برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

دموگرافی (رده‌بندی سنی-جنسیتی) انیمه‌ها

194 بازدید 44 لایک

زمان مطالعه: 5 دقیقه


انیمه (アニメ) سبکی از هنر انیمیشن سازیه؛ در واقع واژه‌ایه که در ژاپن برای تمام محصولات انیمیشنی در هر قالبی مثل فیلم سینمایی، فیلم کوتاه، سریال و … به کار برده میشه ولی در خارج از کشور ژاپن این کلمه صرفا برای محصولات انیمیشنی ساخته شده توسط کشور ژاپن به کار برده میشه. انیمه در واقع نتیجه‌ی برندسازیه کشور ژاپن در راستای تولیدات انیمیشنی هست تا جاییکه به یکی از نمادهای فرهنگی ژاپن و حتی آسیای شرقی تبدیل شده. آثار انیمه‌ای هم مثل باقی تولیدات سینمایی، انیمیشنی و ... ژانرها و دسته‌بندی‌های مخصوص به خودشون رو دارن؛ با فانتزی‌مگ همراه باشین که امروز می‌خوایم دموگرافی (رده‌بندی سنی-جنسیتی) انیمه‌ها رو بررسی کنیم.


  • کودومو

خیلی از آدم‌ها معتقد هستن که انیمه فقط برای بچه‌هاست، اما در حقیقت، تنها بخش کوچکی از دنیای انیمه به اسم «کودومو» (Kodomo) مخصوص کودکان و بچه‌هاست؛ مخاطب این گروه از انیمه‌ها بچه‌های زیر 10سال هستن. این دسته بندی هم شامل ژانرهای مختلفی میشه و حتی ممکنه در مواردی صحنه‌های خیلی غم‌انگیز یا خشن هم داشته باشن، که باید بگیم که این مسئله در ژاپن پذیرفته شده. انیمه‌هایی مثل «دیجیمون» (ِDigimon)، «پوکیمون» (Pokemon) یا برخی از آثار استودویوی «گیبلی» توی این دسته قرار می‌گیرن.

  • شونن

«شونن» (Shonen) از لحاظ لغوی به معنی "پسر نوجوان" هست و به سبکی از مانگا و انیمه‌ گفته میشه که مخاطبان اون معمولاً پسرهایی در گروه سنی 8 تا 18 سال هستن؛ کاراکترهای اصلی چه آنتاگونیست و چه پروتاگونیست عموما پسرهای نوجوانن. اکثر انیمه‌های معروف سال‌های اخیر مثل «دفترچه‌ی مرگ» (ِDeath Note)، «جوجوتسو کایزن» (Jujutsu Kaisen)، «اتک آن تایتان» (Attack On Tintan)، «وان پیس» (One Piece)، «ناروتو» (Naruto) و.... همه تو ژانر «شونن» قرار میگیرن. هرچند که بهترین‌های این دسته‌بندی در نهایت مخاطبینی از قشرهای مختلف رو به خودشون جذب میکنن.

  • شوجو

انیمه‌های «شوجو» برای دختران گروه سنی 11 تا 18سال تولید میشن؛ داستان انیمه‌های شوجو بیشتر اوقات بر روی روابط احساسی و رمانتیک تمرکز داره و برخلاف انیمه‌های شونن، روند داستانی آروم‌تری دارن. قهرمان آثار این دسته همیشه یک زن یا یک دختر جوانه و داستان بیشتر بر روی رشد فردی این کاراکتر تکیه داره. این دسته‌بندی هم ژانرهای مختلفی دارن؛ از معروف‌ترین انیمه‌های «شوجو» می‌تونیم به «سیلر مون» (Sailor Moon)، «فروت بسکت» (Fruits Basket)، «مای هپی مَریج» (My Happy Marriage)، «یور لای این اپریل» (Your Lie in April) اشاره کرد.

  • جوسی

مخاطبین دسته‌بندی «جوسی» زنان ۱۸ تا  ۴۰سال هستن؛ توی این آثار عشق، زندگی، روابط کاری و کلا درگیری آدم‌ها به خصوص زنان جوان، با نگاه بالغانه‌تری نمایش داده میشن، آثار دسته‌بندی «جوسی» از سایر ژانرها حقیقی‌ترن و عناصر فانتزیِ کمتری دارن. 

  • سینن

«سینن» هم مثل دسته‌بندی «جوسی» برای بزرگسالان ساخته میشه و مخاطبین اون مردان ۱۸ تا ۴۰سال هستن؛ آثار این دسته‌بندی، اغلب محتواهای خشونت‌آمیز و داستان‌های پیچیده دارن. یکی از معروف‌ترین انیمه‌های این دسته‌بندی «برزرک» (Berserk) هست.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم