برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

معجون‌های دنیای «هری پاتر» که دوست داشتیم واقعی باشن!

8018 بازدید 45 لایک

زمان مطالعه: 8 دقیقه


خیلی از طرفدارهای دنیای «هری پاتر» دلشون میخواد که  ساخت معجون‌ها رو تجربه کنن، حتی اگه دلشون نخواد که توی کلاس‌های پروفسور اسنیپ (Severus Snape) شرکت کنن. شاید کلاس معجون‌سازی به اندازه‌ی کلاس‌هایی مثلِ دفاع در برابر جادوی سیاه پر زرق و برق نباشه، اما توجه تو کلاس معجون‌ها میتونه شما رو به یه جادوگر واقعی تبدیل کنه. دنیای جادوگری در مورد معجون‌های جادویی چیزهای زیادی برای ارائه داره؛ از معجون‌ی برای عاشق کردن کسایی که بهمون بی‌توجهی میکنن تا اکسیرهایی که اضطراب رو از بین می‌برن.
فانتزی‌مگ توی این مقاله معجون‌های هیجان‌انگیزی رو که دوست داشتیم واقعی باشن بررسی کرده، باهامون همراه باشین!


  •  معجون عشق

کسی که دوسش دارین، بهتون علاقه نداره؟ تنها چند قطره از این معجون رو توی نوشیدنیش بریزین! با اینکه اسم و ظاهر این معجون میتونه وسوسه‌انگیز باشه، ولی با این حال بازهم دلتون نمیخواد که با «معجون عشق» ( Amortentia) سرو کله بزنید. به عنوان یکی از قوی‌ترین معجون‌های موجود، «آمورتِنیا» چیزی فراتر از عشق رو خلق میکنه و باعث شیفتگی عمیق میشه.
«معجون عشق» دو بار در مجموعه‌ی «هری پاتر» و یکبار در مجموعه‌ی «جانوران شگفت‌انگیز» ظاهر شد. اولین بار در ابتدای کتاب/فیلم «شاهزاده‌ی دورگه» در مغازه‌ی فرد و جورج با این معجون آشنا شدیم و در ادامه زمانی که رون از شکلات هری که توسط «رومیلدا وین» به «معجون عشق» آغشته شده بود، خورد؛ کاربرد این معجون رو به چشم دیدیم.

در یکی از خاطراتی که هری در قدح اندیشه تماشا میکرد؛ می‌بینیم که مادرِ تام «مروپ» ( Merope) ماگلی به نام «تام ریدل» (Tom Riddle) رو مجبور به ازدواج میکنه و در نهایت این رابطه به بدترین شکل ممکن پایان پیدا میکنه، در خاطره مشخص نیست که آیا «مروپ» از طلسم فرمانپذیری (Imperius Curse) استفاده کرده یا معجون عشق، اما «دامبلدور» حدس میزنه که این شیفتگی تنها معجون بوده و به سادگی از بین رفته.

  • معجون تغییر شکل

«مجعون تغییر شکل» (Polyjuice Potion) که برای اولین بار در کتاب/فیلم «هری پاتر و تالار اسرار» (The Chamber of Secrets) معرفی شد، نقش کلیدی‌ایی در داستان‌ها ایفا کرد. از تغییر شکل همسر «بارتی کراوچ» به شکل پسرش که باعث شد «بارتی کراوچ جونیور» از «آزکابان» فرار کنه و با استفاده از همین معجون خودش رو به جای «مودی چشم باباقوری» () جا بزنه، تا نقشه‌ی انتقال هری از خونه‌ی دورسلی‌ها به پناهگاه و یا نفوذ هری، رون، هرماینی به وزارتخونه؛ هیچ کدوم بدون این معجون قدرتمند ممکن نبودن.

تایپ‌های MBTI بر اساس شخصیت‌های دنیای «هری پاتر

  •  معجون شانس

واقعا مواجه شدن با «ولدمورت» وقتی «معجون شانس» یا «همون فلیکس فلیسیس» () معروف رو مصرف کردی، راحتتر نیست؟ این معجون مایع شانس که درست کردنش هم بسیار کار سختیه، مطمئن میشه که همه چیز طبق خواسته‌ی شما پیش بره.

  • معجون ضد اضطراب

«معجون ضد اضطراب» مصرف کننده رو چنان به خواب عمیقی فرو میبره که به نظر میرسه، مرده. این معجون میتونه عوارض جانبی بدی داشته باشه و درست کردنش بسیار دشوار هست. «مادام پامفری» این معجون رو برای دانش‌آموزانی که توی آزمون «سطوح جادوگری معمولی» (O.W.L.s) استرس میگیرن، تجویز میکنه.

  • معجون رشد دهنده‌ی استخوان

اون معجون بدمزه رو یادتون میاد که تو یه بطری به شکل اسکلت بود؟ همونی که هری مجبور شد برای رشد دوباره‌ی استخوان دستش استفاده کنه. جالبه بدونین که «معجون رشد دهنده‌ی استخوان» (Skele-Gro) از اختراعات پدربزرگِ «هری» هست! درسته که مزه‌ی آب پرتقال نمیده ولی خب من این معجون رو به گچ گرفتن و آتل بستن ترجیح میدم، شما چطور؟ 

دوست دارین از خاندان «پاتر» بیشتر بدونین؟ به پست خاندان‌های اصیل زاده‌ در دنیای هری پاتر سربزنین.

  • سرم حقیقت

تا حالا آرزو کردین که بتوانین حقیقت رو بشنوید؟ برای این کار به مقداری «وریتاسرم» یا «سرم حقیقت» احتیاج دارین. تنها چند قطره از این سرم، شما رو به حقیقت میرسونه. یادتون نرفته که «اسنیپ» برای به حرف در آوردن «بارتی کراوچ جونیور» چیکار کرد؟

  • اکسیر زندگی

«معجون اکسیر زندگی» برای اولین بار تو کتاب/فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Sorcerer’s Stone) در مرکز توجه قرار گرفت. کاشف سنگ جادو، «نیکلاس فلامل» و همسرش بودن و با استفاده از این سنگ «اکسیر زندگی» تولید میکردن؛ این اکسیر طول عمر رو افزایش میده و روند پیری رو کند میکنه. با این حال در پایان سال تحصیلی اول، «فلامل» و «پروفسور دامبلدور» تصمیم می گیرن که این سنگ رو نابود کنن تا از استفاده‌ی ولدمورت جلوگیری کنن.

حفره‌های داستانی «هری پاتر»


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم