برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

از پرهزینه‌ترین سریال تاریخ چه خبر؟!

1243 بازدید 39 لایک

زمان مطالعه: 10 دقيقه


همین حالا که دارین این مطلب رو میخونین سریال «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (lord of the rings: rings of power) در اوکلند نیوزلند در حال فیلم برداریه. این سریال به شورانری «جان دی پین» و«پاتریک مک کی» برای سرویس استریم «آمازون پرایم» بر پایه‌ی رمان ارباب حلقه‌ها پیش خواهد رفت.در سال 2017 آمازون با  ورود مستقیم شخص «جف بزوس» به مذاکرات، بلاخره تونست در برابر استریم‌هایی مثل نتفلیکس و اچ بی او پیروز بشه و حق ساخت این سریال رو از«تالکین استیت (بنیاد تالکین)» بگیره. آمازون در ازای پرداخت 250 میلیون دلاربه بنیاد تالکین متعهد به ساخت 5فصل و یک اسپین آف شد.رقم بزرگیه نه؟ هزینه‌ی ساخت 7 فصل  از سریال «بازی تاج و تخت» 100 ملیون دلار بود یعنی به طور متوسط هر اپیزود  5 تا ۱۶ میلیون دلار هزینه داشت؛ به اون رقم بزرگ مبلغ 465 میلیون دلار که تنها، هزینه‌ی ساخت فصل اوله رو هم اضافه کنین تا بدونین چرا این سریال قراره پرهزینه‌ترین سریال تاریخ بشه. در حالیکه ساخت سه‌گانه‌ی سینمایی «ارباب حلقه ها» در مجموع 281 میلیون دلار هزینه داشت.

یکی از شروط «بنیاد تالکین» نظارت «شیپی» تالیکن پژوه بر تمام مراحل پروژه است چرا  که تالکینی ماندن ضرورت بسیاری دارد. “نمایندگان تالکین بسیار دقیق عمل می کنند . مراقب همه چیز هستن و به راحتی اجازه ی مخالفت به خود می دهند.” پین و مک کی یک سال بعد از تکمیل کادر بازیگران به این مجموعه اضافه شدند و فیلم برداری در سال 2020 آغاز شد،اما بعد از گذشت تنها چند ماه به دلیل قرنطینه ی کرونا  فیلم‌برداری متوقف شد تا در آگوست سال 2021 دوباره از سرگرفته شد. طبق پیش‌بینی‌ها انتظار میره اولین اپیزود این فصل در 2 سپتامبر 2022 (۱۱ شهریور 1401) پخش بشه.

عوامل سریال

کارگردان دو قسمت اول سریال «خوآن آنتونیو» است که کارگردانی فیلم‌هایی مثل  دنیای ژوراسیک، هیولایی فرا می‌خواند و سریال پنی درد فول رو در کارنامه دارد. «ران امس» تهیه کننده‌ی این پروژه  است که کارهایی مثل هوانورد و رفتگان را اجرا کرده است. «جنیفر هاتچیسون» از نویسندگان سریال‌های برکینگ بد و 13 دلیل برای اینکه در این پروژه حضور داره؛ درکنار جنیفر ، «جاستین دوبل» نویسنده‌ی سریال‌های چیزهای عجیب و «جیسون کهیل» نویسنده‌ی سریال سوپرانوز در این پروژه همکاری دارن.طراحی صحنه‌ی این اثر رو «ریک هنریس» به عهده داره که کار طراحی صحنه‌ی جنگ ستارگان رو توی رزومه‌ی خودش داره. جلوه‌های ویژه به «جیسون اسمیت»  واگذار شده کسی که طراحی از گوربرگشته رو انجام داده. بیشتر عواملی که در سریال حضور دارن، تجربه‌ی کار کردن در سریال‌های بزرگی مثل ورست ورلد،بازی تاج و تخت و... دارند. آمازون تا به این جای کار تمام سعی خودش رو کرده که این پروژه رو تا حد زیادی مخفی نگه داره؛ از بازیگران این سریال بجز لیست بازیگرانی که تا کنون توسط آمازون منتشرشده، اطلاعات دیگه‌ایی در دسترس نیست. طبق این لیست:

رابرت آرمایو در نقش بلدور

اوین آرتور

نازنین بنیادی

مورفید کلارک در نقش گلادریل

اسماعیل کروز کردوآ

اما هرواث

مارکلا کاونا در نقش تیرا

جوزف ماول در نقش اورن

و دیلان اسمیت در این پروژه به نقش آفرینی مشغول هستند.

مورفید کلارک در نقش گلادریل

داستان سریال

اگر کتاب‌هارو نخوندین و دوست ندارین حتی از موضوع کلی سریال باخبر بشین، این بخش رو رد بکنین که ممکنه اسپویل بشه براتون، اگرم نه که مسئولیتش با خودتونه! داستان سریال در دوران دوم سرزمین‌میانه که به اصطلاح «نومه نور » گفته میشه، اتفاق میفته که هزاران سال پیش از رویدادهای فیلم‌های سینمایی هابیت و ارباب حلقه‌هاست.به طور خلاصه در دوره‌ی نومه‌نور «سائورون» در مقابل ساکنین نومه‌نور (نومه‌نور هدیه‌ی الف‌ها به انسان‌ها بابت جنگیدن در کنار الف‌ها علیه مورگوت بود ) که انسان ها هستند، تسلیم میشه و اسارتش رو در این جزیره میگذرونه تا زمانی که پادشاه رو متقاعد به لشکرکشی به سرزمین ممنوعه‌ی الف‌ها (پایتخت الف‌ها در لیندون) میکنه. در طی این حمله آخرین اتحاد انسان‌ها و الف‌ها تشکیل میشه و در برابر سائورون مقابله میکنند تا زمانی که خود خداوند در این جنگ دخالت میکنه و کشتی‌های نومه‌نور رو در دریا غرق میکنه.در نتیجه ی این شکست سائورون در کوه هلاکت از خشم خودش درون حلقه‌ایی میدمه که قراره بر تمام حلقه‌ها حکومت کنه.

همه چیز در مورد دنیای «ویچر»

نقشه‌ی جزیره نومه‌نور

نظر منتقدین

جوانا رابینسون خبرنگار ونیتی‌فیر که سه قسمت نخست سریال را دیده( هرچند که سریال از لحاظ جلوه‌های ویژه کامل نبوده) در مصاحبه‌ایی گفته که : «سریال برای من بسیار جذاب و پراز حس نوستالژی بود؛ حس دیجتالی بودن هابیت رو نداشت و بیشتر شبیه به ارباب حلقه‌ها بود.» رابینسون در ادامه گفت که سریال چرخ زمان را هم قبل از پخش با جلوه‌های ویژه کامل دیده بود و از همون موقع می‌دونسته که با اثر شاخصی روبرو نخواهیم شد. ولی در مورد حلقه‌های قدرت اصلا چنین حسی نداشته و به نظرش سریال شبیه چرخ زمان یا ویچر نمیشه. درحالیکه یکی از ستاره‌های این سریال «سر لنی هنری» کمدین بریتانیایی تنوع نژادی در این سریال رو ستایش کرده، همین مسئله باعث به وجود اومدن دلخوری در بین هوادارن تالکین شده و حضور بازیگران سیاه‌پوست در نقش کارکترهایی از نژاد الف‌هارو دستکاری در داستان اصلی میدونن. سفارش ساخت فصل دوم در نوامبر 2019 داده شده و به احتمال زیاد لوکیشن فیلم برداری از نیوزلند به بریتانیا تغییر کنه. ساخت لوکیشن بسیار بزرگی از خزد-دوم در نیوزلند این احتمال رو میده که شاید آمازون در آینده دوباره به نیوزلند برگرده.این سریال که تا الآن جزو مورد انتظارترین سریال‌های تاریخ هست 187روز تا انتشار اولین قسمتش باقی مونده.امیدواریم که این سریال بتونه در حدواندازه‌ی اسم خودش ظاهر بشه ویک بار دیگه مارو مجذوب این دنیای جادویی و زیبا بکنه!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم