برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

اوپنهایمر پر فروش‌ترین فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم شد!

373 بازدید 39 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه

آپدیت: «اوپنهایمر» با عبور از «بوهمین راپسودی»، تبدیل به پرفروش‌ترین فیلم بیوگرافی تاریخ سینما شد!


فیلم «اوپنهایمر» (Oppenheimer) جدیدترین و به جرات پر سر و صداترین، ساخته‌ی کارگردان، نویسنده و تهیه کننده‌ی محبوب کریستوفر نولان (Christopher Edward Nolan) هست. «نولان» فیلم‌های بزرگی در کارنامه داره و تو سال‌های گذشته با فیلم‌هایی مثل «تنت» (Tenet)، «دانکرک» (Dunkirk)، «میان ستاره‌ای» (Interstellar)، «شوالیه تاریکی برمی‌خیزد» (The Dark Knight Rises) و «اینسپشن» (Inception) همیشه بر سر زبان‌ها بوده. فیلم «اوپنهایمر» اثری در ژانر حماسی، تاریخی، بیوگرافی در رابطه با جنگ جهانی دوم و پروژه‌ی منهتن هست که به داستان زندگی دانشمند بزرگ و پدر بمب اتم « جی. رابرت اوپنهایمر» میپردازه، در ادامه با بررسی بیشتر این فیلم همراهمون باشید.


«نولان» فیلم‌نامه‌ی این فیلم رو بر اساس کتاب برنده جایزه پولیتزر «پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر» (American Prometheus: The Triumph and Tragedy of J. Robert Oppenheimer) نوشته «کای بیرد و مارتین جی. شروین فقید» به رشته تحریر درآورد و به دلیل اختلافش با کمپانی «برادران وارنر» (Warner Bros) بعد از نزدیک به دو دهه همکاری و ساخت ۹ فیلم با این شرکت قطع همکاری کرد؛ بعد از انجام مذاکرات در نهایت «یونیورسال پیکچرز» (Universal Pictures) حق ساخت و پخش جهانی این اثر رو خرید. 

پرومته آمریکایی، پیروزی و تراژدی جی رابرت اوپنهایمر

پیش-تولید این فیلم از ژانویه ۲۰۲۲ در نیومکزیکو آغاز شد. در فیلم «اوپنهایمر»، هنرمندانی مثل «کیلین مورفی» (Cillian Murphy) در نقش «جی. رابرت اوپنهایمر»، «امیلی بلانت» (Emily Blunt) در نقش کاترین اوپنهایمر، «مت دیمون» (Matthew Damon) در نقش «لزلی گرووز»، «رابرت داونی جونیور» (Robert Downey Jr) در نقش لوئیس استراوس، «فلورنس پیو» (Florence Pugh) در نقش «جین تاتلاک»، «جاش هارتنت» (Joshua Hartnett) در نقش «ارنست لارنس»، «کیسی افلک» (Casey Affleck) در نقش بوریس پاش، «رامی ملک» (Rami Said Malek) در نقش «دیوید هیل» و «کنت برانا» (Kenneth Branagh) در نقش «نیلز بور» حضور دارن.

بازیگران فیلم اوپنهایمر

همینطور که از این کارگردان بزرگ انتظار میره در طول فیلم‌برداری، به جای استفاده از «سی‌جی‌آی» یا جلوه‌های ویژه‌ی کامپیوتری، از مواد منفجره هسته‌ای واقعی استفاده شده! موسیقی این فیلم هم توسط «لودویگ گورانسون» ساخته شده‌؛ این هنرمند قبلاً هم با «نولان» همکاری داشته و موسیقی فیلم «تنت» رو ساخته بود. 

این پس از تحسین منتقدان در تاریخ ۲۱ ژوئیهٔ ۲۰۲۳ به‌وسیله‌ی «یونیورسال پیکچرز» به صورت جهانی روی پرده‌های سینما رفت و توانست بهترین عملکرد تجاری یه فیلم با درجه‌ی سنی بزرگسال پس از دوران کرونا رو تجربه کنه؛ طبق اعلام سینماهای ای‌ام‌سی، بیش از ۴۰٬۰۰۰ نفر از اعضای ای‌ام‌سی  بلیت هر دو فیلمِ «باربی» و «اوپنهایمر» رو در یه روز رزرو کرده بودن. با در نظر گرفتن بودجهٔ فیلم و هزینه‌های بازاریابی، «ورایتی» اعلام کرد که این فیلم برای سودآوری باید حداقل ۴۰۰ میلیون دلار در سراسر جهان فروش داشته باشه؛ حالا طبق تازه‌ترین اخبار سینما و تلویزیون، فیلم اوپنهایمر به رکورد جدیدی دست پیدا کرده و فروش جهانیش رسما از مرز ۵۰۰ میلیون دلار عبور کرده  و همچنین با عبور از فیلم‌هایی مثل «دانکرک» (Dunkirk) و فیلم «نجات سرباز رایان» (Saving Private Ryan) به پرفروش‌ترین فیلم با موضوع جنگ جهانی دوم تبدیل شده!

نولان در پشت صخنه ی فیلم اوپنهایمر


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: دنیای ویچر

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم