابی عاشق خودش میکنه. در ادامه وقتی «لیدی فینگرز» خدمت «پرنسس فون شلپ» رو ترک میکنه، «اسمرالدا» جایگزینش میشه؛ «اسمرالد» یه «تینگ» به شکل دست یه پیرزن نسبتاً شنیع با جواهرات و ناخن‌های نوک تیز مشکیه. توی قسمت «چیزی گم شده» تصویری ظاهراً از والدین «تینگ» نشون داده میشه؛ این تصویر فقط دو دست زنانه و مردانه رو نشان میده.

  • سریال ونزدی

در این فیلم ها، به لطف پیشرفت در جلوه های ویژه، «تینگ» (با اجرای کریستوفر هارت) می توانه به راحتی در همه جا حضور داشته باشه و تقریبا مثل یه عنکبوت روی نوک انگشتانش راه بره. «تینگ» توی سریال «ونزدی» دارای زخم‌های هیولا مانندی مثل فرانکنشتاین هست و بیشتر از قبل رفتار و عواطف انسانی از خودشت نشون میده برای مثال با افرادی به غیر از اعضای خانواده‌ی آدامز هم دوست میشه مثل ارتباطش با «انید سینکلر». 

دلت برای سریال «ونزدی» تنگ شده؟! حتما به این پست ما توی فانتزی‌مگ سر بزن!

کد تخفیف ارسال رایگان هدیه‌ی فانتزی‌مگ به شما:

FMAGFREE1


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم