برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

لیستی از عجیب‌ترین خوراکی‌های هانی دوکز

755 بازدید 51 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


خوراکی‌های دنیای جادویی «هری پاتر» ( Wizarding World of Harry Potter) هم مثل سایر اجزای این دنیا، مرموز و متمایز هستن؛ بهترین جا برای پیدا کردن این خوراکی‌های عجیب غریب مغازه‌ی «هانی دوکز» (Honeydukes Sweet Shop)، در شهر «هاگزمید» (Hogsmeade) هست. فانتزی‌مگ در ادامه براتون لیستی از عجیب‌ترین خوارکی‌های این فروشگاه آماده کرده.


  • آبنبات‌های اسید پاپز

«اسید پاپز» (Acid Pops) یکی از تنقلاتی هست که در مغازه‌ی معروف «هانی دوکز» به فروش میرسه. این خوراکی‌ها ممکنه شبیه به آب نبات چوبی‌های دنیای ماگل‌ها به نظر برسن، اما مثل خیلی غذاهای دنیای جادوگری، یه جادوی خاص دارن؛ این آبنبات‌ها یه جور اسید جادویی دارن که می‌توانه زبانتون رو سوراخ بکنه. «رون ویزلی» (Ron Weasley) یه بار اشاره کرد که وقتی هفت ساله‌اش بوده برادرش، فرد ویزلی (Fred Weasley)، یکی از این آبنبات‌ها بهش داده و زبان رون سوراخ شده! مالی ویزلی هم با چوب جارو فرد رو دنبال کرده!

«اسید پاپز» همچنین یکی از رمز عبور‌های دفتر دامبلدور (Dumbledore) هم بود؛ در طول سال تحصیلی 1996-1997، دامبلدور از طریق یادداشتی که روش نوشته بود: "پ.ن: من از اسید پاپزها لذت میبرم، رمز عبور اتاقش رو به هری داد."

گشت و گذار تو کوچه‌ی دیاگون با فانتزی‌مگ

آبنبات‌های اسید پاپز

  • بیسکوئیت‌های سوسکی
احتمالا تعدادی از شما فکر کردین که این خوراکی‌ها فقط در ظاهر شبیه به سوسک هستن؛ اما نه، از واکنش هرمیون در هانی دوکز، به نظر می‌رسه که این بیسکوئیت‌ها واقعا از سوسک ساخته میشن! «کلاسترهای سوسکی» (Cockroach Clusters) بیسکوئیت‌هایی ساخته شده از سوسک و به شکل بادام زمینی هستن. در سال 1932 حین بازدید «نیوت اسکمندر» (Newt Scamander) و همراهانش از هاگوارتز، تعدادی از دانش آموزان اسلیترینی به «جیکوب کوالسکی» (Jacob Kowalski) یه بسته از بیسکوئیت‌های سوسکی دادن، جیکوب که به نظر از مزه‌ی اون‌ها راضی بود!

  • آبنبات‌ با طعم خون

ظاهراً آبنبات‌های با طعم خون (Blood-flavoured lollipop) برای خون آشام ها هستن و می‌تونین توی بخش «طعم‌های غیرمعمول» در «هانی دوکز» پیداشون کنین. هنوز معلوم نیست که جادوگرها هم از این طعم خوششون میاد یا نه؛ اما در سال سوم، طی دومین بازدید دانش آموزان هاگوارتز از هاگزمید، ران و هرمیون در مورد خریدن آبنبات‌ها با هم بحث میکردن.

  • شکلات‌ و کیک‌های پاتیلی

«شکلات‌های پاتیلی» (Chocolate Cauldron) شکلات‌های جعبه‌ای هستن که با «فایروسکی» (Firewhisky) پر شده‌ان و ظاهر تک تکشون به شکل پاتیل هستن. از این شکلات‌ها بیشتر به عنوان هدیه استفاده میشه. «رومیلدا وین» () یه جعبه‌ از این شکلات‌ها را به هری هدیه داد، اما رون شکمو اون‌ها رو خورد. به احتمال زیاد در یک بسته هشت عدد بود، زیرا وقتی رون ویزلی چهار دیگ با معجون عشق رومیلدا در آنها خورد، هری گفت: "تو همین الان نصف جعبه دیگ شکلاتی خوردی.

شکلات‌های پاتیلی

  • برتی باتز

«برتی باتز» (Bertie Botts) یکی از محبوبترین خوراکی‌های دنیای جادوگری هری پاتر هست و حسابی بین دانش آموزان مدرسه‌ی هاگوارتز طرفدار داره. مردم از حدس زدن و امتحان کردن طعم های مختلف موجود در بسته بسیار هیجان زده می شدن. تو یه بسته از آبنباتهای برتز باتز میتونین طعم‌هایی مثل: شکلات، نعنا، مارمالاد، اسفناج، جگر، علف، خاک مزرعه، استفراغ، جرم گوش، کاغذ، ساردین و بوگی… رو پیدا کنین! مزه‌ی بوگی اینقدر کم و خاص هست که توی کتاب، رون با ذوق برای هری تعریف میکنه که جورج یه زمان مزه‌ی بوگی رو امتحان کرده!

  • آبنبات زبان دارزکن

«آبنبات زبان درازکن» (Ton-Tonge Toffee) یه خوراکی جادوییه که اولین بار توسط «فرد و جورج ویزلی» (Fred & George Weasley) برای «مغازه‌ی شوخی‌های ویزلی» (Weasleys' Wizard Wheezes) اختراع شد. در این محصول از طلسم Engorgement استفاده شده که زبان مصرف کننده رو تا حداکثر 4 فوت بزرگ میکنه. در آگوست 1994، زمانی که خانواده ویزلی برای بردن هری به جام جهانی کوئیدیچ به خانه‌ی دورسلی‌ها در پرایوت درایو ( 4 Privet Drive)رفتن 4 Privet Drive رفتن؛ «فرد ویزلی» به صورت تصادفی (الکی) یه دونه از این تافی‌ها رو روی زمین انداخت. دادلی شکمو هم نتوانست جلوی خودش رو بگیره و این تافی رو امتحان کرد در نتیجه زبانش دراز شد و خاله پتونیا و عمو ورنون رو به وحشت انداخت تا زمانی که آقای ویزلی طلسمش رو باطل کرد.

  • شکلات غورباقه‌ای

واقعا هیچ خوراکی به جذابیت شکلات غورباقه‌ایی نیست، می‌پرسین چرا؟! با خرید این شکلات‌ها میتوانین یه کلکسیون از عکس جادوگران بزرگ هم داشته باشین. هری برای اولین بار با «قورباغه‌های شکلاتی» (Chocolate Frogs) تو قطار سریع السیر هاگوارتز ( Hogwarts Express) روبرو شد. قورباغه‌های شکلاتی یکی از خوراکی‌های محبوب تو سراسر جهان جادوگری و به خصوص بین دانش آموزان هاگوارتز هستن. این شکلات‌ها با کارت‌هایی که جادوگران معروف رو به تصویر می کشن، بسته بندی شده‌ان. خیلی از بچه‌ها برای تکمیل کردن کلکسیونشون، کارت‌هاشون رو با هم عوض میکنن. فقط حواستون رو خوب جمع کنین که این قورباغه‌های شیطون با یه جهش از دستتون فرار نکنن! این قورباغه‌ها از هفتاد درصد «کرواکوا» ساخته شده‌ان که بهشون اجازه میده مثل یه غورباقه‌ی واقعب بپرن! 



از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم