برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

هر چیزی که برای درک بهتر فصل دوم جوجوتسو لازم داری، اینجاست!

2652 بازدید 68 لایک

زمان مطالعه:12 دقیقه

خطر اسپویل از فصل دوم جوجوتسو!


اگه شما هم مثل من بخاطر نحوه‌ی پخش فلیم سینمایی و سریال‌های انیمه‌ی جوجوتسو (Jujutsu Kaisen) حسابی کلافه شدین، این مقاله مخصوص شماست. حالا که فصل دوم این انیمه بعد از تاخیر چهار هفته‌ایی دوباره در حال پخشه، میخوایم تا جای ممکن یه سری نکته‌ی مهم در مورد جزئیات سریال و شخصیت‌هاش رو که برای درک بهتر فصل دوم لازم داریم، با هم بررسی کنیم؛ پس با فانتزی‌مگ همراه باشین!


جوجوتسو کایزن یکی از محبوترین انیمه‌های سال‌های اخیره که به دلیل گرافیک خیلی خوب، داستان پیچیده و شخصیت‌های جذابش دل اوتاکوها رو برده. از این انیمه تا به حال یه فصل و یه فیلم سینمایی منتشر شده و فصل دومش هم در حال پخش هست. ترتیب انتشار این سه اثر با روند مانگا کمی متفاوت هست و همین مسئله درک داستان رو برای مخاطبین کمی سخت کرده. فصل اول این مجموعه در مورد برگشتن پادشاه نفرین‌ها یا «سوکونا» (Skuna) هست و در زمان تحصیل «یوجی ایتادوری»، «مگومی فوشیگورو» و «نوبارا کوگیساکی» در مدرسه جوجوتسوی توکیو روایت میشه. فیلم سینمایی این مجموعه به اسم «جوجوتسو کایزن صفر» که تقریبا یک سال پس از انتشار فصل اول، بر روی پرده‌ی سینماها رفت؛ کمی قبل از داستان فصل اول و داستان «یوتا اوکوتسو»، یه نوجوان شانزده ساله رو دنبال میکنه که نفرین قدرتمندی به اسم ریکا همیشه دنبالش هست. این نفرین به هر کسی که قصد آسیب رساندن به یوتا رو داره حمله میکنه و در واقع از مرگ ناگهانی و تلخ بهترین دوست دوران کودکی یوتا یعنی، «ریکا اوریموتو» بر اثر تصادف شکل گرفته. فصل دوم این مجموعه که از اوایل تابستان امسال شروع شده، با یه جهش بزرگ در زمان به زمان تحصیل گتو، گوجو، نانامی و....در مدرسه‌ی جوجوتسو برگشت و دوباره به زمان تحصیل یوجی، مگومی و.... برگشت. اگر حس می‌کنین در حین این جهش‌های زمانی نکته‌های مهمی جا افتادن و به خوبی توضیح داده نشدن، پس بهتره بریم سراغ اصلی:

تایپ MBTI کاراکترهای جوجوتسو

  • تنگن ساما چه کسی هست؟!

«تنگن ساما» (Tengen-sama)، که اغلب به عنوان «استاد تنگن» هم ازش نام برده میشه، یکی از شخصیت‌های مرموز این مجموعه هست که تا حالا در کالبد فیزیکی نشون داده نشده. «تنگن ساما» جادوگر‌ جوجوتسوی جاودانه‌ایی هست که وظیفه‌ی محافظت از دبیرستان‌های جوجوتسو رو به عهده داره و در مقبره‌ی راهروی ستاره زندگی میکنه. در طول دوره‌ی نارا، استاد تنگن بودیسم ژاپنی رو گسترش داده که پایه و اساس جادوگران جوجوتسو رو شکل داده؛ در نهایت یه فرقه به اسم «ستاره» تشکیل میشه که «تنگن ساما» رو به عنوان خدای خودشون می‌پرستیدن. در عصر مدرن (زمان حال)، استاد تنگن با دنیای خارج هیچ تعاملی نداره فقط برای کنترل قدرتش و تجدید ساختار فیزیکی‌اش به شکل یه انسان، هر پانصد سال یه بار باید با فردی ویژه که بهشون «حامل پلاسمای ستاره» هم گفته میشه ادغام بشه؛ در غیر این صورت ممکنه انرژی کنترل نشده‌ی تنگن ساما به دشمنی برای بشریت تبدیل بشه. داستان فصل دوم از سال 2006 و با انتقال حامل ستاره‌ی پلاسما به مدرسه‌ی راهنمایی جوجوتسو شروع میشه. در پایان این ماموریت متاسفانه «گتو» و «گوجو» نمی‌تونن به خوبی از «آمانه ریکو» (Riko Amanai) محافظت کنن و در نهایت «توجی فوشیگورو» (Toji Fushiguro) که توسط فرقه‌ی ستاره، استخدام شده بود، «آمانه» رو به قتل می‌رسونه. با اینکه فرقه‌ی ستاره به هدفشون میرسن و از این ادغام ناخالص جلوگیری میکنن؛ با این حال، استاد تنگن به‌نحوی میتونه به گفته‌ی «یوکی تسوکومو» انرژیش رو تثبیت کنه ولی گفته میشه که ظاهر انسانیش رفته رفته کمتر میشه. توی فصل‌های بعدی جوجوتسو منتظر حضور تنگن ساما در قالب فیزیکی باشین. :)

محل زندگی تنگن ساما- مدرسه‌ی جوجوتسو

  • رابطه‌ی بین گوجو و گتو از چه زمانی شکل گرفت؟!

«گوجو ساتورو» (Satoru Gojo) و «گتو سوگورو» (Suguru Geto) برای اولین بار در شعبه‌ی توکیوی مدارس جوجوتسو زمانی که دانش‌آموز سال دوم بودن در حدود سال‌های 2005-2006، ملاقات کردن. هر دوی اون‌ها در اوایل دوره‌ی «هیسی» اما توی خانواده‌های بسیار متفاوتی به دنیا اومدن. «گوجو» توی خانواده‌ایی از جادوگرهای قدرتمند به دنیا اومد و از نوادگان «میچیزانه سوگوآرو» (Michizane Sugawara) یکی از 3 روح انتفام‌جو  هست. «ساتورو» از زمان بچگی مورد توجه همه بود چون اولین فرد بعد از 400 سال هست که از تکنیک‌های نفرین شده‌ی «شش چشم» (6Eyes) و «بی‌نهایت» (Limitless) استفاده میکنه. از طرف دیگه، «گتو» توی خانواده‌ایی جادوگر متولد نشده و اصل و نسب خاصی نداره، هر چند که  تکنیک‌های نفرین شده‌ی منحصر به فردی مثل «دستکاری روح نفرین شده» و «اوزوماکی» داره. توانایی‌های «گتو» بهش این اجازه رو میدن تا نفرین‌های دیگر رو جذب و از قدرت اون‌ها برای حملات قوی استفاده کنه. نکته‌ی مهمی که باید توی داستان گتو و گوجو بهش توجه کنیم اینه که در پایان ماموریت «حامل پلاسما»، «گتو» از کشتن بسیاری از اعضای گروه مذهبی ستاره توسط گوجو جلوگیری می کنه؛ اگر مداخله نمی‌کرد، «گوجو» که دراون زمان غرق در لذت قدرت بود در نهایت به یه قاتل دسته‌جمعی تبدیل می‌شد و به شدت مسیر وقایع «جوجوتسو کایسن» را تغییر می‌داد.

  • چرا یوتا در حادثه‌ی شیبویا حضور نداشت؟!

پس از پایان فصل دوم دیگه می‌تونیم بگیم که تمام جادوگران جوجوتسویی که در «آرک شیبویا» (Shibuya Incident Arc) حضور داشتن، حتی قوی‌ترین‌ها در مقابل شرورهای ترسناک این مجموعه شانسی نخواهند داشت. «گوجو» تنها کسی بود که می‌توانست همه‌ی اون‌ها رو شکست بده، که متاسفانه حتی قبل از شروع مبارزه مهر و موم شد. «یوتا اوکوتسو» (Yuta Okkotsu) که تا الآن فقط در فیلم پیش درآمد «جوجوتسو کایزن 0» ظاهر شده، تنها امید ژاپن در حال حاضر هست که متاسفانه در زمان اتفاقات شیبویا خارج از کشور بود. برای درک بهتر داستان باید یکم به عقب برگردیم؛ بعد از «رژه‌ی شبانه صد شیطان» که توسط «سوگورو گتو» در ۲۴ دسامبر ۲۰۱۷ برنامه‌ریزی شد، «سوگورو» توسط «یوتا» و «ریکا» شکست خورد و در حین فرار با «ساتورو» مواجه شد و به دست او کشته شد. «گوجو» که پتانسیل بالای «یوتا» رو دیده بود برای محافظت از او هم در برابر جامعه‌ی جوجوتسو و هم در برابر دنیای نفرین‌ها، «میگل» رو مجبور میکنه تا یوتا رو از ژاپن خارج کنه و در آفریقا آموزش بده. آرکِ حادثه‌‌ی شیبویا در مانگا با چپتر 136 به پایان می‌رسه و «یوتا» در چپتر 137 برمی‌گرده. بعد از اتمام آرک شیبویا «یوتا» تنها جادوگر رتبه‌ی ویژه‌ی انجمن جوجوتسو هست که به دستور اون‌ها مامور اعدام «ایتادوری یوجی» میشه. 

خطر اسپویل از مانگای جوجوتسو!

  • مغز درون جسم گتو کیه؟!

«کنجاکو» (Kenjaku) یکی از آنتاگونیست‌های اصلی سری «جوجوتسو کایزن» هست؛ «کنجاکو» در واقع یه کاربر نفرین باستانی که بیش از هزار ساله که با استفاده از تکنیک ذاتی خودش به نوعی زنده مونده. تکنیک «کنجاکو» که به او اجازه میده که مغز خودش را به بدن دیگران پیوند بزنه و اون‌ها رو کنترل کنه. او در طول هزاران سال در کالبد افراد مختلف و با هویت اون‌ها زندگی کرده. مشخص نیست که بدن اصلی «کنجاکو» به چه شکلی بوده، اون رو فقط میشه با بخیه‌ها و زخم‌های روی پیشانی بدن قربانیانش شناخت. سوکونای قدرتمند از کنجاکو میخواد که روحش رو پس از مرگش به بیست شی نفرین شده تقسیم کنه؛ تا بتونه در آینده با استفاده از یک حامل به دنیا برگرده. دلیل اصلی دخالت نکردن «سوکونا» در نبرد نهایی همین پیمانی هست که از گذشته با «کنجاکو» داره. این کاربر نفرین قطعا علاقه‌ای به آرمان‌های «هانامی» (Hanami)، «جوگو» (Jogo) و سایر نفرین‌ها نداشت و فقط منتظر بلوغ «ماهیتو» (Mahito) بود که بتونه با استفاده از قدرت‌های «گتو» اون رو هم جذب کنه.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: انیمه, جوجوتسو کایسن

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم