برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
برای محصولات بیشتر کلیک کنید.
هیچ محصولی پیدا نشد.
Menu
بخش های دیگر مجله

جعبه HTML

آخرین کامنت‌ها

شکار گالوم، فیلم جدید ارباب حلقه‌ها

870 بازدید 48 لایک

زمان مطالعه: 6 دقیقه


پس از گذشت تقریبا 10 سال از انتشار آخرین فیلم سینمایی «ارباب حلقه‌ها» (The Lord of the Rings Trilogy)، خبر ساخت فیلمی جدید دوباره همه رو هیجان‌زده کرد! «شکار گالوم» (The Hunt for Gollum) به کارگردانی «اندی سرکیس» (Andrew Serkis) ماجراجویی جدیدی از دنیای تالکین خواهد بود؛ با فانتزی‌مگ همراه باشین تا جزئیات این فیلم رو بررسی کنیم.


  • سرگذشت گالوم

«گالوم» یا «اسمیگل» (Sméagol)، برخلاف ظاهر نحیف و ساده‌اش یکی از قدیمی‌ترین و تاثیرگذارترین شخصیت‌های مجموعه «ارباب حلقه‌ها» و «هابیت» هست. این شخصیت منفور و در عین حال قابل ترحم، در ابتدا یکی از هابیت‌های «استور» (Stoor Hobbit) بود و زندگی بسیار معمولی داشت؛ همینطور که در فیلم‌های «ارباب حلقه‌ها» هم بهش اشاره شد، دست روزگار حلقه‌ی یگانه رو پس از «سائورون» و «ایسیلدور»، از طریق رودخانه‌ی «گلادن» (Gladden) به «اسمیگل» و دوستش «دگول» رسوند. «اسمیگل» بعد از خیانت به دوست قدیمیش، و به قتل رسوندن «دگول»، «ریور فولک» (River-folk) روستای محل زندگیش رو ترک کرد و بعد از مدت‌ها آوارگی در «کوه های مه آلود» ساکن شد؛ «اسمیگل» برای مدت زیادی خونه‌ی جدیدش رو ترک نکرد تا جایی که فراموش کرد، زندگی در زیر نور خورشید و ماه چه حسی داره و حتی اسم خودش رو هم به فراموشی سپرد و کم کم به «گالوم» معروف شد. (گالوم در واقع صدای سرفه کردن‌های اسمیگل بود.)

«گالوم» از گوشت ماهی خام و «گابلین‌ها» تغدیه می‌کرد و همین اتفاق برای بار دوم سرگذشت او رو تغییر داد. اولین حضور «گالوم» در دنیای فیلم‌ها به دومین فیلم از سه‌گانه‌ی «هابیت» برمی‌گرده، زمانی که «بیلبو بگینز» و همراهانش در حال فرار از دست «گابلین‌ها» هستن و در نهایت حلقه به دست «بیلبو بگینز» میرسه! پس از این اتفاق «سائورون» در شکل‌های مختلف این موجود نحیف رو مورد بازجویی قرار میده تا سرنخی از حلقه‌ی عزیزش پیدا کنه. گالوم بر خلاف یه هابیت معمولی که بیش از 100 سال زنده نمیمونه، نزدیک به 600 سال عمر کرد و در نهایت با حلقه‌ی عزیزش به درون کوه نابودی سقوط کرد.

  • جزئیات و زمان پخش «شکار گالوم»

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی «برادران وارنر» عنوان رسمی این فیلم «ارباب حلقه‌ها: شکار گالوم» خواهد بود، کارگردانی اون بر عهده‌ی «اندی سرکیس» بازیگر نقش «گالوم» در سه‌گانه ارباب حلقه‌هاست و «پیتر جکسون» کارگردان قبلی مجموعه در نقش تهیه‌کننده با این گروه همراهی خواهد کرد. این اثر فعلا در مرحله‌ی نوشتن فیلم‌نامه هست و قراره که در قالب دو فیلم سینمایی ساخته بشه. طبق اعلام کمپانی «برادران وارنر» سال 2026 اولین فیلم از مجموعه «شکار گالوم» منتشر میشه. در حال حاضر یه فیلم کوتاه 38 دقیقه‌ای ساخته‌ی طرفداران با همین اسم در یوتیوب موجوده؛ این فیلم در ابتدا به درخواست «برادران وارنر» حذف شده بود که با فشار طرفداران به پلتفرم یوتیوب برگشت. 

(اندی سرکیس در حال بازی در نقش گالوم یا اسمیگل)


از دنیای فانتزی محبوبتون بیشتر بخونین:

ارسال کامنت

فهرست

تنظیمات

ایجاد یک حساب کاربری رایگان برای استفاده از لیست علاقه‌مندی‌ها.

ورود به سیستم