برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

تایپ MBtI کاراکترهای جوجوتسو

16512 بازدید 25 لایک

زمان مطالعه: 12 دقیقه


تا حالا شده که شخصی خودش رو به عنوان یه INTJ یا ESTP توصیف کنه و شما معنیش رو ندونین؟ چیزی که ازش برای توصیف خودشون استفاده کردن، نوع شخصیتشون بر اساس شاخص تست مایرز-بریگز یا به اختصار، تست MBTI بوده. تست MBTI، یه پرسش‌نامه روان‌سنجیِ فردی هست که برای شناسایی نوع شخصیت، نقاط قوت و اولویت‌های افراد طراحی شده؛ این تست برای اولین بار توسط «ایزابل مایرز» (Isabel Myers) و مادرش «کاترین بریگز» (Katherine Briggs) و بر اساس تئوری‌های «کارل یونگ» (Carl Jung) درمورد انواع شخصیت تهیه شده.

اگه طرفدار پر و پا قرص انیمه هستین و به این موضوع هم علاقه دارین، بیاین که فانتزی‌مگ یه مقاله جذاب داره براتون!


انیمه‌ی «جوجوتسو کایزن» (Jujutsu Kaisen) یکی از محبوبترین انیمه‌های سبک «شونن» این روزهاست؛ این انیمه دارای یک گروه گسترده از شخصیت‌هاییه که طرفداران رو حسابی تحت تاثیر قرار دادن و  تقریباً هر نوع تایپ MBTI رو شامل میشن. جست و جو در مورد ابعاد روانی یه شخصیت همیشه جالبه، چه برسه که اون شخصیت از دنیای خیال پا به دنیای ما گذاشته باشه؛ دیگه وقتشه که بریم سراغ بررسی تایپ کاراکترهای اصلی این انیمه.

  • مگومی فوشیگورو و کنتو نانامی ISTJ هستن.

به ISTJ ها به دلیل تحلیلی و منظم بودن عنوان "منطقی" داده میشه. افرادی که با این تیپ شخصیتی تناسب دارن، بسیار صادق و محتاط هستن و چیزی رو که اتلاف وقت بدونن تحمل نمی‌کنن. «مگومی فوشیگورو» (Megumi Fushiguro) به عنوان یه جادوگر جوجوتسو، به محافظت از افراد نیازمند و حتی جادوگرهای دیگه اعتقاد راسخ داره ولی علی‌رغم آرمان‌های نجیبش و تلاشش برای نجات بقیه، باز هم فکر می کنه که یه قهرمان نیست. «کنتو نانامی» (Kento Nanami) هم یه مثال خوبه دیگه برای این تایپ شخصیتی هست که احساسات گرایی رو از اکثر موقعیت‌ها حذف میکنه. نانامی رفتاری بسیار صریح داره و از هر چیز غیر عملی و بدون کاربردی متنفر هست. مهم‌تر از همه، نانامی از اضافه کاری بیزاره و هر کاری انجام میکنه تا حتی یک میلی‌ثانیه بیش از چیزی که روی کاغذ ذکر شده، کار نکنه.

معنی نماد قبیله‌های ناروتو رو میدونین؟! -بخش اول

  • ایتادوری یوجی، نمونه‌ی بارز یه ISFP هست!

ISFP ها "ماجراجو" هستن. با وجود درونگرا بودن، بسیار کاریزماتیکن و نسبت به نیازهای دیگران حساس هستن. اون‌ها همچنین تخیلی عالی و کنجکاوی زیادی در مورد دنیای اطراف دارن؛ یکی از علایقشون داشتن فلسفه‌های قوی در مورد نحوه زندگی کردن هست. «ایتادوری یوجی» (Itadori Yuji) شدیداً به ارزش زندگی اعتقاد داره و معتقد هست که دیگران سزاوار مرگی مناسب هستن. او هر کاری که فکرشو بکنین رو با انرژی و شور مخصوص خودش انجام میده. از وقتی که او را به دنیای جادوگری جوجوتسو پرتاب کردن تا الآن در راه تبدیل شدن به یه جادوگر قدرتمند جوجوتسو ثابت قدم بوده.

  • نوبارا کوگیساکی و کاکی زنین، هردو ESTJ هستن.

ESTJ ها "مدیرها" هستن. اون‌ها ذاتا انسان‌هایی فداکار، رقابتی و با اراده‌ایی قوی هستن و میتونن به طرز بی رحمانه‌ایی صادق باشن. به جای فرضیات، به شواهد ملموس اعتماد میکنن؛ علاوه بر این، ISTJ ها بسیار قابل اعتماد هستن و به قول خودشون عمل می کنن. «ماکی» (Maki Zenin) و «نوبارا» (Nobara Kugisaki) بهترین نمونه‌های این تایپ شخصیتی هستن.

کاراکترهایی با ویس‌ اکترهای یکسان که باور نمی‌کنین!

 

  • گوجو ساتورونماینده‌ی ENTP ها

به ENTP ها لقب "مذاکره کننده" داده شده که انسان‌هایی زودباور هستن و به راحتی با هر موقعیتی سرگرم میشن. ENTP ها نسبت به زمینه‌های کاری خودشون کاملاً آگاهن و اغلب به موقعیت‌های بالایی دست پیدا میکنن. از باورهای سنتی بیزار هستن و تمایل دارن تا روش‌های جدیدی به سبک خودشون برای انجام کارها اختراع کنن. چه چیزی بهتر از این میتونه «گوجو» (Satoru Gojo)، این سنسی دوست داشتنی رو توصیف کنه؟

  • ریومن سوکونا یه ENTJ!

ENTJ ها "فرمانده" نامیده میشن. کسایی که چنین تایپ شخصیتی دارن، سرسخت و اقتدارگرا هستن؛ چشم اندازهای بزرگی دارن و هرگز در اجرای اون‌ها تردید نمی‌کنن. ENTJ ها زمان خودشون رو برای ناکارآمدی تلف نمی کنن و فوراً چیزی رو که بهشون سودی نمی‌رسونه قطع می کنن. «ریومن سوکونا» (Ryoman Sukuna) یا «پادشاه نفرین‌ها» در جوجوتسو کایسن بهترین نمونه‌ی این تایپ شخصیتیه. او به خوبی میدونه که چقدر قویه و همیشه از این فرصت استفاده میکنه تا به خودش بباله. او به برتری خودش اعتقاد داره و از حمایت عینی از افرادی که زیر دستش قرار دارن، دریغ نمیکنه؛ با وجود این، سوکونا به قدرت حریفانش اذعان داره!

تایپ شخصیتی شما چیه و حس میکنین که به کدوم شخصیت از دنیای فانتزی نزدیکترین؟! حتما برامون کامنت بذارین.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

 

ارسال شده در: انیمه, تایپ‌های MBTI

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم