برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

ابر شرور جدید دی سی «بلک آدام» کیست؟

867 بازدید 40 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


فیلم «بلک آدام» (Black Adam) جدیدترین اثر فرنچایز «دی سی اکستندد یونیورس» (DC Extended Universe) و  کمپانی «برادران وارنر» (Warner Bros) در پیش‌نمایش پنج‌شنبه‌ی گذشته، موفق شد به فروش ۷.۶ میلیون دلاری (باکس آفیس داخلی) برسه. هرچندکه «بلک آدام» برای طرفداران دنیای کمیک بوک‌ یه چهره‌ی کاملا شناخته شده‌ است، اما در بین مخاطبان عام سینمای ابرقهرمانی چندان مشهور نیست؛‌ پس با فانتزی‌مگ همراه باشین که تصمیم گرفتیم در قالب یه مقاله به معرفی این شخصیت بپردازیم.


 فیلم «بلک آدام» حاصل همکاری «وارنر»، «دی‌سی فیلمز» و «سون باکس پروداکشنز» بوده و داستان شخصیتی به اسم «تث آدام» (Black Adam) رو روایت میکنه. «دواین جانسون» بازیگر، تهیه‌کننده و ورزشکار آمریکایی، نه تنها بازی در نقش اصلی رو بر عهده داره، بلکه یکی از تهیه‌کنندگان این پروژه هم به شمار میره.

«آلستر مودی» به «جوکر» می‌پیوندد!

پیش از این قرار بود که «بلک آدام» در قسمت اول «شزِم» (Shazam) معرفی بشه، اما در نهایت تصمیم بر این شد که این شخصیت به صورت کامل از فیلمنامه حذف بشه و داستانی کاملا جدید برای خودش داشته باشه؛ انتظار میره، این فیلم که از  پنج‌شنبه‌ی گذشته در 4400 سینمای مختلف در حال اکران هست، در هفته‌ی اول نمایشش حدود 65 تا 70 میلیون دلار کسب درآمد داشته باشه. این فیلم تا الآن توانسته امتیاز ۵۵٪ رو از مجموع ۶۲ نقد، در «راتن تومیتوز» کسب کنه و «متاکریتیک» هم نمره ۴۵ از ۱۰۰ (بر اساس ۲۷ نقد) رو به این فیلم «دی‌سی» اختصاص داده که نتایج خیلی راضی کننده‌ایی نیستن. برای مقایسه‌ی دقیق‌تر، بهتره نگاهی به فروش فیلم‌های رقیب هم داشته باشیم؛ دو فیلمِ جدیدِ کمپانی «مارول»، در فروش هفته‌ی اولشون تقریبا دو برابرِ رقمِ یاد شده فروش داشتن. فیلم «دکتر استرینج: در جنون» (Doctor Strange in the Multiverse of Madness) در هفته‌ی اول ۱۸۷ میلیون دلار فروش داشت و به فروش جهانی ۹۵۵ میلیون دلار دست یافت و فیلم «ثور: عشق و تندر» (Thor: Love and Thunder) هم در هفته‌ی اول ۱۴۳ میلیون دلار به دست آورد و فروش جهانیش  به ۷۶۰ میلیون دلار رسید. فیلم «بتمن 2022» (The Batman) از کمپانی «برادران وارنر» تنها در سه روز ابتدایی اکرانش به فروش ۱۳۴ میلیون دلاری رسید و برخلافِ فیلم‌های جدید «مارول» بسیار مورد تحسین همه قرار گرفت.

روایتی نو از قهرمانی قدیمی؛ نقد و بررسی فیلم بتمن 2022

  • بلک آدام کیست؟

«بلک آدام» که به اسم «تث آدام» (Teth-Adam) هم شناخته میشه، یه ضد قهرمان در دنیای «دی سی» هست که از همکاری «اتو بایندر» و «سی. سی. بک» به وجود اومده. از این شخصیت برای اولین بار در سال 1945 در اولین جلد از کمیک بوک «خانواده‌ی مارول» (The Marvel Family) رونمایی شد. این شخصیت در اولین ماجراجویی‌اش کشته شد و هیچ برنامه‌ایی هم برای بازگشتش وجود نداشت، اما درست مثل شخصیت «جوکر» نویسندگان راهی برای بازگرداندنش پیدا کردن. این شخصیت گذشته‌ی بسیار تلخی داره؛ «تث آدام» در دوران مصر باستان زندگی می‌کرد که اکثر افراد قدرتمند از طریق جادو و طلسم افراد زیادی رو به بردگی گرفته بودن. طولی نکشید که «بلک آدام» قدرت جادویی پیدا کرد و به قهرمان تبدیل شد و با قدرت باورنکردنی خودش مردم رو از بردگی و اسارت آزاد کرد اما بعد از کشته شدن خانواده‌اش آرمان‌هاش رو فراموش کردو  شیاطینی معروف به «هفت گناه کبیره» رو آزاد کرد. داستان اصلی فیلم دقیقا از همین‌جا آغاز میشه. بلک آدام بعد از ۵۰۰۰ سال از زندان آزاد و از تغییرات چشم‌گیری که در جهان اتفاق افتاده، شگفت‌زده میشه. حالا آدام قصد داره که شهر باستانیش رو دوباره به شکوه و عظمت سابق خودش بازگردانه و به همین دلیل با گروه ابرقهرمانیِ «جامعه عدالت» (Justice Society) و یه ابرشرورِ قدرتمند دیگه درگیر میشه.

فیلم آدام رو در مقابلِ «ساباک» (Sabbac) قرار داده؛ این شخصیت اولین بار در سال ۱۹۴۳ و در شماره‌ی ۴ کمیک بوک‌های «کاپیتان مارول جونیور» (Captain Marvel Jr) با اسم «تیموتی کارنز» (Timothy Karnes) به فن‌ها معرفی شد. امیدواریم که از تماشای این فیلم لذت ببرین و حتما نظرتون رو برامون کامنت بذارین.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: دنیای دی سی

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم