برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

تمام قلمروهایی که در «حلقه‌های قدرت» خواهیم دید!

3716 بازدید 36 لایک
1 کامنت
(5)

زمان مطالعه: 10دقیقه

این پست بر اساس کتاب «سیلماریلیون» گردآوری شده و ممکنه حاوی اسپویل‌هایی از سریال حلقه‌های قدرت باشه!


سریال «حلقه‌های قدرت» (The Rings of Power) که جمعه‌ی گذشته دو قسمت اولش منتشر شد، کل دوران دوم «سرزمین میانه»، از به قدرت رسیدن «سائورون» تا آخرین اتحاد الف‌ها و انسان‌ها ر روایت میکنه. این اثر با طرح داستانی گسترده قرار هست که تعدادی از خیره‌کننده‌ترین پادشاهی‌های «سرزمین میانه» از کتاب‌های «سیلماریلیون» و «ارباب حلقه‌ها» به قلمِ «تالکین» رو به تصویر بکشه. با فانتزی‌مگ همراه باشین تا نگاهی به این سرزمین‌های رویایی و ورایِ تصور داشته باشیم.


اولین تریلر «ارباب حلقه‌ها: حلقه‌های قدرت» (The Lord of the Rings: The Rings of Power) در 13 فوریه 2022 منتشر شد که شامل نماهای گسترده‌ایی از پادشاهی‌هایی بود که قبلا به نمایش در نیومده بودن و نویدِ اقتباسی خیره‌کننده از دنیای باشکوه «تالکین» رو میداد. حدود یک سوم فیلم‌برداری این سریال در «نیوزلند» انجام شده؛ خلیج هاوراکی، شبه جزیره کروماندل، دنیز بلوفز در کشور پادشاه، کوه کید در فیوردلند، و سواحل نیوزیلند از جمله لوکیشن‌های فیلم‌برداری معروفِ این اثر هستن که از جزایرِ دریانوردیِ «نومنور» (Númenor) تا شهرِ زمانی بزرگِ «خزد-دووم» (Khazad-dûm) در اون‌ها بازسازی شده.
 تو این مقاله هر قلمرو پادشاهی در «حلقه های قدرت» توضیح داده شده؛ تا بیشتر با این سرزمین‌ها آشنا بشیم.

سرگذشت تالکین، خالق دنیای افسانه‌ایی ارباب حلقه‌ها

  • نومه نور

اولین نمایی که در یکی از تریلرهای این مجموعه به مخاطبین نشون داده شد، یه کشتی تجاری بود که زیر یک طاق بزرگ حرکت میکرد، سپس دوربین به سمت بیرون حرکت می‌کنه و برای اولین بار «نومه نور» آشکار میشه. نومنور اولین شهری بود که در سپیده‌دمِ عصرِ اول از دریا به عنوان هدیه‌ایی به پدران انسان بیرون اومد. «نومنوریان» ساکنینِ این جزایر از عمر طولانی (سه برابر انسان‌ها در زمین میانه) برخوردار بودن و پادشاهیِ ساحلیِ بزرگی رو در جهانِ مرکزی ایجاد کردن؛ این شهر در آغازِ عصرِ دوم به عنوان سنگرِ فرهنگِ دریاییِ «سرزمین میانه» (Middle-earth) بود. با این حال بسیاری از این مردم بیشتر از هر چیزی خواستار جاودانگی «الف‌ها» بودن. این حسادت بود که باعث شد «سائورون» (Sauron) در نهایت به بی‌اعتمادی و نفرت روی بیاره و «آرفارازون» پادشاه نومنوری رو متقاعد کنه که به «والار» (Vala) حمله کنه؛ این جنگ در نهایت منجر به غرق شدن «نومنور» در اعماق اقیانوس شد و به عنوان "پادشاهیِ غرق شده" نفرین شد. در «حلقه‌های قدرت»، «نومنور» زادگاه «ایسیلدور» (Isildur) و پدرش «الندیل» (Elendil) هست که موفق میشن قبل از نابودی «نومنور» فرار کنن و مردانِ وفادارشون رو در «سرزمین میانه» اسکان بدن.

تمام حلقه‌های قدرت در دنیای «ارباب حلقه‌ها»

  • تیریون تونا:

یکی از اولین تصاویری که آمازون برای «حلقه‌های قدرت» منتشر کرد، تصویری از یک الف بود که به شهری بزرگ و درخشان نگاه می کرد. این معماری خیلی از طرفداران رو به یاد «تیریون تونا» انداخت؛ شهرِ بزرگِ «اولدور» در «امان» (سرزمین‌های بی‌پایان).

«تیریون تونا» شهری جدایی ناپذیر در روایت‌های دوران اول و دوم سرزمین میانه هست که به عنوان دروازه‌ایی به سوی «دو درختِ والینور» عمل میکرد. در عصر اول، «مورگوث» درختان رو از بین برد و اولین جنگ‌های بزرگِ «سرزمین میانه» رو آغاز کرد. و در عصر دوم، «آرفارازون» در تلاش برای محاصره‌ی «تیریون تونا»، به سواحل «امان» حمله می‌کنه. پس این شهر احتمالاً نقشی کلیدی در بزرگ‌ترین اتفاقاتِ «حلقه‌های قدرت» خواهد داشت و به مخاطبان این امکان رو میده تا برای اولین بار سرزمین‌های مرگباری رو ببینن که «فرودو بگینز» (Frodo Baggins) و دوستش «سم وایز گمجی» (Samwise Gamgee) در پایان فیلم «ارباب حلقه ها: بازگشت پادشاه» به اون سفر می‌کنن.

  • خزد دوم:

از اواسط تولید، تریلرِ «حلقه‌های قدرت» چندین صحنه از «دورف‌ها» در حال استخراج طلا، شکستنِ سنگ و حکمرانی نشون میداد که همه‌ی این‌ها در «خرد-دووم» (Khazad-dûm) اتفاق می‌افتاد. دو تا از شخصیت‌های اصلی «حلقه‌های قدرت»، «دورین چهارم» (Durin IV) و «دیسا» (Princess Disa) از خانواده‌ی سلطنتیِ «دورف‌ها» هستن. این سلطنت نقش مهمی در جنگ‌هایِ عصر دوم ایفا می‌کنه؛ با حمله‌ی غافلگیرانه‌ی «دورین سوم» به «سائورون»، الف‌های «ریوندل» نجات پیدا میکنن و با این کار آخرین، اتحاد فرصت پیدا میکنه تا «ارباب تاریکی» رو در نبرد شکست بده. «خزد-دووم» همچنین در «ارباب حلقه‌ها: یاران حلقه» (The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring) مدت‌ها پس از اینکه به دست انبوهی از «گابلین‌ها» افتاده، با اسمِ «موریا» نمایش داده میشه.

  • ریوندیل:

یکی از تریلرهای این اثر در دو نمایِ جداگانه، از سنگِ شورایِ ریوندل و باغ‌هاش رونمایی کرد. «ریوندل» (Rivendell) که مرکز یادگیری و شکوفایی در عصر اول و دوم بود، بخشی جدایی‌ناپذیر از روایت‌های این سریال خواهد بود. «الروند» (Elrond) سرپرستی این شهر رو به‌عهده می‌گیره و همینطور که از این دو قسمت پیداست،‌ نقشی کلیدی در داستان داره. بقایِ ریوندل بعد از پیروزی آخرین اتحاد به «الروند» اجازه داد تا این مکان رو به عنوانِ «آخرین خانه در شرق دریا» بازسازی کنه.

  • گاندور:

با اینکه پادشاهی «گاندور» تو تریلرهایِ «حلقه‌های قدرت» به وضوح نمایش داده نشد، اما مطمئناً به دلیلِ روایتِ خطوط داستانیِ «اسیلدور» و «الندیل» حتما ظاهر خواهد شد. پس از نابودی «نومنور»، «الندیل» و پسرش به «سرزمین میانه» فرار می‌کنن، جایی که تعداد کمی از پیروانشون که به وفادارن (The Faithful) معروف هستن رو ساکن میکنن و به این ترتیب پادشاهی‌های «گاندور» و «آرنور» رو تأسیس می‌کنن. «گاندور» با درخت سفیدی که به دستِ «ایسیلدور» کاشته شده بود، شناخته میشه.

بدترین تا بهترین پدرهای دنیای فانتزی به مناسبت روز جهانی پدر


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

کد امنتیتی

کامنت

  • حلقه های قدرت
    توسط:محمد بر 2022-09-04
    رتبه‌دهی:
    5.0

    توضیحات عااالی... فقط خدا کنه با گندولف گند نزنن

    پاسخ داده شده توسط: پرستو بر 2022-09-06 آقاااا :))) اسپویل نداشتیما. خیلی خیلی ممنونم :))

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم