برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

فکت‌های دیمن اسلیر که شاید ندونی!

368 بازدید 52 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


به جرات می‌تونیم بگیم که انیمه‌ی «دیمن اسلیر» یا «شیطان‌کش» (Demon Slayer) استانداردهای بالایی رو در این صنعت به وجود آورده و توقع اوتاکوها رو حسابی بالا برده. انیمیشن، گرافیک، موسیقی و خط داستانی پر فراز و نشیبش، همه و همه به فراگیرتر شدن این اثر کمک کرده؛ امروز با همراه باشین تا نکاتی از این انیمه رو با هم بررسی کنیم!


  • معنی اسم تانجیرو

همینطور که دیگه همه‌ی طرفدارها می‌دونن، خانواده‌ی «کامادو» (خانواده‌ی «نزوکو» و «تانجیرو») با آتش سروکار داشتن و زغال درست می‌کردن. حتی معنی لغوی فامیلی «کامادو» (Kamado)، هم به یه مدل اجاق گاز سنتی با سوخت زغالی اشاره داره؛ در یکی از صورت‌های نوشتاری تانجیرو هم کانجی‌ای به معنای زغال وجود داره.

  • ارتباط عمیق با آتش در خاندان کامادو

احترام به آتش در این خانواده از گذشته جاری بوده، حتی در سکانس‌های فلش بک هم ما پدر خانواده رو در حال رقصیدن در میان حلقه‌ای از شعله‌های آتش می‌بینیم. همین اتفاق احتمالا توضیحی برای قدرت‌های این خواهر و برادر هست، «تانجیرو» بدون هیچ‌گونه آموزشی در تنفس‌ «هینوکامی کاگورا» (Hinokami Kagura) خبره شد و «نزوکو» هم با استفاده از آتش شیطانی خاص خودش می‌تونه سم شیاطین رو از بین ببره. 

  • صداپیشه‌ی نزوکو و ارتباطش با این کاراکتر

خانم «آکاری کیتو» (Akari Kitō) صداپیشگی شخصیت «نزوکو» رو به عهده داره؛ جالبه بدونید که یکی از کانجی‌هایی که در اسم ایشون استفاده میشه؛ کانجی به معنای «دیو» هست. 

 

  • گنجشک خاص زنیتسو

اعضای سپاه شیطان‌کش‌ها از کلاغ‌های خاص و آموزش دیده‌ای به اسم «کاسوگای» (Kasugai) استفاده می‌کنن؛ این کلاغ‌ها توانایی صحبت کردن دارن و از اون‌ها برای اطلاع‌رسانی ماموریت‌ها استفاده میشه. پرنده‌ی زنیتسو که به اسم «اوکوگی» یا «چونتارو» (Chuntarō) معروفه، تنها گنجشک این گروه هست؛ اعضای خانواده‌ی این پرنده‌ی بامزه توسط شیاطین به قتل رسیده‌ان.

  • علت تبدیل شدن کیبوتسوجی موزان به شیطان

کمتر کسی بین اوتاکوها پیدا میشه که گل «سوسن عنکبوتی قرمز» (Red spider lily) رو نشناسه! این گل یکی از نمادهایی هست که در بیشتر انیمه‌ها استفاده شده و معنی «مرگ» و یا «از دست دادن معصومیت» میده؛ اما انیمه‌ی «دیمن اسلیر» از ورژن افسانه‌ای این گل یعنی، «سوسن عنکبوتی آبی» (Blue spider lily) استفاده کرده. این دسته از گل‌های سوسن عنکبوتی بسیار کمیاب هستن و تنها دو یا سه روز در طول سال شکوفا میشن. در زمان بیماری «کیبوتسوجی موزان» (Muzan Kibutsuji)، استفاده از این گل در علم پزشکی بسیار رایج بوده؛ اما استفاده‌ی بیش از حد از این گل، دلیل تبدیل شدن این شخصیت به اولین شیطان هست. 

  • الهام از مکان‌های واقعی

انیمه‌ی «دیمن اسلیر» در کنار داستان فراواقعی و تخیلیش، یه انیمه‌ی تاریخی هم به حساب میاد که وقایعش در دوران تایشو (سال‌های 1912 تا 1926 میلادی) رخ میده. تعدادی از مکان‌هایی که «تانجیرو» و «نزوکو» در طول سفرشون از اون‌ها دیدن کرده‌ان، در دنیای واقعی وجود دارن یا حداقل از وافعیت الهام گرفته شدن! مکان‌هایی مثل کوه «کوموتوری»، منطقه «آساکوسا» هنوز در واقعیت به همون شکلی که در انیمه نشون داده شده، وجود دارن و یکی از پربازدیدترین مقاصد توریستی ژاپن هستن. درختان «ویستریا» در کوه «فوجیزاکی» که اطراف محل زندگی و تمرین هاشیراها کاشته شده‌ان، از درختان پارک «گل آشیکاگا» الهان گرفته شده و فضای داخلی «قلعه‌ی بی‌نهایت موزان» رو میشه با «آشینوماکی اونسن» در استان «فوکوشیما» مقایسه کرد. سنگ عظیمی که «تانجیرو» در فصل اول به کمک «سابیتو» به دو نیم تقسیم کرد، هم در استان «نارا» قرار داره و به اسم "itto-seki" معروفه!

به دیمن اسلیر علاقه داری؟! توی این پست برات یه عالمه والپیپر داریم!


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: انیمه, دیمن اسلیر

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم