برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

از عصای گندالف تا نارسیل، معرفی قوی‌ترین سلاح‌های هابیت و ارباب حلقه‌ها

798 بازدید 54 لایک

زمان مطالعه: 8 دقیقه


خلق زمین‌هایی که تا پیش از این وجود نداشتن، توصیف با حوصله از جزئیات مکان‌ها، طراحی شخصیت‌های باورپذیر و خلق موجودات فانتزی متعدد، داستان‌های « جی . آر. آر تالکین» (J.R.R. Tolkien) رو به یکی از محبوبترین نویسنده‌های فانتزی معاصر تبدیل کرده. معروف‌ترین بخش از این دنیا، «سه‌گانه‌ی ارباب حلقه‌ها» (Lord of The Rings Trilogy) و «سه‌گانه‌ی هابیت» (Hobbits Trilogy) هستن. تم اصلی این داستان‌های حماسی تقابل خیر و شر هست که در این راه جنگ‌های بسیاری رخ میده. با ما همراه باشین تا نگاهی به لیستی از قوی‌ترین سلاح‌های دنیای تالکین بیاندازیم.

*این مقاله با تمرکز بر آثار سینمایی این فرنچایز تنظیم شده.


  • 8 پیکان سیاه (The Black Arrow)

«پیکان سیاه»، تیری فولادی ساخته‌ی دست «دورف‌ها» هست که توسط «بارد بومن» (Bard the Bowman) در پایان سومین قسمت از فیلم‌های «هابیت» برای کشتن «اسماگ» (Smaug) استفاده شد. از زمان «نبرد پنج ارتش علیه اژدها»، این سلاح به عنوان میراث در خاندان «گیریون» (Girion) باقی ماند. «بارد» با استفاده از این تیر، موفق شد «اژدهای حریص اسماگ» رو در زمان حمله به «شهر روی دریاچه» (Lake Town) از پای دربیاره. این سلاح یک پرتابه هست که تیری سیاه رنگ رو به سمت هدف شلیک میکنه، دورفی به نام «ترور» (Thror) مخترع و سازنده‌ی «پیکان سیاه» بوده؛ مشخص نیست که این سلاح قدرت جادویی داره یا نه؛ اما «بارد» یک بار اعتراف کرد که همیشه پس از هر بار استفاده، می‌توانسته به طریقی دوباره پیکان رو پیدا کنه و پس بگیره.

  • 7 عصای گندالف (Gandalf's Staff)

برای جادوگرها، عصا و چوبدستی مهم‌ترین همراه و سلاح هست؛ عصا یه گزینه‌ی عالی برای انجام جادو در مقیاس بزرگ هست. زمانی‌که «گندالف» به همراه «بالروگ» به درون ورطه‌ی تاریک زیر پل معدن موریا سقوط کرد، ظاهرا عصایش از بین رفت. اما هنگامی که مدت‌ها بعد او در هیبتی جدید به‌عنوان «گندالف سفید» (Gandalf the White) بازگشت، عصای قدیمی او جایش را به عصایی جدید از چوب خاکستری داده بود که به مراتب قدرت و عملکردی بهتر از عصای قبلی او داشت. 

  • 6 کمان گلادریم (Bow of Galadhrim) 

 «کمان گلادریم» اسلحه‌ی قدرتمند دیگه‌ای از دنیای «ارباب حلقه‌ها» هست؛ کمانی که «بانو گالادریل» (Galadriel) هنگام بازدید «یاران حلقه» (Fellowship Of The Ring) از «لوتلورین» (Lothlorien) به لگولاس هدیه داد و اشاره کرد که این کمان مانند کمانی‌هایی هست «گالادریم‌ها»* (Galadhrim) استفاده می‌کنن. بلندتر و محکم‌تر از کمانی که لگولاس قبلاً حمل می‌کرد، با موی الف‌ها ساخته شده و از هر نظر نسبت به کمان‌هایی که الف‌های «میرک‌وود» (Mirkwood) استفاده میکنن برتری داره. 

*الف‌های سیلوانی که در لوتلورین و تحت رهبری «کله‌بورن» و «بانوگالادریل» زندگی میکنن.

  • 5 شمشیر استینگ (Sting)

«شمشیر استینگ» (Sting) اسم یکی از سلاح‌های باستانیِ الف‌هاست که در شهر «گوندولین» (Gondolin) ساخته شده و در نهایت طی سقوط این شهر گم شد. توی داستان «هابیت» و در راه سفر به «اربور» (Erebor)، «بیلبو بگینر»، «استنیگ» و دو شمشیر الفی دیگه به اسم‌های «گلامدرینگ» (Glamdring) و «اورکریست» (Orcrist) رو در غار ترول‌ها پیدا کرد. برخلاف سایر سلاح‌های الفی، این شمشیر بسیار برای هابیت‌ها مناسب بود و حتی زمانی که صاحبش در معرض خطر قرار میگرفت به رنگ آبی در می‌اومد. سالها بعد «بیلبو» در «ریوندل» (Rivendell) «استینگ» رو به برادر زاده اش «فرودو بگینز» (Frodo Baggins) داد و بعد از شکست سائورون (Sauron) در انتهای دوران سوم (Third Age)، «فرودو» این شمشیر رو را به «سم وایز گمجی» هدیه داد، این شمشیر بعد از فوت «سم وایز» به یکی از میراث‌های خاندان گمجی (Gamgee) تبدیل شد.

  • 4 شمشیر ارکریست (Orcrist)

«اورک‌ریست» یا «ارکریست» یکی دیگه از شمشیرهایی هست که در غار ترول‌ها پیدا شد، «گابلین‌»ها (Goblins) و «اورک»ها (Orcs) به‌شدت از این شمشیر واهمه داشتن، به طوری که از آن با نام «گزنده» (Biter) هم یاد می‌شد. طبق گفته‌های «الروند» (Elrond)، «ارکریست» در زبان باستانی الف‌های «گوندولین» به معنای «گوبلین شکاف» هست. این شمشیر بسیار خوش ساخت بود و غلافی زیبا با دسته‌ای نگین دار داشت و مثل «استینگ» در زمان حضور دشمنان می‌درخشید. سلاحی که شاهد استفاده‌ی آن به وسیله «تورین سپر بلوط» (Thorin Oakenshield) در سه‌گانه‌ی هابیت بودیم؛ این سلاح همراه با صاحبش «تورین» دفن شد.

  • 3 شمشیر گلمدرینگ (Glamdring)

«گلمدرینگ» با نام «the Foe» هم شناخته میشه؛ طی اتفاقاتی که در بالا اشاره کردیم به دست «گندالف» رسید. «گلمدرینگ» در ابتدا به «تورگون» (Turgon) تعلق داشت. گفته میشه «پادشاه الف‌ها» راه خودش راواز میان دریای از دشمنان با استفاده از این شمشیر باز کرده تا برادر شرئ نجات بده؛ به‌همین خاطر از این سلاح در میان اورک‌ها و گابلین‌ها با نام «Beater» یاد می‌شد. این شمشیر در برابر گذر زمان مصون بود و با عمری بیش از ۶۵۰۰ سال، هنوز مثل روز اولش بود. این سلاح هم در حضور دشمنان می‌درخشیده.

  • 2 تیغه‌ی مورگول (Morgul Blade)

«تیغه مورگول» خنچری هست که توسط «نازگول»ها () استفاده میشه. معروف‌ترینشون خنجر پادشاه-جادوگر «آنگمار» هست، او برای کشتن «فرودو» از این سلاح استفاده کرد. این سلاح ویژگی خاصی داره به این شکل که پس از ضربه زدن، تیغه‌ی اون در بدن قربانی میشکنه و قسمتی ازش درون اون فرد میمونه تا جادوی سیاه اون رو از پای دربیاره و در نهایت تبدیل به یکی از «نازگول‌ها» بشه. جادوی «الروند» مانع از پیشرفت جادوی سیاه شد اما حتی او هم نتوانست «فرودو» رو به طور کامل شفا بده. هر سال در سالگرد این حادثه »فرودو» به شدت بیمار میشه.

  • 1 شمشیر نارسیل (Narsil)

«نارسیل» اسم شمشیر افسانه‌ایی «الندیل» (Elendil)، پادشاه انسان‌های «نومه نور» هست که توی نبرد «آخرین اتحاد انسان‌ها و الف‌ها» (War of the Last Alliance) نقش بسیار مهمی داشته. طی این جنگ «گیل-گالاد» پادشاه الف‌ها و «الندیل»، «سائورون» رو به عقب‌نشینی وادار کردن ولی در نهایت به دست سائورون کشته شدن؛ ایسیلدور شمشیر شکسته‌ی پدرش، نارسیل، رو برمیداره و با اون انگشت سائورون رو قطع میکنه و «حلقه‌ی یگانه» رو از اون میگیره. «ایسیلدور» قطعه‌های شکسته‌ی شمشیر رو پیش خود نگاه میداره؛ پس از مرگ او تکه‌های شمشیر به ریوندل (Rivendell) و نزد «لرد الروند» (Elrond) برده میشه. در جریان مبارزه‌ی نهایی با «سائورون» شمشیر نارسیل دوباره از نو ساخته میشه و به وارث پادشاهان «نومه نور» یعنی «آراگورن» (Aragorn) پسر «آراتورن» (Arathorn) سپرده میشه. «آراگورن» اشم این شمشیر رو به آندوریل (Andúril) یعنی «شعله‌ی غرب» (Flame of the West) تغییر میده. از این شمشیر افسانه‌ایی توی نبردهای بزرگی مثل نبرد پلنور (Battle of the Pelennor Fields)  و نبر دورازه سیاه (Battle of the Black Gate) استفاده شده.

کد تخفیف ارسال رایگان هدیه‌ی فانتزی‌مگ به شما:

FMAGFREE1


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم