برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

انتخاب گروه هاگوارتز، سرنوشت کدوم دانش‌آموزان رو برای همیشه تغییر داد.

74 بازدید 47 لایک

زمان مطالعه: 5 دقیقه


«کلاه گروه‌بندی» (Sorting Hat Ceremony) یکی از جالب‌ترین و اسرارآمیزترین نمادهای دنیای جادویی هری پاتر محسوب میشه، این کلاه دانش‌آموزان تازه‌وارد «مدرسه‌ی جادوگری هاگوارتز» رو بر اساس ویژگی‌های شخصیتی‌شون به یکی از چهار گروه «هاگوارتز»، «گریفیندور» (Gryffindor)، «اسلیترین» (Slytherin)، «هافلپاف» (Hufflepuff) و «ریونکلا» (Ravenclaw)، اختصاص میده؛ به جرات می‌تونیم بگیم که این انتخاب میتونه سرنوشت‌ این بچه‌ها رو برای همیشه تغییر بده. با اینکه «کلاه گروه‌بندی» به توانایی‌های فوق‌العاده‌اش توی تشخیص ویژگی‌های شخصیتی و استعدادهای هر دانش‌آموز شهرت داره، اما لحظاتی هم وجود داشته که کلاه انتخاب بچه‌ها رو به انتخاب خودش، ترجیح داده. این مقاله‌ی فانتزی‌مگ در مورد دانش‌آموزانی هست که انتخاب گروه هاگوارتزشون، مسیر زندگی اون‌ها رو برای همیشه تغییر داده؛ پس با ما همراه باشین.


«کلاه گروه‌بندی» یه وسیله‌ی جادویی بسیار قدرتمنده که به انتخاب گروه دانش‌آموزان توی «هاگوارتز» کمک می‌کنه، این وسیله‌ی خاص اگر چه نبوغ و طرز فکر 4 بنیان‌گذار «هاگوارتز» رو در خودش داره، اما در عین حال یه ویژگی‌ها خاص هم داره: در نظر گرفتن خواسته‌های دانش‌آموزان. اگه خوب بخاطر داشته باشین، «رون ویزلی» قبل از آغاز مراسم «گروه‌بندی» خودشون، این نکته رو به «هری» توضیح داد و گفت که کلاه در نهایت انتخاب خودت رو هم در نظر می‌گیره. در کنار «هری پاتر»، دانش‌آموزان دیگه‌ای هم بودن که به خواست خودشون گروهشون رو انتخاب کردن یا دست‌کم روی تصمیم کلاه تأثیر گذاشتن. دیگه وقتشه بریم سراغ این لیست جالب:

هرماینی گرنجر (Hermione Granger)

«هرماینی» که یکی از باهوش‌ترین و برجسته‌ترین دانش‌آموزان تاریخ «هاگوارتز» به شمار می‌آید، یه «گریفیندوری» شد، با این حال، خیلی‌ها معتقدن که با توجه به علاقه شدید این شخصیت به مطالعه و کسب علم، او می‌تونست به راحتی توی گروه «ریونکلا» قرار بگیره؛ در واقع خود کلاه هم در ابتدا در مورد «هرماینی» مردد بوده، اما در نهایت تصمیم گرفت که روحیه شجاعت او به گریفندور نزدیک‌تره.

سوروس اسنیپ (Severus Snape)

«اسنیپ» در زمان دانش‌ آموزی توی گروه «اسلیترین» قرار گرفت و بعدها به یکی از استادان برجسته هاگوارتز تبدیل شد؛ اما ویژگی‌هایی مثل وفاداری، هوش بالا، و تمایل به محفاظت از دیگران در این شخصیت وجود داشت که می‌تونست او رو توی گروه «ریونکلا» یا حتی «گریفیندور» نیز قرار بده. اگه «سوروس» انتخاب اصلی کلاه رو می‌پذیرفت، قطعا سرنوشت او و جنگ‌های دنیا جادویی متفاوت می‌شد.

نویل لانگ‌باتم (Neville Longbottom)

 «نویل» با اینکه در نهایت به عنوان یکی از قهرمانان «گریفیندور» شناخته شد، اما در ابتدای داستان خودش فکر می‌کرده که توی گروه «هافلپاف» قرار می‌گیره و برای گریفندور بیش از حد ترسو و کم‌جرأته؛ اما «کلاه گروه‌بندی» شجاعت پنهان این شخصیت رو در نظر گرفت و «نویل» رو به «گریفندور» فرستاد، بعدها، شجاعت او توی نبردهای نهایی اثبات شد و به یکی از اعضای مهم «ارتش دامبلدور» تبدیل شد.

پیتر پتی‌گرو (Peter Pettigrew)

«پیتر» که بعدها به یه خائن تبدیل شد و به طرف «لرد ولدمورت» پیوست، توی «گریفیندور» گروه‌بندی شد؛ این در حالیه که این اتفاق به اصرار خود او افتاده و کلاه گروه «اسلیترین» رو برای اون انتخاب کرده بود. قرار گرفتن گروه‌ «پیتر» توی گروه «گریفیندور»، یکی از بحث‌برانگیزترین تصمیمات کلاه گروه‌بندیه و در نهایت زندگی تعداد زیادی از آدم‌ها رو تحت الشعاع خودش قرار داد.

سیریوس بلک (Sirius Black)

«سیریوس» که یکی از اعضای برجسته «خاندان بلک» و از دوستان نزدیک «جیمز پاتر»، پدر هری، بود، برخلاف انتظارات خانواده‌اش، توی گروه «گریفیندور» گروه‌بندی شد؛ «خانواده‌ی بلک» به «اسلیترینی» بودن، شهرت داشتن و بیشتر اعضای این خانواده با افتخار توی این گروه تحصیل کرده بودن. «سیریوس» هم انتظار داشت که در نهایت اسلیترینی بشه، اما تمایل درونیش به طغیان علیه سنت‌ها و نپذیرفتن باورهای متعصبانه خانواده‌اش، باعث شد که کلاه او رو در «گریفیندور» قرار بده. «سیریوس» همیشه به انتخابش توی «گریفیندور» افتخار می‌کرد و حتی بعداً هم با خانواده‌اش قطع ارتباط کرد تا باورهای متفاوت خودش، مسیر دیگه‌ای رو زندگی کنه. 

مینروا مک‌گونگال (Minerva McGonagall)

از سوی دیگه، «مینروا مک‌گونگال»، استاد تغییرشکل و معاون مدرسه هاگوارتز، در جوانی زمانی که «کلاه گروه‌بندی» رو بر سر گذاشته، خودش بین گریفندور و ریونکلا مردد بوده؛ کلاه برای مدتی طولانی بین این دو خانه تصمیم‌گیری کرده و در نهایت گریفندور رو انتخاب کرده. این نمونه از تصمیم‌گیری دوگانه نشون‌دهنده‌ی اینه که ویژگی‌های شخصیتی یه دانش‌آموز می‌توانه به دو گروه مختلف تعلق داشته باشه و گاهی انتخاب نهایی به نکات جزئی‌تر و عمیق‌تری بستگی داره.

تو هم دوست داری بدونی به کدوم گروه هاگوارتز تعلق داری؟! 
به سایت کلاه گروه‌بندی فانتازیو سر بزن!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم