برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

همه چیز در مورد «دنیای ویچر»

1646 بازدید 34 لایک

زمان مطالعه: 18 دقیقه


سریالِ درام-فانتزیِ «ویچر» (The Witcher) که بیشتر محبوبیتش رو مدیون بازی‌های ویدئویش هست، اقتباس نتفلیکس از رمانی به همین نام از «ساپکوفسکی» هست. این مجموعه، داستانِ کاراکتری با اسم مستعار «گرالت از ریویا» (Geralt of (Rivia رو روایت میکنه؛ این سریال تا الآن در ۲ فصل ۸ قسمتی ساخته شده و فصل سوم هم در  طریق همین شبکه پخش خواهد شد. با فانتزی‌مگ همراه باشین تا سری به این دنیای فانتزی بزنیم.


  • داستان از کجا آغاز شد؟

«آندری ساپکوفسکی» (Andrzej Sapkowski) نویسنده‌ی لهستانی در سال ۱۹۸۶ برای شرکت در یه مسابقه‌ی نویسندگی، داستانِ کوتاهی نوشت که جایگاه سوم رو بدست آورد و در نهایت در یه مجله‌ی فانتزی به چاپ رسید. این نویسنده که حس میکرد به داستانش به اندازه‌ی کافی توجه نشده، شروع به گسترش دنیایی که خلق کرده بود، کرد تا در نهایت در دهه‌ی نود میلادی مجموعه رمان‌های دنیای «ویچر» رو در ۶ رمان و ۱۵ داستان کوتاه منتشر کرد. ملموس بودن این داستان برای مردم لهستان، فضاسازی باورپذیر و داستانی خاکستری به محبوبیت هر چه بیشتر این اثر کمک کرد. این مجموعه رمان تا به حال به ۲۰ زبان دنیا ترجمه شده.

  • خلاصه‌ی داستان

داستان این مجموعه در جایی به اسم «کانتیننت» (Continent) روایت میشه. این دنیا حاصلِ برخورد دنیاهای مختلفی هست که در نهایت منجر به همزیستی، انسان‌ها، الف‌ها، شیاطین و... میشه. «گرالت از ریویا» شخصیت اصلی داستان، «ویچر»، «جادوگر» یا «شکارچی هیولاها و موجودات افسانه‌ایی» هست. سرنوشت این شخصیت رو با جادوگر قدرتمندی به اسم «ینیفر از ونگربرگ» (Yennefer of Vengerberg) و پرنسسی به اسم «سیریلا» (Cirilla) با توانایی‌های خاص، هم‌مسیر میکنه. گرالت و ینیفر به همراه سایر شخصیت‌های داستان، سعی در محافظت از سیریا در برابر جادوگران، انسان‌ها و هیولاها دارن....

  • نسخه‌ی بازی ویدئویی

در سال ۲۰۰۳ «سی دی پراجکت رد» (CD Projekt) شرکت بازی سازی لهستانی، اولین بازی از این دنیا رو به اسم early bird روانه‌ی بازار کرد که با شکست مواجه شد؛ در این مجموعه شما کاراکتر خودتون رو میساختین و در طول بازی با گرالت تعامل داشتین. برای بار دوم، بازی جدیدی از این مجموعه در سال ۲۰۰۷ به اسمِ «ویچر» از شرکت «آتاری» عرضه شد که این بار شخصیت اصلی خود «گرالت» بود.
دو دنباله تحت عنوان‌های «ویچر ۲: قاتلین پادشاهان» (The Witcher 2: Assassins of Kings) در سال ۲۰۱1 و «ویچر ۳: شکار وحشیانه» (The Witcher 3: Wild Hunt) در سال  ۲۰۱۵عرضه شده‌ان.

  • اقتباس نتفلیکس

در ابتدا قرار بود که فیلم بلندی بر اساس این دنیای فانتزی محبوب، برای نتفلیکس ساخته بشه، اما تیم سازنده از جمله «لورن اشمیت هیسریچ» (lauren Schmidt) پیشنهاد داد که هر کتاب رو تبدیل به یک فصل، از سریالی بلند بکنن. در نهایت فیلمنامه‌ی «ویچر» توسط «لورن» نوشته و به کارگردانی «آلیک ساخارف» (Alik Sakharov) و «کارلوت برندستروم» (Charlotte Brändström) ساخته شده.
فصلِ اول این مجموعه در هشت قسمت و در ۲۰ دسامبر ۲۰۱۹ به‌صورت کامل در نتفلیکس به نمایش دراومد. داستان فصل اول بر اساس مجموعه داستان‌های کوتاه «آخرین آرزو» (Novigrad Dreaming) و «شمشیر سرنوشت» (Sword of Destiny) بود که مقدمه‌ایی بر حماسه اصلی حساب میشن. فصل دوم هم در هشت قسمت در ۱۷ دسامبر ۲۰۲۱ به نمایش درآمد.
نتفیلیکس اعلام کرده که تا به حال ۷۶ میلیون نفر در جهان حداقل دو دقیقه از این سریال رو دیده‌ان. «ویچر» در سال ۲۰۲۱ نامزد دریافت «جایزه ساترن» (Saturn Award) در آکادمی فیلم‌های علمی تخیلی، فانتزی و ترسناک آمریکا، نامزد جایزه BSC انجمن سینماگران بریتانیا در سال ۲۰۱۹، نامزد جایزه «جشنواره دراگون» (Dragon Awards) در سال ۲۰۲۰ شد؛ همچنین در در سال ۲۰۲۱ در جشنواره‌ه‌ی جوایز‌ هالیوودی در زمینه‌ی موسیقی (HMMA)، و  «جوایز ویبی»  (Webby Awards) نیز موفق به دریافت جایزه شد.

  • فصل سوم «ویچر»

نتفلیکس در 25 سپتامبر 2021 به صورت رسمی اعلام کرد که فیلمبرداری فصل سوم این سریال آغاز شده، این فصل بیشتر در مورد پیوند محکمی هست که میان گرالت، سیری و ینیفر برقرار شده، «فرانچسکا» هم در این فصل نقش بسیار بزر‌گ‌تری خواهد داشت. داستان بدون تغییرات زیادی به هسته‌ی کتاب سوم «شکار وحشیانه» (The Wild Hunt) و چهارم «دوران حقارت» (Time of Contempt)، وفادار هست. زمان انتشار این فصل هنوز اعلام نشده ولی انتظار میره که تو تابستون 2023 از طریق نتفلیکس پخش بشه.

  • اسپین آف

دنیای «ویچر» یه اسپین‌آف انیمیشنی با عنوان «ویچر: کابوس گرگ» (The Witcher: Nightmare of the Wolf) هم داره که داستانِ مربیِ «گرالت» «وِسِمیر» (Vesemir) رو روایت میکنه. «لورن اشمیت هیسریچ» و «بو دیمایو» همراه با «استودیو میر» بر روی این اثر کار کردن.

در ژوئیه ۲۰۲۰ نتفلیکس اعلام کرد که این مجموعه، یه سریالِ لایو اکشن با اسم «ویچر: منشا خون» (The Witcher: Blood Origin) خواهد داشت که ۱۲۰۰ سال پیش از دوران گرالت و منشا ظهور ویچرها رو نشون میده. این پیش درآمد هم توسط «هیسریچ» ساخته میشه.


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال شده در: دنیای ویچر

ارسال کامنت

کد امنتیتی

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم