برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

رازهای آپارتمان مونیکا، جایی که دوستی‌ها تا ابد ادامه داره!

4032 بازدید 64 لایک

زمان مطالعه: 18 دقيقه


از سریال «فرندز» یا «دوستان» (Friends) میشه‌ به عنوان بهترین و پرمخاطب‌ترین «سیت‌کام‌» (به نوعی از فیلم و سریال‌های کمدی گفته میشه که در اون شخصیت‌های فیلم یا سریال در مکان‌های معمولی مثل محل کار یا خانه حضور دارن و فعالیت‌های روزانه‌شون با چاشنی طنز انجام میشه. بعد از هر اتفاقِ طنزآمیزی، معمولاً صدای خنده استودیویی زنده یا از پیش ضبط شده پخش میشه) تاریخ یاد کرد. این سریال تا به این زمان بیش‌تر از ۱۰۰ میلیارد بار در پلتفرم‌های مختلف دیده شده، رکوردی که حالا حالاها سریال دیگه‌ایی حتی به گردِ پاش هم نمیرسه.  فرندز جزو معدود سریال‌هاییه که در طول سال‌های پخشش نه تنها ریزش مخاطب نداشت و محبوبیتش دستخوش تغییر نشد بلکه مخاطبانی از نسل‌های مختلف رو با هم خودش همراه کرد؛ این سریال طی ۱۰ فصل بی‌نظیر ادامه پیدا کرد و با هر فصل، بی‌شمار لحظه‌ی به‌یادماندنی و دوست‌داشتنی برای طرفدارهاش به یادگار گذاشت.


این سریال در مورد شش دوستِ ۲۰ تا ۳۰ سال است که در منهتنِ شهر نیویورک زندگی می‌کنن. داستان قسمت‌های مختلف سریال، حول ماجراجویی‌های رمانتیک، کمدی و مشکلات شغلیِ شخصیت‌های مونیکا گلر (Monica Geller)، ریچل گرین (Rachel Green)، فیبی بوفی (Phoebe Buffay)، راس گلر (Ross Geller)، جویی تریبیانی (Joey Tribbiani) و چندلر بینگ (Chandler Bing) میگذره. «مارتا کافمن» (Marta Kauffman) و «دیوید کرین» (David Crane) بین نوامبر و دسامبر سال ۱۹۹۳ بر روی سریالی به اسم «کافه‌ی بی‌خوابی» کار میکردن که در نهایت با هم پیش‌نویسی هفت صفحه‌ای به شبکه‌ی ان‌بی‌سی ارائه دادن؛ بعد از چندین بار اعمال تغییر در فیلم‌نامه و سریال، به خصوص تغییر اسم این مجموعه به «دوستانی مانند ما» و در نهایت « فرندز» ضبط این مجموعه از سال 1994 آغاز شد.

تورِ «فرندز» استودیوی برادران وارنر؛ یه پست مخصوص فرندز فن‌ها

امکان نداره که صحبت از این سریال محبوب بشه و تصویر آپارتمان مونیکا و ریچل برامون تداعی نشه، میشه گفت که این لوکیشن نمادین‌ترین قسمت از کل سریاله که میزبان بسیاری از خنده‌دارترین و احساسی‌ترین لحظات در طول این 10 فصل بوده حتی آخرین صحنه‌ی این سریال هم در این آپارتمان فیلمبرداری شده که ثابت میکنه که این لوکیشن چقدر بر روی مخاطبین و عوامل فیلم تاثیرگذار بوده. با اینکه پلان کلی و جای خیلی از چیزها در طول نمایش زیاد تغییر نمی کنه، اما جزئیات پنهان زیادی وجود دارن که حتی طرفدارهای پروپاقرص این مجموعه هم ازش بی خبرن! تو این مقاله میخوایم 10 تا از رازهای پنهان این لوکیشن دلنشین رو بررسی کنیم.

  • تغییر شماره‌ی واحد مونیکا

چیزی که خیلی از طرفدارها احتمالاً متوجه‌اش نشده‌ان، اینه که شماره‌ی واحد آپارتمان مونیکا و ریچل در طول نمایش تغییر میکنه؛ اما این مسئله چیزی نبوده که تو خط داستانی سریال مطرح شده باشه. در ابتدا، شماره‌‌ی این واحد پنج بود؛ اما مخاطبینِ سریال به سرعت به این نکته اشاره کردن که منطقی نیست که آپارتمانی به بلندی آپارتمان مونیکا، پنجمین واحد این ساختمون باشه. با اینکه چندین قسمت از پخش این سریال میگذشت اما تولیدکنندگان فرندز همچنان تصمیم گرفتن که این ایراد رو رفع کنن و شماره‌ی واحد ها رو به 20 و 19 تغییر دادن.

  • ساکنین آپارتمان  

در حالی که مونیکا و ریچل اولین افرادی هستن که وقتی صحبت از این آپارتمان میشه به ذهمون میان اما همه‌ی اعضای این گروه مدتی رو در این واحد سپری کردن. واضحه که چندلر با مونیکا در آنجا زندگی میکنن، زمانی که پسرها و دخترها آپارتمانشون رو با هم عوض می کردن، جویی هم برای مدتی اونجا ساکن شد. ما در صحنه‌های فلش بک میبینیم که فیبی به عنوان هم اتاقیِ مونیکا، قبل از پیوستن ریچل به گروه در آنجا زندگی می کرده و راس هم زمانی که مادربزرگشون با اونها زندگی می‌کرد تصمیم گرفت که توی آپارتمان مونیکا بمونه تا بتونه تو کلاس‌های رقص شرکت کنه.

  • تابلوی فرانسوی مونیکا

دیگه همه این پوستر قدیمی فرانسوی رو تو آپارتمان مونیکا می شناسن. شاید خیلی‌ها فکر کنن که این تابلو هم جزئی از دکور سریاله و هیچ هدفی خاصی برای استفاده از این تابلو نبوده؛ اما اینطور نیست در واقع از این پوستر برای پوشوندن سوراخی در دیوار استفاده میشده. هر زمانی که از طرف دیگه‌ی آپارتمان فیلم‌برداری میشده این تابلو رو برمیداشتن تا به دوربین اجازه بده که از داخل خونه فیلم بگیره. چیزی که تعداد کمی از طرفدارای متعصب فرندز درباره‌اش میدونن.

  • یخچالی برای نوشیدنی‌های خنک

تو بسیاری از مجموعه‌های مختلف، لوازم خانگی و چیزهایی مثل اجاق‌ها، فرها، توالت‌ها و یخچال‌ها به صورت ماکت در صحنه قرار میگیرن تا لوکیشن واقع بینانه‌تر به نظر برسه؛ با این حال تو سریال فرندز، یخچالی که در آپارتمان مونیکا و ریچل قرار داره یه یخچال واقعیه و کاملاً کار می کنه. بازیگران سریال از این یخچال استفاده می‌کردن تا در فاصله‌های طولانی بین ضبطِ سریال نوشیدنی‌هاشون خنک بمونه!

  • کمد مخفی مونیکا

تو طول سریال، طرفدارها همیشه دوست داشتن بدونن که تو کمد مخفی آپارتمان مونیکا چه خبره؟ انقدر از بازیگران و سازندگان سریال، در مورد این مسئله سوال پرسیدن که در نهایت اپیزودی رو بهش اختصاص دادن. این کمد ثابت کرد که اختلال وسواس فکری-عملی (OCD) مونیکا آنقدر جدیه که هر چیزی که نظم مورد نظرش رو بهم میزنه در نهایت راهی اون کمد میشه. با این حال، دلیل واقعی این که چرا از این کمد در زمان‌های دیگه استفاده نمیشد این هست که عوامل پشت صحنه‌ی سریال برای ورود و خروج به لوکیشن از این کمد استفاده میکردن!

  • بالکنی که نیست!

این یه نکته‌ی خیلی جالبه در مورد آپارتمان مونیکا و ریچل که خیلی از طرفدارها واقعاً بهش فکر نکردن. میدونیم که آپارتمان یه بالکن داره چون صحنه‌های زیادی اونجا اتفاق می افته، اما واقعاً نباید اونجا باشه! وقتی ساختمان آپارتمان از بیرون نشون داده میشه، هیچ بالکنی در نمای ساختمان وجود نداره! 

پلان واحد مونیکا - ریچل و جویی - چندلر

  • پنجره‌ایی برای جاسوسی

وقتی به آپارتمان مونیکا و ریچل فکر می کنیم، پنجره‌ی سراسری تو پس زمینه بلافاصله تو ذهنمون نقش میبنده؛ با وجود اینکه بخش اصلی نشیمن نیست اما لحظات درخشان زیادی در کنارش رخ میده. مهم‌تر از همه اینکه، این گروه از این پنجره برای جاسوسی در مورد «آقای لختِ زشت» (Ugly Naked Guy) استفاده می‌کنن، که لحظات سرگرم‌کننده زیادی رو برای مخاطب فراهم می‌کنه. با این حال، پلان‌های اصلی اولیه برای پنجره‌های معمولی و کوچیکتر تنظیم شده بود. شاید این چیزی باشه که افراد کمی متوجه شده باشن، اما آپارتمان مونیکا و ریچل توفصل اول هیچ پرده‌ای نداشت. دلیل نبودن پرده تو فصل یک صرفاً به دلیل مشکلات مالی بود، چون تو اون زمان سریال بودجه کافی نداشت.

  • ساختمانی نصفه نیمه

در حالیکه همه این آپارتمان رو همونطور که در تلویزیون نشون داده شده، تصور میکنن؛ در واقعیت این مجموعه یه لوکیشن فیلم برداریه و به همین دلیل ساختارش به کلی متفاوته! فقط افرادی که سر صحنه‌ی فیلم‌برداری حضور داشتن این مسئله رو خوب درک میکنن. به عنوان مثال، اتاق خواب مهمان در واقع جدا از نشیمن ساخته شده یا برای ساختمان اصلی تنها ورودی طراحی شده، تو ساخت پله‌ها هم از همین الگو پیروی شده و تنها به اندازه‌ی دو پاگرد پله ساخته شده.

  • قاب مونیکا

جالبه بدونین که قاب زرد رنگی که پشت در و اطراف چشمی آپارتمان مونیکا نصب شده بود و در نهایت به نمادی برای سریال فرندز تبدیل شد، اصلا از قبل طراحی نشده بوده!

این قاب در واقع آیینه بود و قرار بوده که دخترا هر بار هنگام بیرون رفتن، آرایش و موهای خودشون رو داخلش چک کنن؛ تو همون روزهای ابتدایی فیلم برداری، بازیگران و عوامل پشت صحنه چندین بار این آیینه رو میشکنن تا اینکه یکی از خدمه قابِ خالی رو به طور موقت روی در آویزان میکنه و با استقبال همه مواجه میشه.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم