برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

بهترین چوب‌ها برای ساخت چوبدستی از نظر آقای اولیوندر-بخش اول

166 بازدید 60 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


تو دنیای جادویی «هری پاتر» (Wizarding World of Harry Potter)، چوبدستی وسیله‌ی اصلی هر جادوگره و بدون اون خیلی از جادوها رو نمی‌تونن انجام بدن؛ در مورد اهمیت هسته‌ی چوبدستی‌ها تا حالا خیلی صحبت شده، اما شاید ندونی که چوب هر چوبدستی هم به همون اندازه مهمه و انتخاب چوب مناسب، می‌تونه تو قدرت و سبک جادوی یه جادوگر خیلی تأثیر بذاره. خاندان «اولیوندر» (Ollivanders)، به عنوان چوبدستی‌سازان معروف دنیای جادوگری، درباره‌ی انواع چوب‌هایی که برای ساخت چوبدستی استفاده می‌شدن، نظرات دقیق و جالبی داشتن؛ هر چوب ویژگی‌ها و توانایی‌های منحصر به فردی داشت و این خاندان چوبدستی‌ساز معتقد بودن که انتخاب چوب و هماهنگی اون با جادوگر بسیار اهمیت داره. اینجا نظرات «اولیوندرها» درباره‌ی چند تا از چوب‌های معروف رو مرور می‌کنیم:

این مقاله توی دو بخش تنظیم شده، برای خوندن بخش دوم کلیک کنین!


  • انتخاب چوب مناسبِ ساخت چوبدستی از کجا شروع میشه؟!

مجموعه «جانوران شگفت انگیز» (Fantastic Beasts) رو یادتون میاد؟! «نیوت اسکمندر» (Newton Scamander)، شخصیت معروف دنیای هری پاتر، یه موجود کوچولوی سبز به اسم «پیکت» داشت که همیشه همراهش بود. «پیکت‌ها» (Bowtruckles) موجودات کوچیک، دوست‌داشتنی و البته محافظ درختان جادویی هستن؛ این موجودات که شکلی شبیه به شاخه‌های درخت دارن، از درخت‌هایی که چوبشون برای ساخت چوبدستی استفاده می‌شه، محافظت می‌کنن. هر درختی که یه «پیکت» روش زندگی کنه، یه درخت خاص و جادویی به حساب میاد و معمولاً این درختا تو ساخت چوبدستی‌های قوی به کار می‌رن. «پیکت‌ها» خیلی نسبت به درختی که روش زندگی می‌کنن، وفادارن و همیشه تلاش می‌کنن از درخت در برابر تهدیدات خارجی محافظت کنن؛ اگه کسی بخواد بدون اجازه به درخت نزدیک بشه، پیکت‌ها می‌تونن حسابی خطرناک بشن و با دست‌های تیزشون از درخت دفاع کنن. این موجودات دوست داشتنی به دلیل شباهتشون به شاخه‌های درخت، خیلی خوب می‌تونن خودشون رو توی شاخ و برگ‌ها پنهان کنن و همین باعث می‌شه که پیدا کردنشون سخت باشه؛ اما اگه کسی بتونه اعتمادشون رو جلب کنه، اون‌ها می‌تونن همراهان وفاداری باشن و حتی به جادوگرها تو محافظت از چوبدستی‌هاشون کمک کنن. 

چوبدستی‌سازهای با تجربه مثل «اولیوندرها» خیلی خوب می‌دونن که چه نوع چوبی برای ساخت چوبدستی‌های خاص و قدرتمند مناسبه و اگه مثلاً درخت سرو یا بلوط، یه پیکت رو به عنوان محافظ داشته باشه، نشونه‌ی خوبی برای اون‌هاست. حالا بیا نگاهی بندازیم به مهم‌ترین چوب‌هایی که تو دنیای هری پاتر برای ساخت چوبدستی‌ها استفاده می‌شدن:

  • سرو (Cypress)

چوب سرو یکی از چوب‌هایی بود که تو دنیای جادوگرها خیلی پرطرفدار بود؛ سرو برای افرادی که شخصیت قوی و اراده‌ی محکمی دارن، عالیه. «اولیوندر» باور داشت که چوب سرو به جادوگرهایی تعلق می‌گیره که شجاعت و ایثار در وجودشون ریشه داره، این چوب معمولاً به کسانی داده می‌شه که آماده‌ی فداکاری در مواقع بحرانی هستن و تمایل دارن از دیگران محافظت کنن. «ریموس لوپین» نمونه‌ای از جادوگرانی بود که چوبدستی‌اش از سرو ساخته شده بود، و این کاملاً با شخصیتش هماهنگ بود. «لوپین» که یکی از وفادارترین اعضای محفل ققنوس و معلم دفاع در برابر جادوی سیاه توی هاگوارتز بود، همواره آماده بود تا خودش رو برای دوستان و مبارزه با نیروهای تاریکی قربانی کنه و در انتها هم این اتفاق افتاد؛ چوب سرو همچنین با شخصیت‌های مهربان و قوی که تمایل به محافظت از دیگران دارن، خوب کار می‌کنه و این چوبدستی برای لوپین انتخابی عالی بود.

  • یاس بنفش (Yew)

چوب یاس بنفش یکی از چوب‌هایی بود که به قدرت و جادوی سیاه ارتباط داشت؛ این چوب اغلب به جادوگرهایی داده می‌شد که توانایی‌های قوی در جادوی تهاجمی داشتن و به نوعی قدرتی مرگبار رو منتقل می‌کردن. چوبدستی «ولدمورت» از یاس بنفش ساخته شده بود، و این چوب به خوبی با قدرت‌های تاریکش هماهنگ بود. «اولیوندر» می‌گفت که جادوگرهایی که از این چوب استفاده می‌کنن، می‌تونن تأثیر عمیقی روی سرنوشت خودشون و دیگران بذارن. چوبدستی این شخصیت حتی خاص‌تر هم بود چرا که با هسته‌ی پر ققنوس (همان ققنوسی که پر دومش در چوبدستی هری هم استفاده شد) هماهنگی ویژه‌ای داشت و به «ولدمورت» این امکان رو می‌داد که جادوهای خطرناک و ویرانگر رو حتی با قدرت بیشتری اجرا کنه؛ این چوب به خاطر خاصیت مرگ‌آور و تدافعی‌اش شناخته می‌شه و در دست لزد سیاه، تبدیل به یکی از مخوف‌ترین چوبدستی‌ها در دنیای جادوگری شد.

  • افرا (Maple)

چوب افرا رو «اولیوندر» برای جادوگرهایی مناسب می‌دونست که به دنبال ماجراجویی و کشف دنیاهای جدید بودن؛ این چوب به کسایی داده می‌شد که نمی‌خواستن توی یک مسیر ثابت بمونن و همیشه به دنبال چالش‌های جدید بودن.

  • هالی (Holly)

«اولیوندر» درباره‌ی چوب هالی می‌گفت که یکی از چوب‌های کمیاب و قدرتمنده که بیشتر به جادوگرهایی تعلق می‌گیره که تمایل به مبارزه با نیروهای تاریک دارن؛ چوب هالی با ذات محافظ و قدرت دفاعی بالا شناخته می‌شه، یه نمونه از چوبدستی با این نوع چوب به هری پاتر رسید و اگه یادتون باشه، چوبدستی هری هر از گاهی در شرایط بحرانی بدون دخالت هری از اون محافظت می‌کرد. چوبدستی هالیِ هری، با هسته‌ی پر ققنوس، نمونه‌ای عالی از ترکیب قدرت جادویی و مقاومت در برابر تاریکی بود.

  • بلوط انگلیسی (English Oak)

بلوط انگلیسی یه چوب خیلی محکم و قوی هست که تو ساخت چوبدستی برای جادوگرایی که دنبال ثبات و اراده قوی هستن، استفاده می‌شه؛ چوب بلوط رو اولیوندر به جادوگرهایی نسبت می‌داد که با طبیعت در ارتباط بودن و قدرت و پایداری زیادی داشتن، بلوط برای جادوهای مرتبط با طبیعت و زمین خیلی قویه و جادوگرانی که از این چوب استفاده می‌کنن، معمولاً با حیوانات و طبیعت ارتباط عمیقی دارن. «روبیوس هاگرید»، با وجود اینکه اجازه‌ی جادو کردن نداشت، چوبدستی از چوب بلوط داشت و این کاملاً با شخصیت مهربان و طبیعت دوستش هم‌خوانی داشت.

  • چوب گیلاس (Cherry)

چوب گیلاس یکی از چوب‌های خیلی خاص و نادر تو دنیای جادوگری هست، چوب گیلاس هم مثل بعضی چوب‌های دیگه، به قدرت بالایی در جادوهای تهاجمی معروفه. این چوب معمولاً برای جادوگرایی استفاده می‌شد که تو جادوهای رزمی و مبارزه‌ای خیلی ماهر بودن؛ مثلاً تو دنیای ژاپنی‌های جادوگر، چوبدستی‌هایی که از چوب گیلاس ساخته می‌شدن، خیلی مورد احترام بودن.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم