برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

قوی‌ترین زنان و دختران دنیاهای فانتزی-بخش دوم

68 بازدید 46 لایک

زمان مطالعه: 12 دقیقه


وقتی صحبت از دنیاهای فانتزی میشه، همه ما یاد قهرمان‌های شجاع،نبردهای حماسی و جادویی می‌افتیم؛ اما شاید یکی از نکته‌های جذاب این دنیاها که کمتر کسی بهش می‌پردازه، حضور پررنگ زنان و دخترانیه که به اندازه‌ی مردان، قوی، شجاع و تأثیرگذار هستن؛ این قهرمان‌های زن در آثار مختلف فانتزی مثل «ارباب حلقه‌ها»، «دنیای دی‌سی»، «دنیای مارول»، «هری پاتر» و بسیاری از جهان‌های دیگه، حضور دارن. به مناسبت روز دختر با فانتزی‌مگ همراه باشین تا چند تا از این شخصیت‌های برجسته رو با هم بررسی کنیم.

این مقاله توی دو بخش آپلود شده، برای خوندن بخش اول کلیک کنین!


  • بازی تاج و تخت:

توی مجموعه داستان‌های «جورج آر. آر. مارتین»، زنان و دختران قدرتمند بسیاری حضور دارن که هر کدوم با ویژگی‌‌های شخصیتی، جاه‌طلبی‌ها و عقاید خاص خودشون، نقش بزرگی توی پیشبرد داستان ایفا می‌کنن. بیاین به بررسی برخی از مهم‌ترین و برجسته‌ترین شخصیت‌های زن این دنیا با توجه به دو سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) و «خاندان اژدهایان» () بپردازیم:

دنریس تارگرین (Daenerys Targaryen)

معروف به «مادر اژدهایان»، «دنریس» یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های سریاله؛ او در ابتدا به عنوان یک شاهزاده‌ی آواره و ضعیف دیده می‌شه که توسط برادرش فروخته میشه. اما با گذشت زمان، او به زنی قدرتمند، شجاع و رهبر تبدیل میشه که توانایی‌های فراوانی در زمینه سیاست و جنگ داره. اژدهایان «دنریس» قدرت زیادی بهش میدن، اما اون خودش هم بسیار باهوش و بااراده‌ست. تلاش دنریس برای آزادی بردگان، به دست آوردن تاج و تخت، و اعمال عدالت، در طول داستان او رو به یکی از پرطرفدارترین شخصیت‌های زن این مجموعه و کل داستان‌ها تبدیل کرده.

رینیرا تارگرین (Rhaenyra Targaryen)

داستان زندگی «رینیرا» به دوران جنگ داخلی تارگرین‌ها، که به عنوان رقص اژدهایان هم (Dance of the Dragons) شناخته میشه، برمی‌گرده و او یکی از شخصیت‌های کلیدی این نبرد قدرت برای تاج و تخته. او در دربار سلطنتی در قلعه «کینگز لندینگ» بزرگ شده و از همان دوران کودکی با اژدهای خودش، «سیراکس» (Syrax)، همراه بود. «رینیرا» از همون ابتدا به عنوان وارث پادشاه شناخته شد، چون «ویسریس»، که پس از مرگ همسرش نتوانست پسر دیگری به دنیا بیاره، تصمیم گرفت دخترش «رینیرا» رو به عنوان جانشین خودش اعلام کنه. «رینیرا تارگرین» شخصیتی بسیار پیچیده داره؛ از یک سو، او فردی سرسخت، جاه‌طلب و پر از اعتماد به نفسه که برای به دست آوردن حق خودش به‌طور بی‌رحمانه‌ای مبارزه می‌کنه؛ از سوی دیگه، او مادری دلسوز و وفاداره که به خانواده و فرزندانش عشق زیادی داره. تصمیمات سختی که رینیرا در طول جنگ می‌گیره، نشون می‌ده که او نه تنها برای تاج و تخت، بلکه برای دفاع از خانواده‌اش و حفظ جایگاه خودش به‌عنوان یک زن در دنیای مردسالار وستروس، تلاش می‌کنه.

سرسی لنیستر (Cersei Lannister)

«سرسی» یکی از پیچیده‌ترین شخصیت‌های «بازی تاج‌وتخت» هست؛ او زنی باهوش، زیرک و جاه‌طلبه که به خاطر خانواده‌اش، مخصوصاً فرزندانش، دست به هر کاری می‌زنه. «سرسی» در دنیایی که قدرت رو فقط در اختیار مردان قرار میده، یاد می‌گیره چطور از نقش‌های سنتی زنانه بهره ببره تا به خواسته‌هاش برسه. او به عنوان ملکه، با زیرکی و سیاست، بارها توانسته نقشه‌های خودش رو اجرا کنه و در طول داستان، از دشمنانش انتقام بگیره. سرسی هرچند اغلب به عنوان یک شخصیت منفی در نظر گرفته میشه، اما قاطعیت، بی‌پروایی، و قدرتش او رو به یک چهره‌ی برجسته در سریال تبدیل می‌کنه.

آریا استارک (Arya Stark)

«آریا»، دختر کوچک «خاندان استارک»، از همون ابتدا متفاوت از خواهرانش و زنان دیگه به تصویر کشیده می‌شه؛ او توجه‌ای به نقش‌های سنتی زنانه مثل لباس‌های شیک و رفتارهای ظریف نداره و در عوض به مبارزه و شمشیرزنی علاقه‌منده. پس از فاجعه‌ای که برای خانواده‌اش رخ میده، «آریا» به یک قاتل حرفه‌ای تبدیل میشه که تحت آموزش فرقه «مردان بی‌چهره» یاد می‌گیره که چطور صورت‌ها و هویت‌های مختلف رو به خودش بگیره. آریا شجاع، مقاوم، و بی‌باکه و در نهایت تبدیل به یکی از خطرناک‌ترین شخصیت‌های سریال می‌شه و در نهایت «نایت کینگ» رو از پای درمیاره.

سانسا استارک (Sansa Stark)

«سانسا» در ابتدا به عنوان دختری ظریف و رویاپرداز به تصویر کشیده میشه که تنها هدفش ازدواج با شاهزاده و تبدیل شدن به ملکه‌ست. اما با پیشرفت داستان و تجربه‌ی دردها و رنج‌های زیاد، از یک دختر ساده به زنی سیاستمدار، باهوش و قوی تبدیل می‌شه. او پس از اسارت، تحقیر و خیانت‌های زیادی که از «لنیسترها» و «بولتون‌ها» تجربه می‌کنه، یاد می‌گیره چطور با سیاست و بازی تاج‌وتخت کنار بیاد. در نهایت، «سانسا» به ملکه‌ی شمال تبدیل می‌شه، زنی که به خوبی می‌دونه چطور از قدرت و هوش خودش استفاده کنه.

برین از تارث (Brienne of Tarth)

«برین» زنی قوی، شجاع و یک مبارز بی‌نظیره که از دوران کودکی همیشه با استانداردهای جنسیتی جامعه مبارزه کرده. او با قد بلند، قدرت بدنی فوق‌العاده و توانایی‌های رزمی بی‌نظیرش، توانسته خود رو به عنوان یکی از جنگجویان برتر در وستروس اثبات کنه. برین به اصول شرافت، وفاداری و عدالت پایبنده و برای انجام وظیفه و محافظت از کسانی که بهشون خدمت می‌کنه، تا مرز جان خودش پیش میره.

  • ابرقهرمان‌ها:

از دنیاهای ابرقهرمانی «مارول» و «دی‌سی»، شخصیت‌های زن قدرتمند و جذابی به تصویر کشیده شده‌ان که هرکدوم به نوعی به داستان‌ها عمق و تأثیر می‌بخشن و جذابیت‌های خاص خودشون رو دارن.

کاپیتان مارول (Carol Danvers / Captain Marvel)

«کارول دانورز» یکی از قوی‌ترین ابرقهرمانان «دنیای ماروله» که با توانایی‌های فضایی و قدرت‌های فرابشری خودش، بسیاری از دشمنان قدرتمند رو شکست داده. او سابقاً یک خلبان نیروی هوایی آمریکا بود، اما در یک حادثه با جادوی فضا پیوند خورد و تبدیل به یک جنگجوی قدرتمند شد. توانایی‌های «کاپیتان مارول» شامل قدرت بدنی فوق‌العاده، پرواز، شلیک انرژی‌های کیهانی، و مقاومت در برابر نیروهای مختلفه. او یک رهبر جسور و بی‌باکه که در دفاع از کهکشان و محافظت از مردم بی‌گناه، همیشه در خط مقدم مبارزه قرار می‌گیره؛ «کاپیتان مارول» برای بسیاری از مردم دنیای مارول نماد امید و توانایی یک زن قوی و مقاومه که همواره برای عدالت و حقیقت مبارزه می‌کنه. تصمیمات شجاعانه و قاطعیتش در برابر دشمنان، از او یک الگو و قهرمان واقعی ساخته.

واندا مکسیموف (Wanda Maximoff / Scarlet Witch)

«واندا»، معروف به «اسکارلت ویچ»، یکی از قوی‌ترین شخصیت‌های ماروله که با قدرت‌های جادویی خودش می‌تونه واقعیت‌ها رو دستکاری کنه، انرژی‌های قدرتمند ایجاد کنه و ذهن دیگران رو کنترل کنه؛ این شخصیت بعداً به انتقام‌جویان پیوست و به یکی از اعضای اصلی تبدیل شد. «واندا» شخصیتی بسیار پیچیده و چندوجهی داره که در طول داستان، با فقدان، غم، و مبارزه‌های درونی زیادی مواجه می‌شه؛ بزرگ‌ترین چالشش، تلاش برای کنترل قدرت‌های فوق‌العاده و گاهی خطرناکش و در عین حال تلاش برای یافتن هویت واقعی خودشه. داستان «واندا» در مجموعه «WandaVision» به اوج خود رسید و نشون داد که چگونه عشق و درد می‌تونه یک فرد رو به سمت تصمیماتی سخت و گاه تاریک بکشونه.

ناتاشا رومانوف (Natasha Romanoff / Black Widow)

«ناتاشا رومانوف»، یا «بیوه سیاه»، از جاسوس‌های ماهر و جنگجویان چیره‌دست دنیای ماروله؛ اون در برنامه‌ای خاص از کودکی آموزش دیده و تبدیل به یک قاتل و جاسوس حرفه‌ای شده. «ناتاشا» در اکثر داستان‌ها به عنوان یک شخصیت قوی، باهوش و زیرک ظاهر می‌شه که همیشه به‌طور ماهرانه با نیروهای مختلف و شرایط سخت کنار میاد. «بیوه سیاه» در «انتقام‌جویان» یکی از اعضای کلیدیه که هم در رهبری و هم در مبارزات شرکت می‌کنه و بارها و بارها ثابت می‌کنه که حتی بدون قدرت‌های فرابشری هم می‌تونه در کنار دیگر ابرقهرمانان بزرگ مبارزه کنه. داستان زندگی «ناتاشا» از کودکی سختش گرفته تا سفرش به سمت بازپس‌گیری هویت و تلاشش برای جبران گذشته، همواره سرشار از احساسات، مبارزات درونی و البته، قدرت فیزیکی و ذهنیه.

زن شگفت‌انگیز (Wonder Woman / Diana Prince)

«دایانا»، پرنسس آمازون‌ها و یکی از قهرمانان بزرگ دنیای «دی‌سی»، با قدرت‌های خدایان یونان و روحیه عدالت‌خواهی به دنیا اومده؛ او از سنین کودکی در جزیره‌ای باستانی به نام «تیمیسکیرا» زندگی کرده و تحت آموزش‌های جنگی سختی قرار گرفته تا به یک جنگجوی افسانه‌ای تبدیل بشه. توانایی‌های فوق‌العاده مثل قدرت جسمانی، سرعت، پرواز، و تسلط بر هنرهای رزمی، او رو به یکی از برترین جنگجویان دی‌سی تبدیل می‌کنه. «زن شگفت‌انگیز» نمادی از حقیقت، عدالت و عشق به بشریت در دنیای دی‌سیه و برای همه مردم جهان یک الهام‌بخش بزرگ محسوب می‌شه؛ او به تنهایی یا در کنار ابرقهرمانان دیگری مثل «بتمن» و «سوپرمن»، برای حفظ صلح و آزادی در سراسر دنیا می‌جنگه.

هارلی کویین (Harley Quinn)

«هارلی کویین»، در ابتدا به‌عنوان دستیار و عشق دیوانه‌وار «جوکر» شناخته می‌شد، اما به مرور به یکی از شخصیت‌های زن محبوب و قوی در دنیای «دی‌سی» تبدیل شد. اون شخصیتی جسور، پرشور و بی‌پرواست که بدون وابستگی به «جوکر»، مسیر خودش رو پیدا کرده. «هارلی کویین» به خاطر استقلالش و همچنین پیچیدگی‌ها و تصمیمات عجیبش در مبارزه با دشمنان یا کمک به ضدقهرمانان، یکی از قهرمانان زن جذاب و الهام‌بخش در داستان‌های دی‌سیه.

  • هانگر گیمز:

کتنیس اوردین (Katniss Everdeen)

«کتنیس اوردین»، قهرمان اصلی داستان «هانگر گیمز»، یکی از نمادین‌ترین شخصیت‌های زن در دنیای ادبیات جوانان و سینماست. او از یک منطقه فقیر (منطقه 12) میاد و وقتی که خواهر کوچکش، «پریمروز»، به عنوان نماینده انتخاب می‌شه، به جای او داوطلب می‌شه تا وارد «بازی‌های گرسنگی» بشه و خودش رو در یک نبرد مرگبار به نمایش بذاره. «کتنیس» از همون ابتدا با شجاعت و فداکاری خودش توجه خوانندگان و بینندگان رو جلب می‌کنه. «کتنیس» شخصیتی پیچیده و چندلایه داره: از یک سو، او جنگجویی قویه که برای بقا و حفظ خانواده‌اش حاضر به انجام هر کاریه. از سوی دیگه، او فردی با احساساته که از خشونت و کشتن متنفره، اما مجبور می‌شه برای حفظ خودش و عزیزانش در برابر سیستم ظالمانه‌ی کپیتال بجنگه. «کتنیس» در طول سه کتاب («بازی‌های گرسنگی»، «اشتعال» و «زاغ مقلد») به یک رهبر نمادین تبدیل می‌شه.

لوسی گری برد (Lucy Gray Baird)

آخرین فیلم از مجموعه‌ی «هانگر گیمز» با اسم «نغمه‌ی پرندگان آوازخوان و مارها» (The Ballad of Songbirds and Snakes)، به عنوان یه پیش‌درآمد برای داستان‌های اصلی «هانگر گیمز»، داستان دوران جوانی «پرزیدنت اسنو» رو روایت می‌کنه. توی این فیلم، یکی از شخصیت‌های مهم و کلیدی که تأثیر زیادی بر داستان و بر زندگی اسنو داره، دختری به اسم «لوسی گری برد» هست. لوسی به عنوان نماینده‌ی منطقه 12 انتخاب میشه تا تو دهمین دوره‌ی «بازی‌های گرسنگی» شرکت کنه. «لوسی» هنرمند هست، یه دختر جوان با صدای زیبا و شخصیت بسیار خاص. برخلاف بسیاری از نماینده‌ها که برای بقای خودشون تلاش می‌کنن تا به مبارزه با خشونت در میدان بپردازن، «لوسی» با استفاده از مهارت‌های هنری و خوانندگی خودش، در میان مردم توجه زیادی جلب می‌کنه.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم