برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

قوی‌ترین جادوگران ماگل‌زاده در دنیای هری پاتر

566 بازدید 48 لایک

زمان مطالعه: 5 دقیقه


«مَشَنگ‌زاده» (muggle-born) نژاد گروهی از جادوگرها در دنیای داستان‌های «هری پاتر» هست. این دسته از جادوگران از پدر و مادری معمولی و مشنگ (بدون جادو) به دنیا اومدن ولی این نکته به معنی ضعیف بودن این جادوگرها نیست. با فانتزی‌مگ همراه باشین که امروز یه لیست از قوی‌ترین جادوگران مشنگ‌زاده آماده کردیم.


  • 5 مری الیزابت کاترمول

«مری الیزابت کاترمول» که در فیلم/کتاب «هری پاتر و یادگاران مرگ - قسمت اول» ظاهر شد، یه جادوگر مشنگ‌زاده هست که به خاطر شجاعتش برای حضور در دادگاه، در لیست ما قرار گرفته. اگه کمک‌های «هری»، «رون» و «هرماینی» نبود، به احتمال زیاد این جادوگر هم به خاطر قانون‌های جدید «وزارتخونه‌ی جادوگری»، توسط «دلورس آمبریج» محکوم و به زندان «آزکابان» منتقل میشد. 

  • 4 میرتل گریان

«میرتل وارن» که اکثرا با اسم «مرتل گریان» (Moaning Myrtle) شناخته میشه، یکی از تاثیرگذارترین جادوگران «مشنگ‌زاده» هست و به دلیل کمک‌های بسیارش به هری در رتبه‌ی چهارم قرار میگیره. بدون کمک‌های این روح جادویی که اکثرا در دستشویی دخترانه‌ی طبقه سوم زندگی میکنه، «تالار اسرار» کشف نمیشد و هری هم معنای پنهان «تخم‌مرغ طلایی» «مسابقات سه جادوگر» رو درک نمی‌کرد.

  • 3 برادران کریوی

در رتبه‌ی سوم دو برادر «کریوی» قرار دارن؛ «کالین کریوی» و برادر کوچکترش «دنیس کریوی». اکثر پاترهدها اغلب «کالین» رو با دوربین بزرگش به یاد میارن. این دو برادر «مشنگ‌زاده» از همون ابتدا به هری اعتماد کامل داشتن، هر دوی اون‌ها در سال پنجمِ هری بخشی از «ارتش دامبلدور» بودن و موضعی محکم علیه ولدمورت و کارهای تاریکش داشتن. «کالین» پس از اخراج از مدرسه در پنجمین سال تحصیلیش (زمانی که «اسنیپ» مدیر مدرسه‌ بود و دانش آموزان «مشنگ زاده» حق تحصیل در «هاگوارتز» رو نداشتن) به دلیل آزار و اذیت «مرگ‌خواران»، با خانواده اش مخفی شد. با این حال، برخلاف برادرش، «کالین» در طول نبرد «هاگوارتز» خودش رو به اتاق نیازمندی‌ها رسوند، شجاعانه جنگید و در پایان به دست «مرگ‌خواران» به قتل رسید.

  • 2 لیلی پاتر

«لیلی پاتر» دومین جادوگر «ماگل‌زاده» در لیست ما و شاید در تمام دنیای جادوگری هست. فداکاری «لیلی» برای نجاتِ پسرش، «هری» حتی جادوگر قدرتمندی مثل «ولدمورت» رو از پای در آورد. حتی پس از مرگش هم در مواقعی که «هری» بیش از همه به مادرش نیاز داشت، او رو تنها نگذاشت و همیشه از او محافظت میکرد. بدون توانایی و قدرت بزرگ جادویی درون «لیلی»، هری هیچ وقت به جادوگری که الان هست تبدیل نمی‌شد.

  • 1 هرماینی گرنجر

و در نهایت «هرماینی گرنجر» در صدر این لیست قرار داره. «هرماینی» به دلیل توانایی طبیعی و استعدادش در جادو، قدرتمندترینِ جادوگر «ماگل‌زاده» در تمام دوران جادوگری هست. از بین همه‌ی افراد حاضر در این لیست، هیچکس مصمم‌تر و سخت کوش‌تر از «هرماینی» نبود. در بخشی از کتاب «هری پاتر و شاهزاده‌ی دورگه» «پروفسور دامبلدور» به هری گفت که مشنگ‌زاده‌هایی مثل هرماینی، چون خود منشا قدرت جادویی هستن، جادوگران بسیار قوی خواهند شد. یکی از تاثیرگذارترین کارهای «هرماینی» اصلاح کردنِ حافظه‌ی پدر و مادرش پیش از ترک منزل برای پیدا کردن «هورکراکس‌ها» بود. او برای محافظت از پدر و مادرش، تمام خاطرات خودش رو از ذهن خانواده‌ای حذف کرد و نام والدینش رو از «گرنجر» به «ویلکینز» تغییر داد؛ این یکی از زیباترین فداکاری‌های مجموعه‌ی هری پاتر بود. این جادوگر قدرتمند بعد از اتمام جنگ جادوگری به هاگوارتز برگشت تا تحصیلاتش رو به پایان برسونه، هرماینی در وزارتخونه‌ی جادوگری شروع به کار کرد و در نهایت به مقام وزیر جادو منصوب شد. «هرماینی» تنها مشنگ‌زاده در طول تاریخ جادوگری هست که به این مقام دست پیدا کرده. 

 

به نظر شما جای کدوم جادوگر توی لیست ما خالیه؟


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم