برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

گشت و گذار تو کوچه‌ی دیاگون با فانتزی‌مگ - بخش دوم

975 بازدید 36 لایک

زمان مطالعه: 12 دقیقه


«کوچه‌ی دیاگون» (Diagon Alley) یکی از طولانی‌ترین خیابان‌های شهر لندنه که فقط جادوگران بهش دسترسی دارن و پر از مغازه‌های عجیب غریب و محصولات جادوییه! ما همراه با «هری پاتر» (Harry Potter) و «هاگرید» (Hagrid) برای اولین بار توی کتاب/فیلم «هری پاتر و سنگ جادو» (Harry Potter and the Philosopher's Stone) به این مکان جادویی سر زدیم. بیاین امروز همراه فانتزی‌مگ گشت و گذاری توی این کوچه‌ و مغازه‌های خاصش داشته باشیم.

برای خوندن بخش اول این مقاله کلیک کنید!


  • کوچه‌ی ناکترن

کوچه‌ی «ناکترن» (Knockturn Alley) کوچه‌ای تاریک و خاکی هست که با کوچه‌ی دیاگون تقاطع داره. این مکان محل رفت و آمد جادوگران تاریک هست و اکثر مغازه‌هاش پر از وسایل تاریک و چیزهای خطرناکه. توی فیلم «هری پاتر و تالار اسرار» (Harry Potter and Chamber of Secrets)، هری هنگام استفاده از «پودر فلو» (Floo Powder) توی خونه‌ی ویزلی‌ها به جای کوچه‌ی دیاگون سر از کوچه ناکترن در میاره؛ «هاگرید» به طور اتفاقی هری رو پیدا می‌کنه و از دست جادوگری با دندان‌های خزه‌ای نجات میده.

  • مغازه‌ی بورگین و برکز

«بورگین و برکز» (Borgin and Burkes) معروفترین فروشگاه عتیقه‌فروشی واقع تو خیابان ناکترن هست. این مغازه همیشه به انجام کارهای مشکوک و فروش اشیای جادویی تاریک و خطرناک معروف بوده. این فروشگاه و صاحبانش یعنی آقای «بورگین» و آقای «برکز» نقش پررنگی تو مجموعه داستان‌های هری‌پاتر داشتن. از برگزاری جلسات مخفیانه‌ی «مرگخواران» (Death Eaters) گرفته تا کمک به جابه‌جایی نیروهای لرد سیاه برای حمله به هاگوارتز. دراکو تو یکی از تلاش‌هاش برای به قتل رسوندن دامبلدور یه وسیله‌ی نفرین شده از این مغازه خرید، کی یادشه که چه چیزی بود، حتما جواب رو برامون کامنت بذارین. «لرد ولدمورت» (Lord Voldemort) پس از ترک «هاگوارتز» در اواسط دهه‌ی 1940 برای مدت کوتاهی در «بورگین و برکز» کار کرد، جایی که به واسطه‌ی شغلش تونست به جام «هلگا هافلپاف» دسترسی پیدا کنه و اون رو همبه کلکسیون «هورکراکس» (Horcrux) یا «جان پیچ»‌هاش اضافه کنه!

  • کتاب فروشی فلوریش اند بلاتز

توی کتاب فروشی «فلوریش اند بلاتز» (Flourish & Blotts) می‌تونین طیف وسیعی از کتاب‌های جادویی، از جمله کتاب‌های درسی برای دوره‌های هاگوارتز و کتاب‌های مورد علاقه‌ی عموم جامعه‌ی جادویی مثل کتاب‌های پروفسور «گیلدوری لاکهارت» (Gilderoy Lockhart) رو پیدا کنین. توی این مغازه یه کنج دنج هم قرار داره که صرفاً به فال‌گیری اختصاص داره! این مغازه همون جایی هست که «لوسیوس مالفوی» «دفتر خاطرات تام ریدل»، یکی از هورکراکس‌های ولدمورت رو داخل کیف «جینی ویزلی» میاندازه و در نتیجه باعث شروع وقایع در اتاق اسرار میشه! توی کتاب «هری پاتر و زندانی آزکابان»، جلوی تمام پنجره‌های این مغازه یه قفس آهنی بخاطر کتاب‌های «هیولایِ هیولاها» قرار داره بودن. برای مقابله با این کتاب‌های شرور که توسط هاگرید برای تدریس واحد «موجودات جادویی» انتخاب شده بودن،تمام کارکنان مجبور بودن که با دستکش‌های ضخیم کار کنن. به گفته‌ی مدیر این مغازه، این دومین فاجعه بعد از خرید 200 نسخه از کتاب نامرئیِ «نامرئی» بوده!

  • مغازه‌ی ردا فروشی مادام مالکین مناسب برای هر موقعیتی!

«مادام مالکین» (Madam Malkin's Robes for All Occasions) یکی از معروفترین فروشگاه‌های پوشاک تو دنیای جادوگری هست که کنار کتاب فروشی «فلوریش اند بلاتز» قرار داره. توی این مغازه میتونین هر چیزی که برای دوران مدرسه نیاز دارین از رداهای ساده‌ی روزانه تا هر چیزی که برای یه مهمونی جادویی نیاز دارین رو پیدا کنین. هری و «دراکو مالفوی» برای اولین بار در کتاب «هری پاتر و سنگ جادو» توی مغازه‌ی «مادام مالکین» هم دیگه رو می‌بینن!

  • مغازه‌ی شوخی‌های ویزلی

«مغازه‌ی شوخی‌های ویزلی» (Weasleys' Wizard Wheezes) یه شوخی فروشیِ بسیار محبوب توی کوچه‌ی دیاگون هست. ایده‌ی این کار به عنوان یه تجارت کوچیک توی دوران تحصیل «فرد و جورج ویزلی» (Fred & George Weasley) ایجاد شد تا در نهایت بعد از فرار دوقلوهای ویزلی از مدرسه درهای این مغازه با پلاک 93 به روی بچه‌های مشتاق و دانش‌آموزان پر دردسر باز شد. در واقع سرمایه‌گذار اصلی این کار هری پاتر بود که هزار گالیون جایزه‌ی خودش به عنوان برنده‌ی مسابقات «سه جادوگر» (The Triwizard Tournament) رو به این دو برادر هدیه داد. اینم لیستی از محصولاتی که می‌تونین توی این مغازه پیدا کنین: اسنک باکس های اسکیینگ،گوش‌های درازشونده برای شنود، طلسم های رویاپردازی، برتی باتز، پودر تاریکی فوری پرویی، معجون عشق، نوقاهای حال بهم زن برای پیچوندن کلاس‌ها و... 

این مغازه به طور موقت در طول داستانِ کتاب «هری پاتر و یادگاران مرگ» تعطیل شد؛ در مصاحبه‌های پس از انتشار یادگاران مرگ، «رولینگ» (J. K. Rowling) گفته که جورج بعد از مرگ فرد فروشگاه کوچه‌ی دیاگون رو دوباره باز کرد؛ رون هم پس از اتمام دوره‌ی کارآگاهیش توی «وزارت سحر و جادو» برای کمک به برادرش جورج ملحق شد.

  

   

کد تخفیف ارسال رایگان هدیه‌ی فانتزی‌مگ به شما:

FMAGFREE1


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم