برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

کتاب‌های مشابه دنیای جادویی هری پاتر-بخش دوم

272 بازدید 50 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


اگه شما هم مثل ما از بچگی با کتاب‌ها/فیلم‌های «هری پاتر» (Harry Potter) بزرگ شده باشین، می‌دونین که هیچ چیزی لذت‌بخش‌تر از پا گذاشتن به یه دنیای فانتزی نیست. چه به خاطر کلاس‌های جادویی و پرواز با جاروهای پرنده باشه یا دوستی‌ های عمیق و تاثیرگذارش، همیشه تموم‌ شدن کتاب فانتزی مورد علاقه‌امون یکی از دل‌گیرترین اتفاقاته؛ فانتزی‌مگ توی این پست لیستی از کتاب‌های مشابه سری «هری پاتر» آماده کرده؛ امیدواریم از غرق شدن تو این دنیاهای شگفت‌انگیز و جادویی لذت ببرین.

این مقاله در دو بخش منتشر شده، برای خوندن پارت اول به پست: کتاب‌های مشابه دنیای هری پاتر-بخش اول سر بزنید!


  • مجموعه ابزار فانی

مجموعه‌ی ۶ جلدی «ابزارهای فانی» (The Mortal Instruments) که به خاطر اقتباس‌های سینمایی و سریالیش بیشتر با اسم «شکارچیان سایه» (Shadowhunters) شناخته میشه، نوشته‌ی «کاساندرا کلر» (Cassandra Clare) و از محبوب‌ترین مجموعه‌های گروه کودک و نوجوان هست. «ابزارهای فانی» داستان ماجراجویی‌های دختری جوان و بسیار معمولی به اسم «کلری فری» (Clary Frey) رو در دنیای سایه‌ها و شیاطین تعریف می‌کنه؛ دنیایی که توسط «شکارچیان سایه» کنترل میشه، این گروه در واقع نگهبانان دنیای معمولی انسان‌های زمینی هستن و شیاطین، گرگینه‌ها و خون‌آشام‌ها و پری‌هایی که در دنیای معمولی دخالت کنن رو سر جاشون می‌نشونن.

این مجموعه کتاب، برنده‌ی جوایز متعددی مثل Best Young Adult Fantasy & Science Fiction، در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ شد و در لیست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت؛ این مجموعه تا الآن به 35 زبان ترجمه شده. جالبه بدونین «کاساندرا کلر» که به دلیل نوشتن مجموعه‌ی «ابزار فانی» و همکاری در نوشتن مجموعه‌ی «مجیستریوم» شهرت داره، در دوران دبیرستان، برای دنیاهایی مثل «ارباب حلقه‌ها» و «هری پاتر» فن فیکشن می‌نوشته.

 کتاب‌های این مجموعه به ترتیب زیر منتشر شده‌ان:

کتاب «ابزار فانی» 1: شهر استخوان‌ها (City of Bones)

کتاب «ابزار فانی» 2: شهر خاکستر (City of Ashes)

کتاب «ابزار فانی» 3: شهر شیشه‌ای (TCity of Glass)

کتاب «ابزار فانی» 4: شهر فرشتگان مغلوب (City of Fallen Angels)

کتاب «ابزار فانی» 5: شهر ارواح گمشده (City of Lost Souls)

کتاب «ابزار فانی» 6: شهر آتش آسمانی (City of Lost Souls)

  • مجموعه جادوگران

مجموعه رمان‌های «جادوگران» (The Magicians) اثر «لِو گراسمن» (Lev Grossman) تو سال 2009 توسط «وایکینگ پرس» منتشر شدن. این مجموعه رمان بزرگسالان از زمان انتشار مورد تحسین بسیاری از منتقدان قرار گرفت؛ حتی «جورج آر.آر. مارتین» نویسنده و خالق دنیای «بازی تاج و تخت» هم از هوادارن این مجموعه هست. 

جادوگران داستان پسری باهوش اما فلک‌زده به نام «کوئنتین کلدواتر» (Quentin Coldwater) رو روایت می‌کنه، یه پسر جوان دبیرستانیِ خوره‌ی ریاضی که تو خلوت خودش شیفته‌ی یه مجموعه رمانِ فانتریه که داستان سرزمینی جادویی به اسم «فیلوری» (Fillory) رو تعریف می‌کنه. «کوئنتین» که از زندگی واقعی دلسرد شده به طور شگفت‌انگیزی تو یکی از دانشکده‌های سرّی و ترازاولِ جادو قبول میشه و رویاهاش به حقیقت می‌پیوندن. از این مجموعه‌ی داستانی یه سریال تلویزیونی پنج فصلی به همین اسم اقتباس شده.

کتاب‌های این مجموعه به ترتیب زیر منتشر شده‌ان:

کتاب «جادوگران» 1: جادوگران (The Magicians)

کتاب «جادوگران» 2: پادشاه جادوگران (The Magician King)

کتاب «جادوگران» 3: سرزمین جادوگران (The Magician's Land)

  • مجموعه کتاب‌های گریشا 

«دنیای گریشا» (The Grishaverse) اثر نویسنده‌ی آمریکایی «لی باردوگو» (Leigh Bardugo) شامل سه‌گانه‌ی «سایه و استخوان» (The Shadow and Bone Trilogy)، دوگانه‌ی «شش کلاغ» (The Six of Crows Duology) و دوگانه‌ی «پادشاه زخم‌ها» (The King of Scars Duology) میشه؛ واژه‌ی گریشا به معنی «هوشیار» هست و یکی از کلمات ابداعی نویسنده برای دنیای خودش هست. اولین رمان این نویسنده «سایه و استخوان» بود، اولین جلد از سه‌گانه‌ی گریشا که در سال 2012 منتشر شد. «لی باردوگو» بعد از به اتمام رسوندن این سه‌گانه به سراغ داستان «شش کلاغ» رفت، جلد اول این کتاب در سال 2015 و جلد دوم اون در سال 2016 منتشر شد؛ داستان این مجموعه هم در دنیای «سایه و استخوان» اتفاق میفته. این مجموعه یه رمان گرافیکی به اسم «شیطان در میان درختان» (The Demon in the Woods) هم داره که در مورد دوران کودکی «دارکلینگ» نوشته شده، با اینکه این داستان مقدمه‌ای برای «سایه و استخوان» محسوب میشه، اما توصیه می‌کنیم که این زمان رو بعد از تموم کردن سه‌گانه‌ی «سایه و استخوان» بخونید. از آثار این نویسنده یه سریال تلویزیونی به اسم «سایه و استخوان» اقتباس شده؛ این اثر داستان مجموعه‌های «شش کلاغ» و «سایه و استخوان» رو به طور همزمان پیش میبره.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم